جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار فرهاد جوی

تاریخ بروزرسانی :
۴ خرداد ۱۳۹۷

سیاحت به هدف دیدن آبشار فرهاد جوی شما را به جاده دوهزار و سه هزار می کشاند. جاده آسفالته دو هزار و سه هزار که از تنکابن آغاز می شود پس از عبور از خرم آباد به مساحت ۲ کیلومتر، به منطقه قلعه گردن می رسد که منظره جالبی را در دامنه ارتفاعات کوتاه و جنگلی از جلگه و دریای تنکابن به نمایش می گذارد. این محل با تنکابن ۸ کیلومتر فاصله دارد. در کنار جاده از تونل انحرافی و تاریکی قلعه تنکا که آب و لمرود را به رود سه هزار ملحق می کند، آبشاری ایجاد شده که ده متر ارتفاع دارد و تا ۵۰ متر قابل افزایش است. این آبشار محیطی زیبا را برای اتراق مسافران بوجود آورده است.
دره سه هزار منطقه ای بکر و زیبا با چشم اندازهای بدیع و آب و هوای مطبوع به همراه آبشارها و چشمه های آب گوارا، آرامش شگرفی را برای گروه های گردشگری فراهم می آورد. یکی از این آبشار ها که چشم انداز قابل توجهی دارد، آبشار فرهاد جوی است.
علاوه بر آن در ده متری غرب فرهاد جوی واقع در جاده آسفالته قلعه گردن به دو هزار آثاری برجای مانده از سنگ و ساروج به چشم می خورد. سنگ و ساروجی محکم که در فواصل متفاوت و با ارتفاع مختلف وجود دارد. این آثار نشانگر وجود قلعه ای در این سامان در روزگاران پیشین می باشد. شکل سنگ و ساروج و مکانی که در آن قامت برافراشته به خوبی نشان می دهد در دوره های قدیم مردمانی جهت دفاع از این سامان دست به کار ساختن قلعه ای شده اند. وجود چاه مانندهایی به عمق ۲ تا ۳ متر در درون این سنگ چین ها حکایت از چاره اندیشی قلعه نشینان دارد که آب مورد مصرف خود را گویا از طریق آبشار فرهاد جوی تامین می کردند

آدرس: تنکابن، خرم آباد، قلعه گردن

فرهاد جوی 1389626510 آبشار فرهاد جوی

منبع : rate book

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *