رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ مهر ۱۳۹۸

پیش از سفر با هواپیما حتما به این نکات توجه داشته باشید

لینک این مطلب کپی شد!

در این مطلب قصد داریم به شما نکاتی که پیش از سفر با هواپیما باید از آن مطلع باشید را برای شما بازگو کنیم. البته باید توجه داشته باشید ، قوانین هر ایرلاین (شرکت هواپیمایی ) متفاوت است و بهتر است پیش از آنکه خرید بلیط خود را نهایی کنید با شرکت هواپیمایی مد نظر خود و یا آژانس های هواپیمایی مطرح نمایید. فرقی نمی کند که شما بلیط هواپیما تهران استانبول را خریداری می کنید و یا به مقاصد داخلی ایران می روید.

-و-نزدیک پیش از سفر با هواپیما حتما به این نکات توجه داشته باشید
خیلی از گردشگران دوست دارند در هواپیما یک کیف همراه داشته باشند تا لوازم ضروری‌شان در دسترس باشد. به علاوه دیگر نیاز نیست نگران گم‌شدن وسایل‌شان در فرودگاه و هواپیما باشند. پس بهتر است با قوانین ایرلاین‌ ها و لوازمی که ورودشان به هواپیما ممنوع است آشنا شوید.اگر می خواهید زمان زیادی برای بازرسی بار در فرودگاه که بسیار استرس برانگیز است صرف نکنید حتما باید اصلی ترین نکات را رعایت نمایید.
مایعات بیش از ۱۰۰ میلی لیتر
ممنوعیت حمل مایعات به قانونی جهانی تبدیل شده است. البته میزان آن در هر ایرلاین متفاوت است. برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل بهتر است بیش از ۱۰۰ میلی‌لیتر مایعات همراه خود حمل نکنید. این مایعات باید در یک ظرف تمیز و در یک کیسه‌ی پلاستیکی شفاف قرار بگیرد. این قانون برای مواد شوینده مانند شامپو و خوراکی‌هایی که شکل مایع دارند هم صدق می‌کند. پیش از سفر بهتر است قوانین کشور مورد نظر را در این‌باره بررسی کنید.

لوازم آرایشی بهداشتی مجاز در هواپیما
لوازم آرایشی بهداشتی یا مایعات دیگر اگر بیش از ۱۰۰ میلی‌لیتر نباشند و در یک کیسه‌ی زیپ‌دار قرار بگیرند می‌توانند همراه شما داخل هواپیما شوند. اما با فرض اینکه شما سفر شما طولانی است و رزرو هتل خود را انجام داده اید و یا اقامت طولانی مدت را دارید. می بایست بیش از این مقدار همراه خود ببرید، باید آن‌ها را در قسمت بار قرار دهید.

-بلیط-هواپیما پیش از سفر با هواپیما حتما به این نکات توجه داشته باشید

اشیا تیز
همراه ‌بردن اشیا تیز در هواپیما ممنوع است؛ زیرا ممکن است به عنوان اسلحه استفاده شود. اگر از چاقو، کاتر یا شمشیر استفاده می‌کنید، باید آن‌ها را در قسمت بار قرار دهید. قیچی‌های کوچک مانند قیچی‌هایی که برای ناخن استفاده می‌شوند، معمولاً مجاز هستند. البته ممکن است از بردن آن‌ها به داخل هواپیما جلوگیری شود.
میل بافتنی
همراه‌بردن میل بافتنی و قلاب‌های قلاب‌بافی در هواپیما مجاز هستند. البته انواع پلاستیکی و چوبی آن‌ها نسبت به انواع فلزی بهتر هستند. میل‌های بافتنی گرد نسبت به میل‌های بافتنی صاف و تیز ترجیح داده می‌شوند.

تیغ
همراه‌بردن تیغ ممکن است کمی گیج‌کننده باشد؛ زیرا اغلب برای حفظ امنیت از همراه‌بردن آن‌ها به داخل هواپیما جلوگیری می‌شود. حمل تیغ‌های یک‌بار مصرف که پس از استفاده دور انداخته می‌شوند، مجاز است. ماشین اصلاح باید در قسمت بار قرار داده شود.
لوازم ورزشی
چوب بیسبال، چوب اسکی، تیروکمان، چوب هاکی، چوب گلف و دیگر تجهیزات ورزشی که دارای چنین لوازمی هستند نباید به داخل هواپیما برده شوند. اگر ورزش‌کردن بخشی از سفر شما محسوب می‌شود، بهتر است به فکر اجاره‌ی تجهیزات در مقصد باشید.

لوازم دفاع شخصی
لوازم دفاع شخصی مانند اسپری فلفل در هواپیما مجاز نیستند زیرا می‌توانند به عنوان اسلحه استفاده شوند. اگر حتما باید چنین وسیله‌ای همراه خود ببرید، مقادیر بسیار کم آن بسته به قانون و به صورت محافظت شده برای جلوگیری از نشت تصادفی مانعی ندارد. توصیه می‌شود همیشه پیش از خرید بلیط هواپیما همراه‌بردن چنین لوازمی قوانین ایرلاین‌ ها را مطالعه کنید.

-سفر پیش از سفر با هواپیما حتما به این نکات توجه داشته باشید

ابزار
ابزارهای کار مانند دریل و چکش، از آنجایی‌که می‌توانند به‌عنوان اسلحه استفاده شوند به هیچ عنوان اجازه‌ی ورود به هواپیما را نخواهند داشت.
لوازم آتش زا
لوازم آتش‌بازی، رنگ، تینر، فندک و کبریت، از آنجایی‌که می‌توانند باعث بروز آتش و انفجار شوند براساس قوانین ایرلاین‌ ها اجازه‌ی ورود به هواپیما را ندارند. این قوانین شامل تجهیزات کمپینگ مانند گاز و دیگر لوازم اشتعال‌زا هم می‌شود. بهتر است لوازم کمپینگ را در مقصد تهیه کنید. البته همراه داشتن سیگار مانعی ندارد.

محصولات کشاورزی
خیلی از کشورها مسافران را از آوردن گوشت، میوه، سبزیجات و دیگر گیاهان و محصولات کشاورزی منع می‌کنند. اگر همراه خود میوه‌هایی مانند سیب دارید بهتر است آن را در هواپیما میل کنید؛ زیرا هنگام رسیدن به فرودگاه برای شما مشکل ایجاد خواهند کرد. کشورهایی مانند استرالیا و نیوزلند قوانین سختگیرانه‌تری در این‌باره دارند
لاک و عطر
در کیف مایعات خود می‌توانید لاک ناخن هم همراه داشته باشید اما از آن در هواپیما استفاده نکنید؛ زیرا جزو مواد دارای بوی ناخوشایند محسوب می‌شوند. اگر باید همیشه همراه خود عطر داشته باشید بهتر است بدانید که بوی عطر ممکن است برای خیلی از مسافران آزاردهنده باشد. حتی برخی از آن‌ها ممکن است نسبت به بوی عطر آلرژی داشته باشند.

منبع : ویرلن

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *