جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آماده‌باش ستاد سفر در آستانه تعطیلات عید فطر

تاریخ بروزرسانی :
۴ مرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۰۴ – رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از آمادگی ستادهای اجرایی خدمات سفر و تقویت اجرای طرح سفرهای تابستانه در استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی رحمانی‌موحد با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر و آغاز مرحله‌ی جدید سفرهای تابستانی، گفت: به‌دنبال اجرای طرح سفرهای تابستانه از یکم تیرماه تا ۳۱ شهریورماه امسال، طی ابلاغی به تمام ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها، تمام اعضا نسبت به ارائه‌ی خدمات مطلوب و آمادگی کامل در ایام تعطیلات عید سعید فطر و مرحله‌ی جدید سفرهای پیش‌رو موظف شدند.

وی ادامه داد: در بخشنامه‌ی ابلاغی، بر موضوع‌هایی مانند نظارت بر کیفیت، بهداشت، نرخ تأسیسات و خدمات گردشگری، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها و سایر امکانات مراکز بین‌ راهی و پذیرایی تأکید شده است.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ادامه داد: اداره‌های کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها موظف شدند با ارائه و توزیع بروشور و سایر اقلام تبلیغاتی، مقدمات و بستر اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری را فراهم آورند.

رحمانی‌موحد همچنین بر اهتمام ویژه‌ی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بر رسیدگی به شکایات احتمالی تأکید کرد و افزود: گردشگران می‌توانند در طول سفر با سامانه ۰۹۶۶۹ تماس برقرار کنند و ضمن انتقال شکایات و پیشنهادات خود از مسیرها و جاذبه‌های گردشگری نیز اطلاع یابند.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین با صدور اطلاعیه‌ای به‌مناسبت فرا رسیدن تعطیلات عید فطر و دور جدید سفرهای تابستانی، از مسافران و هموطنان خواست، موارد زیر را همزمان با آغاز دور جدید سفرهای تابستان خود مد داشته باشند:

به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت در ایام تعطیلات تابستان می‌توانید ضمن توجه به تبلیغات محیطی و شبکه­‌های اینترنتی، به پایگاه اطلاع­‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان­‌ها مراجعه و از محل و زمان برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی در این ایام آگاهی یابید.

نظر به این‌که اکثر هتل‌های معتبر دارای وب‌سایت اینترنتی و شماره‌های تماس برای رزرو هستند، توصیه می‌شود قبل از سفر و در صورت امکان با مراجعه به سایت‌های مربوط و تماس با مراکز اقامتی، اطلاعات کافی از امکانات و خدمات هتل یا سایر مراکز اقامتی مورد نظر را کسب کنید.

در صورتی‌ که با وسایل نقلیه‌ی عمومی مانند قطار، هواپیما، اتوبوس یا کشتی مسافرت می­‌کنید، در صورت امکان به‌صورت همزمان بلیت رفت و برگشت را تهیه کنید.

چنانچه هموطنان با خودروی شخصی مسافرت می‌کنند، قبل از سفر نسبت به بازبینی فنی خودرو و اخذ معاینه فنی و تجهیز خودرو به تجهیزات ایمنی اقدام کنند و با توجه کافی به هشدارهای پلیس راهور ناجا در رعایت نکات ایمنی خودرو و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای یک سفر ایمن، توجه لازم را داشته باشند.

هموطنان پیش از سفر، از طریق سامانه مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل به شماره ۱۴۱ از وضعیت تردد در جاده‌های کشور و از طریق سامانه ۱۳۴ از شرایط آب و هوایی مقصد مورد نظر اطلاعات لازم را کسب و سپس برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

ستاد مرکزی در پایان از مسافران و گردشگران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز اقامتی، تفریحی و توریستی مراتب را به سامانه رسیدگی به شکایات ستاد با شماره ۰۹۶۶۹ گزارش کنند تا برابر ضوابط و مقررات با واحدهای متخلف برخورد شود.

UTF 8 B c2hhbmNoaS0xMi5qcGc  آماده‌باش ستاد سفر در آستانه تعطیلات عید فطر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *