رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ خرداد ۱۳۹۵

بام شرقی مازندران در انتظار گردشگران

لینک این مطلب کپی شد!

جنگل ابر یکی از مناطقی است به دلیل مشاهده ابرها در سطح آن بسیار جذاب و پرطرفدار است، اما بی شک مناطق دیگری در ایران وجود دارند که زیبایی همچون جنگل ابر و یا شاید بیشتر از آن را در بر دارند. ییلاق فیلبند منطقه‌ای است که می‌تواند شمار را با دنیایی از ابرها و اتفاقات عجیب جوی روبه رو کند. فیلبند به دلیل زیبایی‌های طبیعی خود به منطقه گردشگری تبدیل شده است. البته اگر ساکن تهران هستید برای سفر به این منطقه نیازمند صرف زمان طولانی نخواهید بود.

برای سفر به فیلبند باید راهی استان مازندران، شهرستان بابل شده و راهی ارتفاعات ۲۳۰۰متری از سطح دریا شوید. ارتقاع زیاد این منطقه از سطح دریا احتمال وقوع پدیده اقیانوس ابر را افزایش می‌دهد. اما نکته جالب این است که تشخیص درجه هوا در این منطقه برای هواشناسان آسان نیست زیرا ممکن است اقیانوس ابر برای چند روز در منطقه حاکم باشد.

روستای فیلبند آخرین روستا در منطقه چلاو است اما با توجه به اینکه دسترسی با ماشین در این منطقه میسر است، گردشگران زیادی فیلبند را برای تعطیلات آخر هفته خود انتخاب می‌کنند. برای رسیدن به این ارتفاعات باید کمی پیاده روی کرد اما چشم‌اندازی که در انتظار شما است می‌تواند خستگی راه را از تنتان بیرون کشد.

پیشنهاد ما برای جذاب شدن سفر شما این است که بهار یا پاییز را برای رفتن به فیلبند انتخاب کنید، زیرا در این دو فصل شما می‌توانید در یک نصف روز تمامی پدیده‌های جوی همچون ابر، مه، باران، برف، تگرگ، رگبار را تجربه کنید. البته جذابیت‌های این منطقه تنها به این موارد ختم نمی‌شود بلکه پس وقوع این پدیده‌های جوی رنگین کمانی زیبا و هوای آفتابی به استقبال شما می‌ایند. تنوع آب‌و‌هوا و چشم‌اندازه فوق العاده زیبای این منطقه می‌تواند گردشگران خارجی را نیز به سوی خود کشد.

با توجه به اینکه فیلند نزیک به ۷ماه از سال پوشیده از برف است، زمان مناسب برای سفر به این منطقه اواخر بهار تا ابتدای مهر است. البته در دیگر روزهای سال فیلبند همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است اما شرایط جوی سفر به منطقه را دشوار می‌کند.

اگر از تهران راهی فیلبند می‌شوید باید صبح خیلی زود جاده هراز را پشت سر گذاشته تا به منطقه چلاو برسید. پس از چلاو شما به روستای زیبای فیلبند خواهید رسید. شما می‌توانید با جنگل پیمایی و بازدید از منطقه ساعات خوشی را سپری کرده و از آب و هوای بسیار خوب منطقه لذت ببرید.
منبع : عصر ایران
فیلبند1 بام شرقی مازندران در انتظار گردشگران

فیلبند2 بام شرقی مازندران در انتظار گردشگران

فیلبند3 بام شرقی مازندران در انتظار گردشگران

فیلبند4 بام شرقی مازندران در انتظار گردشگران

فیلبند5 بام شرقی مازندران در انتظار گردشگران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *