جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گردشگری زمستانی در مازندران

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ بهمن ۱۳۹۶

مناطق کوهستانی مازندران از مستعدترین اماکن برای تفریحات زمستانی است. برنامه ریزی و تلاش برای فراهم کردن امکان اقامت در ویلاها، مراکز اقامتی و کلبه های مناطق ییلاقی و کوهپیمایی و دامنه پیمایی، برف بازی، پیست اسکی و تله کابین می تواند باعث رونق گردشگری زمستانی در مازندران شود.

پایگاه خبری تحلیلی تیتر امروز؛ کسانی که اهل سفر و گردشگری هستند، هیچ بهانه ای نمی تواند آنها را خانه نشین کند، حتی سرمای زمستان. این افراد به دلیل مسافرت های زیاد، می دانند که در چه فصلی از چه منطقه ای بازدید کنند. می دانند که اگر به شلوغی وحشتناک عید و تابستان نگاه کنند، زمستان مازندران را نباید از دست بدهند.

زمستان مازندران فصل خانه نشینی نیست، فصل گشتن است تا از جاذبه های متنوع و منحصر به فرد این فصل دوست داشتنی بهره ها برد. برای لذت بردن از زمستان کافیست برای روزهای آخر هفته تان برنامه ریزی کنید و هر هفته به یکی از دیدنی هایی که معرفی می کنیم سری بزنید؛

پرنده بینی- سرخرود

تالاب ها، آب بندان ها، شالیزارها، سدها، دریاچه ها و نواحی ساحلی دریای مازندران، هر ساله پذیرای گونه های متنوعی از پرندگان مهاجر و بومی است که از مناطق سردسیر سیبری روسیه برای زمستان گذرانی به مازندران سفر می کنند. پناهگاه بین المللی حیات وحش میانکاله بهشهر، وزرا محله سرخرود محمودآباد، پهناب و میسان جویبار و زیستگاه بین المللی درنای سیبری در ساحل فریدونکنار شاخص ترین سایت های پرنده بینی مازندران است.هر ساله پنج هزار قوی سپید مهاجر که بیشترشان از گونه فریادکش هستند میهمان مردم روستای وزرا محله سرخرود می شوند و از اواسط پاییز تا آخر زمستان در شالیزارهای پر آب آن در امنیت زندگی می کنند.

زیارت- بقعه سید ابوصالح قائم شهر

زیارت فصل نمی شناسد، هر چند در ایام و مناسبت های خاص مذهبی رونق بیشتری دارد. مازندران از نظر تعداد اماکن و بقاع متبرکه مذهبی جزو سه استان برتر ایران است. آمل از شاخص ترین شهرهای مذهبی دیار ماست. حسینیه ها، مساجد، امامزاده ها در کنار منحصربفردترین بنای مذهبی مازندران یعنی سقانفارها، مجموعه ای ارزشمند از دیدنی های مذهبی مازندران هستند.بقعه متبرکه سید ابوصالح روستای مله از معروف ترین دیدنی های آن محسوب می شود. ناگفته نماند در دهستان بیشه سر به غیر از سیدابوصالح در روستاهای پرچینک، سیف کتی، ریکنده، کرچنگ نیز نیشکر مرغوبی تولید می شود. اهالی سیدابوصالح گویشی ویژه دارند که منحصر به مردم همین روستاست.

موزه گردی- کاخ موزه تماشاگه راز رامسر

سایت موزه باستان شناسی گوهر تپه و عباس آباد و شهدا بهشهر، موزه صنایع دستی، مردم شناسی و باستان شناسی عمارت کلبادی ساری، موزه مردم شناسی آلاشت سوادکوه، گنجینه بابل، خانه موزه بانو مکرمه قنبری در هریکنده بابل، موزه علوم طبیعی بابلسر، موزه شهدا و تاریخ آمل، موزه خانه ادبیات نیما در یوش بلده نور، موزه مردم شناسی کندلوس، موزه مردم شناسی تبریزی نوشهر، کاخ موزه چای خوران چالوس، پارک موزه ملی خشکه داران نشتارود تنکابن، کاخ موزه های تماشاگه راز، شمال ایران و مردم شناسی رامسر موزه های مازندران به شمار می روند.

در رامسر می توانید به آبگرم های معدنی شفابخش آن نیز سری بزنید. آبگرم های سنگ بنه، کش، عزیز گرمای سادات شهر، آبگرم پل، محتمع درمانی و آب گرم بنیاد از معروف ترین آبگرم های رامسر به حساب می آیند.

برف بازی- کوه دورار بایع کلاه سوادکوه

مناطق کوهستانی مازندران از مستعدترین اماکن برای تفریحات زمستانی است. برنامه ریزی و تلاش برای فراهم کردن امکان اقامت در ویلاها، مراکز اقامتی و کلبه های مناطق ییلاقی و کوهپیمایی و دامنه پیمایی، برف بازی، پیست اسکی و تله کابین می تواند باعث رونق گردشگری زمستانی در مازندران شود.

قله دوبرار یا دورار کوهی است میان کوه های سرخل و گت تول. قله ای زیبا که اشرافی کامل به روستاهای اطراف و شهرهای زیرآب و پل سفید و آبادی های دشت فریم دارد.

بازار گردی- جمعه بازار جویبار

گاهی دلیل بعضی سفرها، سفر به قصد خرید است. بازارهای محلی در شمال ایران مخصوصاً مازندران محل مناسبی است برای اینکه محصولات بومی و بعضاً ارگانیک را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید. در اکثر شهرهای مناطق دشتی مازندران می توان بازارهای هفتگی را یافت؛ مانند سه شنبه بازار آمل و شنبه بازار خرم آباد تنکابن.

یکی از بزرگترین و متنوع ترین و پر رونق ترین بازارهای هفتگی مازندران جمعه بازار جویبار است که در روزهای سرد هم رونق دارد. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد هرچه بخواهی در این بازار بزرگ یافت می شود. خوردن کباب گوشت گاو میش، تجربه ای لذت بخش و نهاری دلچسب در یک جمعه سرد زمستانی است. پیشنهاد می کنم امتحانش کنید.

محله گردی- محله های پایین بازارو چاکسر آمل

محله های قدیمی در شهرهای کهن و تاریخی، با آن خانه ها و کوچه پس کوچه هایی که بوی زندگی می دهد همیشه جزو خاطره انگیزترین دیدنی هاییک سفر به حساب می آیند. کهن شهرهایی چون رستم کلا، بهشهر، ساری، بابل و آمل از مهم ترین مناطق شهری در مازندران است.آمل از قدیمی و از پرجاذبه ترین شهرهای شمال ایران است.

سه بقعه تاریخی شمس آل رسول، ناصر الحق و میرحیدر در این محله ها واقع شده است. این بناهای ارزشمند تاریخی و مذهبی در دل بازار تاریخی آمل در کنار خانه هایی با دیوارهای گلی و پنجره های ارسی و درهای دولنگه، تصاویری زیبا هستند که وقتی در گذر از کوچه های قدیمی با نگاه پیران و کهنسالان همگام می شود بر ارزش نوستالژی آن افزوده می شود.

شهرگردی- رستم کلای بهشهر

بسیاری رفتن به شهرهای کوچک و روستاهای دورافتاده را به گشتن در شهرهای شلوغ ترجیح می دهند. در مازندران شهرهای کوچکی چون بلده، رستم کلا، آلاشت، کجور و رویان شهرهایی با جاذبه متنوع هستند که نمی توان به راحتی به دلیل معروف نبودن از کنارشان گذشت. اگر به بهشهر رفتید دیدار از چشمه عمارت، باغ شاه، غارهای هوتو و کمربند، خانه تاریخی سیامی گرجی محله را در سفرتان بگنجانید.

روستا گردی- شیاده بندپی غربی بابل

روستاهای محصور کوه و جنگل و رود و دره در مازندران کم نیستند. بقاع متبرکه، بافت تاریخی، موزه، خانه و عمارت تاریخی، حمام، پل، قبرستان، قلعه، آیین های بومی و محلی، صنایع دستی، آرامگاه مشاهیر و… بخشی از جاذبه هایی ست که می توان آنها را به عنوان جاذبه های غیر طبیعی روستاهای مازندران دانست. قبرستان سپید چاه گلوگاه، جاجیم متکازین بهشهر، برج رسکت ساری، کلیسای اوریم سوادکوه، تکیه کردکلای جویبار، موزه کندلوس کجور، خانه نیما، آب گرم لاریجان، قلعه ملک بهمن شاهاندشت، و…نمونه هایی از این روستاهاست.

روستای شیاده در منطقه بندپی غربی بابل واقع شده است. زیباترین و پرنقش ترین سقانفار مازندران در شیاده قرار دارد.

منبع: تیتر امروز

زمستانی1 گردشگری زمستانی در مازندران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 9 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *