رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ تیر ۱۳۹۶

ویژگی‌های تصاویر و داده‌های موزه‌ای

لینک این مطلب کپی شد!

«تصویر یک شیء در میراث ابزاری انعطاف‌پذیر برای تحقیق است و تجربه‌ای مستقیم و دست اول از بسیاری از اسرار محسوب می‌گردد. تعداد تفسیرهایی که از یک عکس به عمل می‌آید شاید به تعداد افرادی که آن را می‌نگرند متفاوت باشد و این خود زمینه‌ای است جهت دست یافتن به بسیاری از پرسش‌ها و نایافته‌هایی که از طریق تحقیق بر روی یک عکس می‌توان به آن رسید.

عکس مانند بسیاری از مؤلفه‌های دیگر در میراث فرهنگی ار ارزش ویژه‌ای برخوردار است. زیرا عکس یک شیء یا یک بنا که دیگر وجود ندارد، خود سندی گویا و معتبر و بسیار ارزشمند است.
از طرفی دیگر به خاطر تهیه شناسنامه اشیاء در موزه‌ها همواره از عکس به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی در شناخت و تحقیق و بررسی اشیائ استفاده می‌گردد. به گونه‌ای که یک پژوهشگر می‌تواند اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد اشیاء موزه‌ای و با مراجعه به آرشیو و شناسنامه‌های موجود در موزه به دست آورد.

عکس سندی گویا و معتبر در راستای اثبات مالکیت یک شیء محسوب می‌گردد که با ده‌ها صفحه اطلاعات شناسنامه‌ای از آن شیء امکان‌پذیر نمی‌باشد.

استفاده از عکس و ثبت موضوعات در میراث فرهنگی علاوه بر جنبه‌های تحقیقاتی آن در بسیاری موارد جنبه‌های تبلیغاتی و همینطور آموزشی می‌باشد. به وسیله عکس می‌توان در مورد یک شیء به‌طور کامل و مفصل بحث و گفتگو کرد و از این دریچه، عکس به عنوان یک فاکتور پایدار و بدون تغییر، یکی از عوامل مهم بهره‌دهی آموزشی و انتقال آگاهی به بیننده محسوب می‌گردد.»

 ویژگی‌های تصاویر و داده‌های موزه‌ای

منبع : سایت اوشیدر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *