رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

آش دوغ لری

اشتراک گذاری

آش دوغ لری از غذاهای خوشمزه محلی است که طرفداران زیادی دارد مردم این منطقه برای تهیه آن گوشت چرخ‌کرده، جو، نخود، سبزی،‌ برنج استفاده می‌کنند.اگر جزء طرفداران آش های محلی هستید، آش دوغ لری می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده برای شما محسوب گردد. آش دوغ در سراسر ایران با دستورهای مختلفی طبخ می‌گردد.

طرز تهیه آش دوغ لری

یک پیمانه نخود را از شب قبل در مقداری آب خیس کرده و چند بار آب آن را عوض کنید. یک کیلوگرم بلغور گندم را بشویید و در قابلمه‌ای مناسب بریزید. مقداری آب روی بلغور بریزید و حدود سه ساعت صبر کنید تا بلغور روی حرارت ملایم بپزد و لعاب بیندازد. نخود را هم به بلغور اضافه کنید تا خوب بپزد. حالا نوبت افزودن یک پیمانه عدس است. تا حبوبات روی حرارت ملایم می‌جوشند، دو کیلوگرم اسفناج را بشویید و کنار بگذارید.

آش دوغ لری آش دوغ لری
دوغ را روی حرارت مستقیم گاز قرار می‌دهیم.نخود و لوبیا خیس خورده و پخته شده و سپس سبزیجات را اضافه می‌کنیم.بعد از مخلوط شدن مواد، آش تغییر رنگ خواهد داد؛ حال ادیه کاری و عصاره گوشت را به آش اضافه می‌کنیم.در این مرحله گوشت را به همراه پیاز رنده شده، پودر سیر و پودر پیاز ورز می‌دهیم؛ ورز دادن مواد را تا انسجام کامل گوشت ادامه می‌دهیم. این کار به انسجام گوشت و جلوگیری از متلاشی شدن آن در آش کمک خواهد کرد.

در ظرفی دیگر کمی روغن اضافه کرده و گوشت را در ابعاد دلخواه سرخ می‌کنیم؛ مدت زمان کمی را برای تفت گوشت اختصاص دهید.بلغور جو را در ظرفی دیگری به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و به همراه آلو ترش به مواد اضافه کنید.در این مرحله نمک و زردچوبه و فلفل آش را اندازه کنید.در اواخر پخت گوشت‌ها را نیز به آش اضافه کنید.
آش را تا رسیدن به غلظت مناسب، روی حرارت ملایم هم بزنید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *