جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مازندران رتبه نخست اقامت گردشگر نوروزی را کسب کرد

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ فروردین ۱۳۹۴

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۱/۱۴ – معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه مازندران از جهت اقامت مسافران در صدر کشور قرار دارد، گفت: مازندران بار سنگینی را از جهت گردشگری بر دوش می‌کشد و مازندران رتبه نخست اقامت گردشگری نوروزی را کسب کرد.

مسعود سلطانی‌فر اظهار داشت: جمهوری اسلامی در هر سال در یک همه‌پرسی مشروعیت، مقبولیت و میزان محبوبیت خود را در بین مردم به آزمون گذاشته و در تمامی این آزمون‌ها سربلند بیرون آمده است.

وی گفت: انتخابات هر ساله که باعث جذب مشارکت مردم شده، خود رفراندوم بامعنایی برای جمهوری اسلامی است چراکه مردم فارغ از هر جناح و حزبی که باشند، التزام خود به جمهوری اسلامی را به نمایش می‌گذارند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: به ۵۰۰ هزار نفر نوروزبان بی‌نوروز در ۴۶۲ ستادهای خدمات سفر خسته نباشید می‌گویم.

سلطانی‌فر گفت: هر سال این سازماندهی، حضور و حمایت و تمرکز امکانات بین دستگاه‌ها کمک می‌کند تا کارنامه قابل قبول‌تری در جهت خدمت رسانی به مردم رقم بخورد.

وی با بیان اینکه رقابتی برای خدمات رسانی بیشتر به مردم داریم، گفت: این رقابت مقدس، ریشه در انگیزه برای خدمت رسانی به مردم است که مورد تایید مسئولان مختلف قرار دارد.

سلطانی‌فر با اشاره به وضعیت خدمت رسانی نسبت به نوروز سال گذشته رشد داشته است، تصریح کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد وضعیت هماهنگی بهتر، باعث شده کارنامه مطلوب‌تری در خدمت رسانی به مردم داشته باشیم اگرچه که مردم استحقاق خدمت‌رسانی بیشتری دارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در گردشگری داخلی، سال به دو قسمت پرترافیک ۱۱۰ روزه و مابقی ایام کم‌ترافیک تقسیم می‌شود، ادامه داد: دوره ۲۰ روزه نوروز قسمت پرترافیک‌تر ایام ۱۱۰ روزه گردشگری کشور است.

وی با اشاره به اینکه مردم در هفته نخست نوروز ترجیح دادند به عزاداری ایام فاطمیه بپردازند، خاطرنشان کرد: بارندگی هم در سفرها تاثیرگذار بود و با پایان ایام فاطمیه به مرور در کشور شاهد رشد مسافرت‌ها بودیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه مقاصد گردشگری در کشور افزایش یافته است، افزود: استراتژی ما در گردشگری داخلی، ساماندهی مکانی و زمانی گردشگری است.

وی با تاکید بر ایجاد مقاصد گردشگری جدید، ادامه داد: باید با ایجاد تجهیزات، بتوانیم در پاییز و زمستان هم برای مردم سفر تعریف کنیم.

سلطانی‌فر گفت: شمال و به ویژه گیلان و مازندران در ایام پایانی هفته شاهد حضور گردشگران هستند و گردشگری در استان‌های شمالی به صورت امر دائم درآمده است.

وی با بیان اینکه گردش مالی گردشگری دنیا حدود ۶هزار و ۵۰۰ میلیون دلار است، تصریح کرد: از هر هفت شغل موثر در دنیا، یک شغل در بخش گردشگری تعریف می‌شود.

سلطانی فر اظهار کرد: به دلیل تحریم‌ها بخش‌هایی از اقتصاد ما در رکود بود که با تلاش دولت، با وجود همه مشکلات اما بخش گردشگری در دوره رونق و توسعه قرار گرفته است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه ورود گردشگران خارجی به کشور افزایش یافته است، گفت: به ویژه شاهد ورود گردشگران غربی و آمریکایی به کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه آمار ورود گردشگران این کشورها به ایران در سال‌های گذشته به صفر رسیده بود، ادامه داد: رشد ۷۵ درصدی در ورودی گردشگران آلمان به کشور را شاهد هستیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه با وجود محدودیت‌ها اما شرایط صذور ویزا تسهیل شده است و صدور ویزا دو روز زمان می‌برد، افزود: برای اتباع ۱۹۰ کشور دنیا در فرودگاه کشور ویزای ۱۴ روزه صادر می‌کنیم که یک بار هم قابل تمدید است.

وی با اشاره به اینکه به سمت لغو روادید با بعضی کشورها به صورت متقابل می‌رویم.، گفت: صدور ویزای الکترونیک هم در دستور کار است و امیدواریم تا پایان سال ۹۴ راه‌اندازی شود.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: توسط بخش خصوصی ۹۵۰ پروژه در دست اجرا داریم که اعتباری معادل ۲۰ هزا رمیلیارد تومان در حال اجرا است و این پروژه‌ها میانگین پیشرفت فیزیکی ۴۵درصد دارند.

وی با بیان اینکه گردشگری در کشور ما در بسیاری از رشته‌های تخصصی دارای ظرفیت است، ادامه داد: بین ظرفیت و وضعیت ما، فاصله وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد: نزدیک به یک میلیون بنا، محوطه و سایت تاریخی داریم که شاید حدود ۱۵۰ هزار مورد قابل رویت و استفاده باشد.

وی با بیان اینکه بناهای هم وزن میراث جهانی زیادی داریم، ادامه داد: بیش از ۲۰ پروژه آماده ثبت در یونسکو داریم که البته سهمیه ثبت سالانه، یک مورد است.

سلطانی‌فر با اشاره به استقبال گردشگران عرب از گردشگری مذهبی که مقصد دوم آنها گردشگری استان‌های شمالی است، افزود: ۵۰ درصد از گردشگران ما با هدف گردشگری مذهبی وارد کشور می‌شوند و در این بخش باید تمرکز بیشتر داشته باشیم.

وی با اشاره به رعایت اصول گردشگری حلال در کشور، تصریح کرد: باید به قطب اصلی گردشگری حلال در دنیا تبدیل شویم و سالانه می‌توانیم ۱۰ میلیون گردشگر شیعه جذب کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که مردم با عوارض گردشگران داخلی و خارجی در مازندران آشنا هستند، ادامه داد: گردشگران خارجی مسلمان به خاطر محیط امن به کشور ما سفر می‌کنند و باعث ترویج فرهنگ اسلامی ما می‌شوند و گردشگران خارجی هم تاکنون یک مورد گزارش منفی نداشتیم که اعتقادات مذهبی و اخلاقی ما را رعایت نکند.

وی گفت: این موضوع شعار نیست که درآمد گردشگری باید به سقف درآمد نفتی دست یابد و دور از دسترس نیست که در پایان درآمد ۲۰ ساله به این مهم دست یابیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه رهبری هم این مسئله را در قالب برنامه ششم در حال ابلاغ هستند، ادامه داد: رئیس‌جمهور هم بر رشد و حمایت از گردشگری تاکید دارد و باید همت کنیم تا مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در مازندران باید در گردشگری دریایی اقدام ویژه انجام دهیم، اظهار کرد: در همه شهرهای ساحلی دنیا خانواده‌ها در کنار خودروی شخصی، قایق شخصی هم دارند.

وی با بیان اینکه سواحل ما دارای جاذبه‌های گردشگری است، ادامه داد: با وزارتخانه‌های مختلف در حال رایزنی هستیم تا از اسکله‌ها و تاسیسات بندری استفاده کنیم و گردشگری دریایی را به شدت توسعه دهیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه گردشگران داخلی و خارجی گویای واقعیت‌های زیادی است، تصریح کرد: در گردشگری داخلی بیشتر نیازمند هتل‌های دو ستاره، یک ستاره و مهمان‌پذیرها هستیم.

وی با بیان اینکه گردشگر خارجی از هتل چهار و پنج ستاره استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: با به نتیجه رسیدن مذاکرات، با افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور مواجه خواهیم شد.

سلطانی‌فر ادامه داد: باید به جای ویلاسازی، نسبت به احداث هتل‌های بزرگ اقدام کنیم.

وی با اشاره به وجود ویلاهای استیجاری، تصریح کرد: استفاده از هتل برای گردشگران داخلی به خوبی نهادینه نشده و شاید بعضی از این مراکز، خدمت مناسبی هم به مردم ارائه نکنند که باعث شده مردم از اسکان در هتل استقبال نکنند.

سلطانی‌فر با تاکید بر ساماندهی ویلاهای شخصی در استان‌های شمالی، ادامه داد: باید این مراکز ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه مازندران از جهت اقامت مسافران در صدر کشور قرار دارد، گفت: مازندران بار سنگینی را از جهت گردشگری بر دوش می‌کشد و مازندران رتبه نخست اقامت گردشگری نوروزی را کسب کرد.

سلطانی فر با تاکید بر احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره، ادامه داد: هر اندازه متقاضی برای احداث این هتل‌ها داشته باشیم مورد حمایت قرار می‌دهیم.
منبع : برنا
139401129245 مازندران رتبه نخست اقامت گردشگر نوروزی را کسب کرد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد