جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ثبت پرونده محور تاریخی اصفهان توسط دولت ایران پیگیری شود

تاریخ بروزرسانی :
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ – به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، ایرینا بوکوآ عصر امروز پس از بازدید از میدان نقش جهان و در هتل عباسی اصفهان در جمع خبرنگاران در خصوص سفر خود به ایران و اصفهان اظهار داشت: به ایران آمدم تا با آثار جهانی ایران آشنا شوم به ویژه شهر اصفهان که سه اثر ثبت شده جهانی دارد.

وی افزود: اصفهان شهری مهم و یکی از میراث های بشری است که زیبایی منحصر به فرد دارد.

وی با اشاره به بازدید خود از میدان نقش جهان تصریح کرد: در میدان نقش جهان با دیدن نمایشگاهی که در وسط میدان برپا شده بود غمگین شدم البته متوجه شدم موقتی است. صنایع دستی بخشی از میراث فرهنگی اصفهان است و حضور غرفه های صنایع دستی در اطراف میدان نقش جهان امکان ایجاد توریسم پایدار فرهنگی را فراهم می کند. صنایع دستی یکی از شاخص های فرهنگی اصفهان محسوب می شود کارآفرینی بزرگی دارد.

خانم بوکوآ خاطرنشان کرد: خیلی خوشبختم تمام جنبه های میراث فرهنگی در اصفهان دیده می شود که باعث افتخار و غرور است و در بازدید از اماکن تاریخی اصفهان از نزدیک با کارگاه های مرمت صنایع دستی و غیره با جزئیات کامل دیدن کردند.

وی با اشاره به بازدید خود از میدان نقش جهان گفت: از گنبد مسجد امام و زیبایی منحصر به فرد آن بسیار خوشم آمد.

مدیر کل سازمان یونسکو در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری مهر در زمینه ثبت محور طبیعی تاریخی و فرهنگی اصفهان شامل ۳۹۹ اثر به طول ۶ کیلومتر در ذیل یک پرونده که قبلا یونسکو برای ثبت آن اعلام آمادگی کرده بود گفت: یونسکو همواره برای چنین کاری آمادگی دارد و این دولت ایران است که باید این پرونده را تکمیل کرده و برای ثبت به یونسکو ارسال کند و برای ثبت آن تلاش کند.

لازم به ذکر است خانم بوکوآ در پایان سفر خود به اصفهان از شهرک علمی و تحقیقاتی این شهر بازدید می کند.

IMG14084346 ثبت پرونده محور تاریخی اصفهان توسط دولت ایران پیگیری شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *