جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آنچه در رابطه با خلبان هواپیما باید بدانید

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ تیر ۱۳۹۸

ما در این مقاله قصد داریم تا زندگی خلبان هواپیما را مورد بررسی قرار دهیم. حتما برای شما هم این سوالات پیش آمده است که آیا خلبان‌های هواپیماها شرایط زندگی متفاوتی نسبت به مردم عادی دارند؟ یا این که آنها چه غذایی می خورند؟ در طول یک روز چند بار پرواز دارند؟ یا این که خلبانی که در هوا در حال پرواز کردن است کجا استراحت می‌کند؟ برای این که به خرید بلیط هواپیما مبادرت ورزید مسلما باید در مورد این که با چه خلبانی مسافرت خواهید کرد توجه نمایید.
با ما همراه باشید تا به همه‌ی این سوالات پاسخ مناسبی دهیم.

خلبان هواپیما آنچه در رابطه با خلبان هواپیما باید بدانید

۱. آیا خلبانها غذای متفاوتی می خورند؟
خلبان و کمک خلبان نباید یک مدل غذا سفارش بدهند. اگر هم بخواهند چنین عمل انجام دهند باید در زمان های متفاوتی غذای خود را میل کنند. حال از خودمان میپرسیم خب علت این کار چیست؟ از آنجایی که تمام زندگی مسافرانی که در هواپیما هستند با خلبان و کمک خلبان هواپیماست پس باید به مسائلی چون مسمومیت غذایی و بیماری های معده توجه بسیاری نمود. از طرف دیگر اگر غذا مسموم یا آلوده شده باشد هر دو خلبان هواپیما به صورت همزمان مریض نشوند. از این رو باید غذای هر دو خلبان متفاوت باشد.
۲. خلبان ها چند ساعت در روز پرواز دارند؟
این که خلبان هواپیما در یک روز چند ساعت می تواند پرواز داشته باشد بسته به چند عامل مختلف است. یکی از این عوامل را می توانیم منطقه ی زمانی پرواز بدانیم، دیگری تعداد پروازهای یک خلبان است. ایرلاین های اروپایی معمولا ساعات کاری را برای خلبانان در نظر گرفته اند که ما نیز به آن اشاره خواهیم نمود.
این ساعات از این قرار هستند:
• ۶۰ ساعت برای ۷ روز انجام وظیفه
• ۱۱۰ ساعت برای ۱۴ روز انجام وظیفه
• ۱۹۰ ساعت برای ۲۸ روز انجام وظیفه
منظور از انجام وظیفه صرفا پرواز نیست. زیرا خلبان ها باید قبل از پرواز تقریبا یک ساعتی را به کارهای دیگر از جمله بررسی آب و هوا، صحبت با خدمه، چک کردن مقدار سوخت هواپیما و این قبیل کارها بپردازد. با تهیه ی بلیط هواپیما میتوانید شاهد همه ی این برنامه های خلبان ها باشید.

کمک خلبان هواپیما آنچه در رابطه با خلبان هواپیما باید بدانید

۳. دوره های مورد نیاز برای خلبان هواپیما شدن چیست؟
خلبان ها معمولا باید دارای شرایطی باشند. از این شرایط می توانیم به داشتن حداقل مدرک دیپلم، قبولی در آزمون علمی، داشتن حداقل ۲۰ سال سن، معاینه ی پزشکی سالم و داشتن کارت پایان خدمت اشاره نماییم.
پس از این که این شرایط را مهیا نمودند باید دوره هایی را سپری کنند تا بتوانند خلبان هواپیما شوند. این دوره ها عبارتند از:
در صورت نداشتن آمادگی لازم در زبان انگلیسی، اولین دوره، دوره آموزش زبان انگلیسی است.
دوره دوم دوره مقدماتی کلاسهای زمینی می باشد که شامل: موتور سیستم، هواشناسی، نقشه خوانی، ناوبری هوایی و… می باشد.
دوره سوم پرواز آموزشی همراه با استاد است که با هواپیماهای آموزشی صورت می گیرد.
اگر تمام این مراحل را با نمرات عالی بگذرانند می توانند گواهینامه ی خلبانی شخصی دریافت نموده و پرواز کنند. دوره های کلاس زمینی برای خلبانان حدود یک هزار ساعت است و دوره پرواز با نظارت استاد ۲۰۰ ساعت. این ساعات باید طی شود تا یک دانشجوی خلبان هواپیما، گواهی خلبانی دریافت نماید.
۴. خلبان ها در کابین می توانند استراحت کنند یا بخوابند؟
خلبان هواپیما ها در مسیر های طولانی که ساعاتی بیش از ۱۴ تا ۱۵ ساعت پرواز دارند باید به استراحت بپردازند. از این رو به محلی مناسب برای استراحت نیاز دارند. محلی که خدمه ی هواپیما استراحت می کنند با محل استراحت خلبان هواپیما متفاوت است. خلبان ها باید در قسمت جلوی هواپیما و نزدیک به کابین خلبانی به استراحت بپردازند. این محل های استراحتی دارای دو تخت خواب، دو صندلی و سیستم های سرگرمی می باشند. زیرا خلبان ها نیز همچون دیگر افراد در مسیر های طولانی نیاز دارند که به استراحت و سرگرمی بپردازند.
برای این که خلبان در مسیر طولانی بتواند استراحت نماید باید جایگزین داشته باشد. از این رو خلبان ها به صورت شیفتی هدایت هواپیما را بر عهده خواهند گرفت. مثلا پرواز از ویرجین به استرالیا ۱۵ تا ۱۷ ساعت طول می کشد. از این رو این هواپیماها دارای چهار خلبان بوده و به نوبت هواپیما را هدایت می کنند.
در هواپیما های کوچک و همچنین پرواز های کم مسافت، محل استراحت خلبان هواپیما بزرگ نیست بلکه در ردیف آخر صندلی ها یک قسمتی جداگانه برای استراحت خلبانان در نظر گرفته شده است. با تهیه بلیط ارزان هواپیما و یک سفر زیبا از تمام این قسمت های هواپیما دیدن کنید.

خلبان آنچه در رابطه با خلبان هواپیما باید بدانید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد