رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ آبان ۱۳۹۸

پیامهای غیر کلامی ظاهر ولباس راهنمای تور

لینک این مطلب کپی شد!

در ادامه پیامهای غیر کلامی به مبحث ظاهر ولباس راهنمای تور می پردازیم .ریچموند و مک کروسکی تاکید می کنند که نحوه لباس پوشیدن ما , اطلاعات بسیار زیادی درباره ی ما به دیگران می دهد , پارچه , رنگ , بافت و سبکهای آراستن اندام مان پیامهایی را درباره تفکر ما , اینکه چه کسی هستیم , رابطه مان با دیگران , ارزش هایمان , نگرش ها, سلایق , اهداف و آرمان های ما به دیگران منتقل می کند . درباره هزینه , وقت و تلاشی که صرف انتخاب لباس هایتان می کنید , قدری بیاندیشید. احتمالا برای خریدن یک جفت کفش خاص , لباس یا پلیور , دلایل خاصی داشته اید . غالبا ما پیام های هدفدار بسیاری را از طریق لباس هایمان انتقال می دهیم . آیا یک راهنما با لباس مناسب نمی کوشد تا از چنین ابزاری برای انتقال پیام به گردشگران همراه خود بهره جوید و مثلا خود را فردی شاد و پر انرژی نشان دهد .

حتی برخی از ما که رادای سبک خاصی برای لباس پوشیدن نیستیم , هم تلاش می کنیم برای کسب موفقیت , لباس مناسب بپوشیم . مثلا در نظر بگیرید چقدر برای انتخاب جزییات لباس مان قبل از یک مصاحبه ی شغلی دردسر و عذاب می کشیم .
کامپتون به بررسی رابطه بین ویژگی های افراد و سلایق آنها مطابق با طرح و رنگ لباس علاقمند شد . تحقیق او نشان داد افرادی که رنگ های اشباع شده و سایه های تند را ترجیح می دهند , افرادی خونگرم , علاقمند , و اجتماعی هستند . از سویی دیگر افرادی که طرح های پارچه ای ریز را می پسندند , دوست دارند تصور خوشایندی در مخاطب ایجاد کنند . کامپتون به این نتیجه رسید که مردم رنگ ها , پارچه ها و طرح هایی را بر می گزینند که با تصور ایده آلی که آنها از خودشان دارند , هماهنگ باشد .
پس انتخاب لباس , به ما اجازه می دهد تا با آن تصویر ایده ال , منطبق باشیم . در بعضی مواقع انتخاب لباس کاملا با مهارت و پیشینه و موقعیت اقتصادی و ویژگی های اخلاقی فرد مغایر است . از این رو باید در تصمیم گیری و قضاوت درباره اشخاص , مطابق با لباس آنها کاملا مراقب بوده و احتیاط کنیم .
درباره دیگران , صرفا بر اساس انتخاب لباس شان , ۱۰ حکم می دهیم که عبارتند از :
– سطح اقتصادی
– سطح آموزشی
– وفاداری
– موقعیت اجتماعی
– سطح پیشرفت
– پیشینه اجتماعی
– پیشینه اقتصادی
– پیشینه آموزشی
– سطح موفقیت
– ویژگی اخلاقی

-راهنمای-تور پیامهای غیر کلامی ظاهر ولباس راهنمای تور

 

           
 

نظر کاربران :

  • محمد زاهدی

    از تعهد شما در معرفی منبع مطلب سپاسگزارم

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *