جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کافه گالری ققنوس

تاریخ بروزرسانی :
۱ تیر ۱۳۹۹

ساختمان کافه گالری ققنوس مربوط به سال ۱۳۳۴ می باشد که اکنون بازسازی شده است و در کنار خانه سینما به گالری کتاب، صنایع دستی گل و… تبدیل شده است.
ویژگی مهم تر آن، تبدیل شدن کافه ققنوس به مکانی برای پاتوق اهالی هنر و موسیقی است.نکته مهم در کتابفروشی این‌ساختمان، اختصاص قفسه‌های ویژه ادبیات و کتاب‌های چین است که طرح و نقشه‌ آن از زمان حضور چین به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب امسال تهران ریخته شد.

کافه گالری ققنوس کافه گالری ققنوس

به‌این‌ترتیب بخشی از کتابفروشی ققنوس در مجموعه مورد اشاره، به فروش کتاب‌های کودک و نوجوان و بزرگسال کشور چین اختصاص دارد که همراه گروه چینی برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران، به ایران منتقل شده و بناست با محموله‌های دیگر، تجدید و به‌روزرسانی شود.

کافه گالری ققنوس 5 کافه گالری ققنوس

روی دیوار آجری خانه شمایل یک ققنوس را چسبانده‌اند.احتمالا اولین چیزی که با ورود به حیاط ساختمان ققنوس، نظر شما را جلب خواهد کرد، صدای آب است که حس زندگی و تازگی خاصی به فضا بخشیده است.در سمت چپ حیاط حوض کوچک به همراه فواره‌های آب روی دیوار ذهنتان را برای ورود به دنیای داستان‌ها و افسانه‌های کتاب‌ها آماده می‌کند.

کافه گالری ققنوس 2 کافه گالری ققنوس

پس از ورود به ساختمان، وجود کتاب‌ها در یک طرف و گلدان کاکتوس‌ها در طرف دیگر، حسی بسیار خوشایند و لذت‌بخش را ایجاد می‌کند. کمی جلوتر که بروید، در سراسر اتاقی بزرگ قفسه‌های پر از کتاب را خواهید دید که بسیار متنوع هستند. ایستادن در میان کتابخانه و استقبال گرم و دوستانه راهنما، باعث ایجاد حسی آرامش‌بخش در شما می‌شود. تعداد کتاب‌ها نسبتا زیاد است و به‌نظر می‌رسد تلاش شده زمینه‌های مختلف موضوعی را پوشش بدهند. بخشی از کتابخانه نیز به لوازم تحریر و وسایل کودک اختصاص دارد.

کافه گالری ققنوس 3 کافه گالری ققنوس

کافه ققنوس

در طبقه سوم مجموعه می‌توانید در کنار سفارش یک نوشیدنی گرم کتاب مورد علاقه‌تان را باز کنید یا به انجام سایر فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازید. نکته مثبت این جا هم حفظ جریان طبیعت سبز با قرار دادن گلدان‌ها و ستون‌های باغچه مانند برای کاشت درختچه‌ها و گیاهان است.منو در قالب یک کتاب با عنوان «ققنوس راوی دوران» به شما ارائه می‌شود که به‌نظرم طراحی کاملا هوشمندانه‌ای است.
منو نوشیدنی‌های گرم و سرد، شیک و گلاسه، اسموتی و شربت‌های گیاهی را شامل می‌شود. دمنوش‌ها اسامی خاصی دارند که خواص هرکدام در کنارش نوشته شده است، مثلا «دمنوش آفرینش» ترکیبی از میوه‌های استوایی است و نوشته شده برای درمان کم‌خونی و کبد چرب مفید است. اسامی برخی نوشیدنی‌ها مانند لاته یا اسپرسو در منو آورده نشده است، اما سرو می‌شوند؛ شاید برای جلوگیری از شلوغ‌شدن فهرست منو این کار را کرده‌اند.در کافه‌رستوران از صبحانه تا شام نیز ارائه می‌شود.

کافه گالری ققنوس 4 کافه گالری ققنوس

نحوه دسترسی به کافه گالری ققنوس

آدرس : خیابان انقلاب، خیابان وصال،نرسیده به طالقانی، کوچه شفیعی پلاک۱

کافه گالری ققنوس 6 کافه گالری ققنوس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *