رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ تیر ۱۴۰۱

چگونه میتوانیم با اتوبوس راحت سفر کنیم؟

اشتراک گذاری

اگر سفر با اتوبوس را برای سفر بعدی خود انتخاب کرده‌اید و دوست دارید سفر راحتی داشته باشید، کافی است چند نکته ساده را رعایت کنید. در این‌مقاله این‌نکته‌ها را بیان خواهیم کرد. اگر بلیط اتوبوس علی بابا تهیه کرده‌اید، این‌ مقاله را تا پایان مطالعه کنید.
افراد بسیاری اتوبوس را برای سفر‌های خود انتخاب می‌کنند.
اتوبوس مزایایی دارد که نسبت به قطار و هواپیما یا سفر‌های دریایی افراد بیشتری به آن علاقه دارند. در این‌مقاله قصد داریم درباره نکاتی صحبت کنیم که چگونه سفر راحتی با اتوبوس داشته باشیم.

اتوبوس
بحث درباره این‌که چرا اتوبوس بهتر است یا چه مزایایی دارد را بهتر است در مقالات دیگری دنبال کرده یا برای مقایسه سری به سایت علی بابا بزنید. سایت علی بابا انواع تور‌ها و بلیت‌های اتوبوس، قطار و هواپیما ارزان را ارائه می‌کند. همین موضوع به شما امکان مقایسه خوبی را بین آن‌ها خواهد داد. اما اگر اتوبوس را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید بهتر است برای سفر خود آماده شده و چمدان را ببندید.

سفری راحت با اتوبوس

برای این‌که سفر راحتی با اتوبوس داشته باشید کافی نکات ساده‌ای را بدانید. این‌نکات از هنگام رزرو بلیت اتوبوس علی بابا شروع شده و تا مسیر حرکت با شما خواهند بود. همراه داشتن وسیله‌های لازم و انتخاب اتوبوس مناسب از مواردی هستند که به‌سادگی در کیفیت سفر شما تاثیر خواهند داشت.
شاید جالب باشد بدانید که حتی جای صندلی انتخابی شما در میزان راحتی سفر شما تاثیر می‌گذارد. پس اگر دوست دارید مانند حرفه‌ای‌ها سفر کنید بهتر است این‌مقاله را تا پایان مطالعه کرده و نکات آن را در سفر رعایت کنید. در ادامه این‌نکات را تک‌به‌تک بررسی خواهیم کرد.

نوع اتوبوس‌ها را بشناسید و اتوبوس مناسبی را رزرو کنید

اتوبوس‌ها مانند گذشته یک‌شکل خاص ندارند. امروزه اتوبوس‌ها به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که شما باید تفاوت آن‌ها را بدانید و اتوبوس مناسبی را رزرو کنید. اتوبوس‌های معمولی بین ۴۰ تا ۵۰ صندلی دارند و بلیت آن‌ها معمولا با قیمت‌های کمتری ارائه می‌شود.

اتوبوس

اگر دوست دارید فاصله شما با اطراف بیشتر باشد و صندلی راحت‌تری داشته باشید، بهتر است از اتوبوس‌های VIP استفاده کنید. البته دسته‌بندی اتوبوس‌ها در شرکت‌های مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد و شما اتوبوس‌ها را با خدمات متنوعی بیابید. معمولا اگر قیمت بلیت اتوبوس بدون تخفیف را نگاه کنید، متوجه خواهید شد که کدام از آن‌ها خدمات بیشتر و امکانات بهتری ارائه می‌دهد.

مقایسه شرکت‌های مسافری

اگر امکان رزرو بلیت اتوبوس از شرکت‌های متفاوتی را دارید، حتما درباره شرکت‌ها و خدمات آن‌ها نیز تحقیق کنید.
معمولا رقابت باعث می‌شود شرکت‌ها خدمات بهتری را به مشتریان خود بدهند. شما هم با پرس‌وجویی ساده یا خواندن نظرات در برخی سایت‌ها می‌توانید بهترین شرکت‌ها را بشناسید و برای سفر خود، از طریق آن‌ها اقدام به رزرو بلیت اتوبوس کنید. علی بابا شرکت‌های مختلفی را تحت پوشش دارد و شما امکان مقایسه آن‌ها را از سایت خواهید داشت.

همراه داشتن وسایل ضروری

شما معمولا در حین سفر به کیف یا چمدانی که در قسمت بار اتوبوس قرار داده‌اید، دسترسی نخواهید داشت. پس بهتر است وسایل ضروری خود را در یک ساک دستی قرار داده و با خود به داخل اتوبوس ببرید. سعی کنید برای سفر خود بطری آب، میوه یا تنقلات سالم به همراه داشته باشید.
اتوبوس در همه شهر‌ها یا محل‌های توقف نمی‌ایستد و برنامه مشخصی دارد. برای این‌که در مسیر گرسنه یا تشنه نشوید بهتر است خوراکی‌های مورد‌نیاز را با خود داشته باشید.

در انتخاب صندلی دقت کنید

اگر به‌صورت آنلاین اقدام به خرید بلیت اتوبوس علی بابا کرده‌اید، سعی کنید، صندلی‌های وسط را برای خود انتخاب کنید. صندلی‌های وسط اتوبوس تکان کم‌تری دارند و شما سفری آرام‌تر خواهید داشت. به همین دلیل افراد تمایل بیشتری برای رزرو صندلی‌های وسط دارند و زودتر آن‌ها را پر می‌کنند.

اتوبوس

البته برخی افراد هم به صندلی‌های ابتدایی یا انتهایی علاقه دارند که برای خود دلایلی دارند. مثلا اگر دوست دارید از صندلی خود دید راننده را داشته باشید، صندلی‌های ردیف اول مناسب هستند. در برخی ساعات نیز اتوبوس پر نمی‌شود و اگر شما صندلی‌های عقب را رزرو کرده باشید احتمالا بیش از یک صندلی در‌اختیار شما خواهد بود.
صندلی‌های وسط اتوبوس دسترسی خوبی به وسط یا اول اتوبوس دارند ولی شاید برخی صندلی‌های عقب را برای راحتی و حریم خصوصی بیشتر ترجیح دهند.

وسایل سرگرمی مناسب به همراه داشته باشید

یکی از مواردی که بهتر است در سفر با اتوبوس به آن توجه کنید، همراه داشتن وسایل سرگرمی مناسب جاده است. وسایل الکترونیکی مانند گوشی تلفن همراه یا تبلت خود را در سفر به همراه داشته باشید. اگر دوست دارید در سفر خود آهنگ گوش کنید، بهتر است هندزفری یا MP3Player خود را نیز ببرید.
تعداد افراد زیادی در اتوبوس و هنگام حرکت را مناسب مطالعه نمی‌دانند ولی اگر دوست داشتید مطالعه را امتحان کنید، بهتر است کتاب خود را هم به همراه داشته باشید. تماشای فیلم، صحبت با هم‌سفران و بازی‌هایی مناسب داخل اتوبوس هم می‌توانند مسیر را برای شما کوتاه‌تر و جذاب کنند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *