رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ خرداد ۱۳۹۹

بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

اشتراک گذاری

آیا تا به حال شده که با دیدن فیلمی هوس سفر کنید و صحنه های فیلم انگیزه شما را برای رفتن به سفر برانگیزد . در این مطلب می خواهیم بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد را معرفی کنیم .

دارجلینگ محدود The Darjeeling Limited

داستان این فیلم به این صورت است که سه برادر که ماه‌هاست با هم حرف نزده‌اند، بعد از سالگرد مرگ پدرشان سوار قطار می‌شوند تا در کل هندوستان بگردند. دلشان می‌خواهد به هم نزدیک‌تر شوند و کم‌کم خودشان را در طول این سفر پیدا کنند.بیل مری، آدرین برودی، جیسون شوارتزمن و اون ویلسون در این فیلم بازی می‌کنند.در دارجلینگ محدود، سفر این برادران را به هندوستان شلوغ و رنگارنگ می‌بینم.
کارگردان این فیلم وس اندرسون است که طرفداران خاص خودش را دارد. این فیلم‌ هم مثل همه‌ی فیلم‌های وس اندرسون از نظر فیلم‌برداری و صحنه‌پردازی خیره‌کننده است.واقعاً ممکن است بعد از دیدن این فیلم یک دفعه هوس رفتن به هندوستان به سرتان بزند.

دارجلینگ محدود بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

همسر مسافر زمان – The Time Traveler’s Wife – ۲۰۰۹

هنری دتامبل یک آزادی خواه است که به دلیل یک نقص ژنتیکی در زمان سفر می کند اما نمی تواند زمان و تقدیر این سفرها را مشخص نماید. پس از ملاقات با کلر ابشیر در کتابخانه شیکاگو، آن ها عاشق شده و ازدواج می کنند. اما سفرهای غیرمنتظره او این زندگی را دشوار می سازد. یک فیلم پیچیده و تاثیرگذار که معنای عشق و زندگی را نشان می دهد. یک اقتباس زیبا از کتابی به همین نام با اجراهای زیبا از اریک بانا و ریچل مک آدامز که درخشش فیلم را دو چندان می کند.

همسر مسافر زمان  بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

زیر آفتاب توسکانی Under the Tuscan Sun

اگر خیلی کشته‌مرده‌ی زندگی کردن توی شهر هستید، لطفاً بی‌خیال دیدن فیلم زیر افتاب توسکانی شوید. این قصه‌ی عاشقانه ممکن است باعث شود یکدفعه سر به کوه و بیابان بگذارید.بعد از دیدن زیر آفتاب توسکانی و تماشای زیبایی‌های بی‌بدیل این بهشت ایتالیایی، هر شهری ممکن است جذابیت خودش را از دست بدهد.

زیر آفتاب توسکانی  بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

زمان جرم – Timecrimes – ۲۰۰۷

یک تریلر علمی تخیلی اسپانیایی زبان به کارگردانی ناجو ویگالوندو (کسی که در سال ۲۰۱۶ فیلم “غول آسا” (Colossal)) را کارگردانی کرد. هکتور مردی است که با سفر در زمان سعی دارد از دست یک قاتل فرار کند. یک اثر زیبا که پیش از رسیدن به صحنه های اوج داستان جذابیت خود را بروز می دهد. کارگردانی موفق، عناصر طنز و زبان بدن گیرا، این داستان را از داستان های دیگر متمایز می کند. در حقیقت کارگردانی باعث می شود که این مفاهیم زیبا و پیچیده به درستی در کنار هم قرار گیرند. یکی از فیلم های غیرهالیوودی که ثابت می کند یک فیلم موفق به ستاره نیاز ندارد. این تریلر اسپانیایی پر از صحنه های متضاد و رازآلود است که تا پایان داستان نمی توان آن را پیشبینی نمود و به همین دلیل رقیب سرسخت فیلم “آغازگر” شین کاروث است. این فیلم در روتن تومیتوز امتیاز ۸۸% را به دست آورده و با وجود اینکه تهیه و جلوه های ویژه آن با بودجه کم انجام گرفتند اما بسیار موفق از آب درآمده است.

زمان جرم  بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

 

سری ایندیانا جونز Indiana Jones

بعید است که اسم ایندیانا جونز را نشنیده باشید. ایندیانا (با بازی هریسون فورد) از تحقیق و جستجو در مورد عجایب باستان سیر نمی‌شود. در این فیلم‌ها داستان ماجراجویی‌های او از مصر تا هندوستان را می‌بینیم و از نگاه ایندی با اسطوره‌های فرهنگ‌های باستانی آشنا می‌شویم.یکی از آن فیلم‌هاست که آدم را عاشق تاریخ می‌کند! خیلی‌ها دیدنی‌های شهر باستانی پترا در اردن را برای اولین‌بار در این فیلم‌ها دیده‌اند.

حتی اگر اهل سفر نیستید هم باز ایندیانا جونز را ببینید! بنیاد فیلم آمریکا در سال ۲۰۰۳، ایندیانا جونز را به عنوان دومین شخصیت برتر سینمایی تمام دوران اعلام کرد.

سری ایندیانا جونز بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

لورنس عربستان Lawrence of Arabia

این فیلم در سال ۱۹۶۲ اکران شده است.پیتر اوتول ستاره‌ی سال‌های دور هالیوود در این فیلم نقش اصلی را دارد. قصه‌ی فیلم به زمان جنگ‌جهانی اول مربوط می‌شود. در لورنس عربستان ماجراهای یک سرباز انگلیسی با قبایل عرب را می‌بینیم.داستان زندگی تی.ای.لورنس که عرب‌ها را برای قیام علیه عثمانی متحد می‌کند.بعد از این فیلم احتمالاً دلتان بخواهد به کویر سر بزنید. حتی اگر جنگ و آشوبی در کار نباشد.لورنس عربستان برنده‌ی هفت اسکار شده!

لورنس عربستان بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

هفت سال در تبت Seven Years in Tibet

این فیلم بر اساس داستان زندگی هانریش هارر، کوهنورد اتریشی ساخته شده. در هفت سال در تبت، ما ملاقات او با دالایی لاما را می‌بینیم.این فیلم با بازی برد پیت در سال ۱۹۹۷ اکران شده.هفت سال در تبت بهانه‌ی جذابی برای آشنایی با فرهنگ تبت و آشنایی با ماجراهای هجوم چین به تبت است.
این فیلم به خوبی توانسته از نگاه یک آدم بیرونی، فرهنگ یک جامعه‌ی دورافتاده را نشان بدهد.ممکن است این فیلم از نظر تاریخی صددرصد دقیق نباشد ولی به هر حال باز هم فیلم جذابی است و دیدنش توصیه می‌شود.

هفت سال در تبت بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

وحشی Wild

وحشی بر اساس داستان زندگی شرل استرید ساخته شده است.داستان زندگی یک کوله‌گرد کم‌تجربه که بعد از مرگ مادرش به سفری به مسافت ۱۷۰۰ کیلومتر در طول آمریکا می‌رود.کتابی که این فیلم بر اساسش ساخته شده به بیش از ۳۰ زبان در دنیا ترجمه شده.شاید بد نباشد که بدانید کتاب وحشی در ایران با ترجمه‌ی میعاد بانکی منتشر شده است.ریس ویترسپون به عنوان نقش اصلی فیلم بازی‌خیره کننده‌ای دارد و به خاطر بازی در وحشی حتی نامزد اسکار هم شد.

وحشی بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

 

میس سان‌شاین کوچولو Little Miss Sunshine

این فیلم بامزه و دوست‌داشتنی نامزد دریافت بهترین فیلم اسکار شده بود.در این فیلم داستان یک خانواده‌ی عجیب و غریب را می‌بینیم که برای رفتن به کالیفرنیا به یک سفر جاده‌ای بامزه می‌روند.هدف این سفر برآورده کردن آرزوی دختر کوچک و بانمک خانواده است. این دختر می‌خواهد در مسابقه‌ی میس سان‌شاین کوچولو در کالیفرنیا شرکت کند.این خانواده برای رسیدن مجبور می‌شوند از مسیرهای غیرعادی سفر کنند و در این راه بارها مجبور می‌شوند فولکس واگن قدیمی‌شان را هل دهند. منظره‌ای آشنا برای سفرهای خانوادگی ایرانی

میس سان‌شاین کوچولو بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

 

پیش از طلوع Before Sunrise

پیش از طلوع داستان یک روز رویایی در شهر زیبای وین است. داستان جادو و عشق.این فیلم قسمت‌ دوم و سوم هم داردکه اسمشان پیش از غروب و پیش از نیمه شب است.

پیش از طلوع  بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

به‌سوی طبیعت وحشی Into the Wild

به سوی طبیعت وحشی یکی از آن فیلم‌هایی‌ست که بعضی از عشق سفرها بهش تعصب دارند.فیلمی که در سال ۲۰۰۷ ساخته شده و در همین مدت کوتاه الهام‌بخش سفرهای زیادی بوده است.به سوی طبیعت وحشی بر اساس داستان زندگی کریستوفر مک‌کندلس ساخته شده. مک‌کندلس بعد از فارغ‌التحصیلی تصمیم گرفت اسیر زندگی روزمره و کلیشه‌ای نرود. او با تجهیزات اندک به شمال آمریکا سفر کرد و طبیعت وحشی آلاسکا را به صورت هیچ‌هایکری پیمود.

مک‌کندلنس با شجاعت سعی کرد از الگوهای رایج جامعه فاصله بگیرد و در تنهایی و به دور از تمدن، خودش را بشناسد.تماشای فیلم زندگی او به کارگردانی شان پن، ممکن است حس سفرهای ساده کوله‌گردی را در شما زنده کند. اگر اهل سفر هستید قطعاً باید این فیلم را در لیست‌تان داشته باشید.بیشتر فیلم بر اساس روایت‌های دست دوم اشخاصی ساخته شده که مک‌کتدلنس را می‌شناختند. شخصی که می‌خواست از مادیات فاصله بگیرد و معنای واقعی زندگی را احساس کند.
به سوی طبیعت وحشی از آن فیلم‌هایی‌ست که به ما یادآوری می‌کند سفر فقط به معنای حمل کردن لوازم و اشیاء سفری نیست، بلکه اصلی‌ترین چیزی که در طول سفر جابه‌جا می‌کنیم، روح ماست.

به‌سوی طبیعت وحشی  بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

در بروژ In Bruges

در بروژ زندگی برزخی چندخلافکار را می‌بینیم که به دستور رئیس‌شان مجبور شده‌اند به این شهر تاریخی سفر کنند.انگار در حین تماشای این کمدی‌سیاه، شهر بروژ زنده‌تر و تماشایی‌تر از همیشه، در پس صحنه وجود دارد.خیلی‌ها بعد از دیدن این فیلم خواسته‌اند که به بروژ سفر کنند.

در بروژ بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

 

خاطرات موتورسیلکت The Motorcycle Diaries

خاطرات موتورسیکلت داستان سفرهای موتوری دکتری جوان به اسم ارنستو گوارا است. همانی که بعدها به چه‌ گوارا مشهور شد.ارنستوی جوان این سفر را به نیت خوشگذرانی محض شروع کرد ولی موقع عبور از بین شهرهای مختلف چیزی در او عوض شد.برای لحظاتی در این فیلم تصویر آینده‌ی یک فرمانده انقلابی را می‌بینیم. البته در کنار او از بعضی از خارق‌العاده‌ترین مناظر آمریکای جنوبی هم عبور می‌کنیم: از ماچو پیچو و دریاچه‌ی ناهوئل هوآپی تا ونزوئلا و کاراکاس و بوینوس آیرس. از جنگل‌های بارانی تا بیابان‌های خشک.حتی اگر موافق شخصیت چه‌گوارا و اعمالش هم نباشید، دیدن بازی تماشایی گائل گارسیا برنال ارزش وقت گذاشتن دارد.

خاطرات موتورسیلکت بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

بالا در آسمان Up in the Air

این داستان بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده. داستان شرکت دانسیزر و سفرهای رایان بینگام که در فیلم جورج کلونی نقشش را بازی کرده. ممکن است زندگی بینگام برای بعضی‌ها نهایت زندگی رویایی باشد و از این جهت فیلم تاحدی افسرده‌کننده است.به قول شخصیت اصلی فیلم، زندگی یعنی حرکت کردن. اگر شما هم مثل بینگام دائماً در سفر هستید، هیچ فیلمی به اندازه‌ی بالا در آسمان احساسات شما را نشان نخواهد داد.

بالا در آسمان  بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

یک هفته One Week

این فیلم جزو عنوان‌های کمتر شناخته‌شده‌ی این لیست است. مگر این که طرفدار جاشوا کارتر جکسون باشید و او را از سریال فرینج به یاد داشته باشید.در یک هفته، داستان سفر جادویی یک معلم از تورنتو تا منطقه‌ی توفینو بریتیش کلمبیا را می‌بینیم.در این مسیر او به بعضی از جاهای دیدنی می‌رود تا بلکه بتواند قبل از ازدواجش، معنای واقعی زندگی را پیدا کند.

یک هفته  بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

در جستجوی نمو Finding Nemo

بعد از این انیمیشن دوست‌داشتنی یک‌دفعه دلقک‌ماهی به یکی از محبوب‌ترین موجودات دریا تبدیل شد. و البته سیدنی و کَنز استرالیا هم به لیست مقصدهای محبوب مسافرانی پیوستند که فقط دلشان می‌خواست محل زندگی نمو را از نزدیک ببینند.علاوه بر همه‌ی این‌ها، در جست‌وجوی نمو بیننده‌اش را به جستجو در دنیای زیر دریاها فرا می‌خواند و زیبایی اقیانوس را به ما یادآور می‌شود. این فیلم بهانه‌ی خوبی‌ست که هوس غواصی کنید و دل به دریا بزنید.

در نظر داشته باشید که در جست و جوی نمو ۲۶امین فیلم پرفروش تاریخ است و دی‌وی‌دی فیلم پرفروش‌ترین دی‌وی‌دی فیلم تاریخ بوده است!

در جستجوی نمو  بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

ساحل The Beach

در این فیلم می‌توانید لئوناردو دی‌کاپریوی جوان را ببینید. آن هم در فیلمی به غیر از تایتانیک.این فیلم بر اساس رمانی از الکس گارلند ساخته شده. داستانی درباره‌ی کوله‌گردهایی در تایلند که به دنبال بهشت می‌گردند و نهایتاً وقتی به بهشت می‌رسند، تنها کاری که بلدند خراب کردنش است.این فیلم بازگوکننده‌ی احساسات ما قبل از رسیدن به مقصدی رویایی است. درباره‌ی امیدهایی که در مسیر به دل داریم و بهشت‌های تخیلی‌ای که در سرمان هستند. و البته تقابل امیدها و آرزوها با واقعیت زندگی.جالب است بدانید که پایان‌بندی فیلم با کتاب متفاوت است و حتی شخصیت‌ها و مسیرداستانی هم بین فیلم و کتاب فرق دارند.

ساحل  بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

فهرست آرزوها Bucket List

فهرست آرزوها از آن فیلم‌هاست که اشک آدم را در می‌آورد.اما همزمان از آن فیلم‌هاست که به آدم انگیزه می‌دهد تا همان کاری که همیشه می‌خواسته را بالأخره انجام بدهد.اگر برای سفر کردن منتظر یک بهانه یا انگیزه‌ی کوچکید، فهرست آرزوها ممکن است به کارتان بیاید.فیلمی که یادتان می‌اندازد که زندگی چقدر کوتاه است و ما باید تا جایی که می‌توانیم از این فرصت کوتاه استفاده کنیم.البته فهرست آرزوها یک خوبی دیگر هم دارد. در این فیلم می‌توانید بازی جک نیکلسون و مورگان فریمن را در کنار هم ببینید که خودش دلیل کافی‌ای برای فیلم‌بازهای حرفه‌ای خواهد بود.

فهرست آرزوها  بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

فارست گامپ Forrest Gump

فارست گامپ می‌تواند خیلی راحت در هر فهرست فیلمی باشد.این فیلم نامزد ۱۳ اسکار شده و ۶ اسکار برده (بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد نقش اول، بهترین جلوه‌های ویژه و …). البته پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۹۴ هم بوده.در نظر بگیرید رستگاری در شاوشنک و داستان عامه‌پسند در آن سال رقبای فارست گامپ در کسب اسکار بوده‌اند! رستگاری در شاوشنگ به خاطر حضور فارست گامپ حتی یک اسکار هم نگرفت.

حالا از تمام حواشی عجیب غریب اسکار ۱۹۹۴ بگذریم، به داستان فارست گامپ می‌رسیم. داستانی ساده ولی غافلگیرکننده و انگیزه‌‌بخش.در فارست گامپ زندگی پسر ساده‌دلی با بازی تام هنکس را می‌بینیم که بهره‌ی هوشی‌اش از تمامی هم‌سن و سالانش کم‌تر است. و در ادامه تمامی اوج و فرودهای زندگی او را تجربه می‌کنیم.فارست گامپ منظره‌های بی‌نظیر جنوب غرب آمریکا و ایالت یوتا، کارولینای جنوبی و جرجیا را از نظر می‌گذرانیم.

لحظه‌ای که فارست گامپ تصمیم می‌گیرد بی‌هیچ دلیل محکمی یکدفعه شروع به دویدن در جاده کند، شاید از خیلی جهات صرفاً لحظه‌ای کمدی باشد. اما همچنان از نظر حسی این‌قدر قوی است که هر کسی که رویایی سفر دارد، می‌تواند خودش را جای فارست ساده‌دل بگذارد که در زندگی‌اش نخواسته به هیچ حدی محدود باشد.شاید بد نباشد که بدانید نیمکت پارکی که تام هنکس در بسیاری از لحظات فیلم روی آن نشسته بود، حالابه موزه منتقل شده تا برای همیشه از آن نگهداری کنند.

فارست گامپ  بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

نیمه‌شب در پاریس Midnight in Paris

یک دو جین فیلم خوب وجود دارد که در پاریس می‌گذرند ولی بعید است بتوانید هیچ فیلمی پیدا کنید که به اندازه‌ی شاهکار وودی آلن، پاریس را به قاب تصویر آورده باشد.در پاریس ۱۹۲۰ که شهری است در عصر موسیقی جاز. که احتمالاً یکی از بهترین پاریس‌های ممکن باشد.در فیلم ماجرای نویسنده‌ای به نام گیل را دنبال می‌کنیم. گیل با نامزدش و خانواده‌ی نامزدش باری تعطیلات به پاریس آمده. او در این سفر بیش از حد با پاریس ارتباط برقرار می‌کند. بر خلاف نامزدش و خانواده‌ی نامزدش که چندان از پاریس خوششان نیامده.

داستان فیلم در کنار نورپردازی خیره‌کننده‌اش و البته بازیگری‌های فوق‌العاده، پاریسی را در ذهن ببینده حک می‌کند که بر آمده از همه‌ی کلیشه‌هاست، ولی از هر شهری خواستنی‌تر است.

نیمه شب در پاریس  بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

ردپاها Tracks

اگر هوس کرده‌اید که تنها دل به جاده بزنید، این فیلم، فیلم شماست.داستان واقعی زندگی رابین دیویدسن سیاح که در سال ۱۹۷۷ عازم سفر به صحرای استرالیا می‌شود و همراه با سگ و چهار شترش ۲۷۰۰ کیلومتر راه را در بیابان‌های استرالیا می پیماید تا از مبداء آلیس اسپرینگز به آن سوی صحرا و اقیانوس هند برسد.بازیگر این فیلم میا واشیکوفسکا همان بازیگر فیلم آلیس در سرزمین عجایب است .

ردپاها Tracks بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

تعطیلات رمی Roman Holiday

این فیلم از چند نظر ارزش دیدن دارد. اول این که آدری هپبورن در آن بازی می‌کند. دوم این که قصه‌اش در یکی از زیباترین شهرهای دنیا یعنی رم می‌گذرد. و سوم این که قصه‌اش درباره‌ی سفر است.سفر شاهزاده‌ی یک کشور خیالی که در قالب یک تور برای بازدید اروپا آمده. داستانی که به طرزی نه‌چندان غافلگیرکننده رومانتیک و احساسی است.

تعطیلات رمی Roman Holiday بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

ازدست‌رفته در ترجمه Lost in Translation

از دست رفته در ترجمه برای آن‌هایی خوب است که عاشق سفر کردن به شهر توکیو هستند.در این فیلم با بازی بیل موری و اسکارلت یوهانسون به قلب توکیو می‌روید. داستان از حضور شخصیت‌ها در هتل شروع می‌شود و به مکاشفه‌ای در خیابان‌های توکیو تبدیل می‌شود.منظره‌ها و صداها و انرژی که در توکیوی فیلم حس می‌شود، قطعاً ارزش تماشا کردن دارد.

ازدست‌رفته در ترجمه بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

ارباب حلقه‌ها Lord of the Rings

ارباب حلقه‌ها داستان هابیتی‌ست که پا به دنیایی پر از مخاطره و ماجراجویی می‌گذارد. ماجرایی که می‌تواند قصه‌ی تمام سفرهای دنیا باشد. شکی نیست که ارباب حلقه‌ها یکی از بهترین فیلم ها با موضوع سفر است.عجیب نیست که نسلی که ارباب‌حلقه‌ها را خواندند، تبدیل به هیچ‌هایکر‌ها و بک‌پکرها و … شدند.منظره‌ی جادویی نیوزلند که در قاب پیتر جکسون می‌بینیم، با آن رودخانه‌ها، کوهستان‌ها و جنگل‌ها یادآوری تمامی رویاهای سفر یک نسل است. بیخود نیست که بعد از ارباب حلقه‌ها، صنعت گردشگری نیوزلند وارد عصر جدیدی شد.

ارباب حلقه ها  بهترین فیلم هایی که به شما انگیزه سفر می دهد

امیدوارم با دیدن این فیلمها برای رفتن به سفر انگیزه پیدا کنید .

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *