بلیط هواپیما سوئیت تبریز

واکاوي موانع و محدوديت هاي استقرار بازاريابي رابطه مند در صنعت گردشگري

۶ مرداد ۱۳۹۳

شدت رقابت، بسياري از صنايع و به ويژه صنعت گردشگري را ناگزير به پذيرش پارادايم جديد بازاريابي، يعني بازاريابي رابطه مند نموده است. در اين محيط متلاطم، صنايع گردشگري مجبورند شيوه واکنش خود به بازار را تغيير دهند؛ لذا دور از انتظار نخواهد بود که هنگام اجراي برنامه هاي بازاريابي رابطه مند، موانع متعددي بر سر راه اجراي آن قرار گيرد. بنابراين تحقيق حاضر، به بررسي و شناسايي موانع اجراي بازاريابي رابطه مند در صنعت گردشگري مي پردازد و ميزان اهميت هر يک از اين موانع را مشخص مي نمايد. اين پژوهش از حيث هدف، کاربردي است و براي جمع آوري اطلاعات از مصاحبه با خبرگان و پرسشنامه استفاده نموده است. نتايج حاصل از بررسي مباني نظري، پنج عامل فردي، سازماني، مديريتي، انگيزشي و ساختاري را به عنوان موانع اصلي بازاريابي رابطه مند معرفي کرده است. پس از شناسايي عوامل، با استفاده از تکنيک تاپسيس فازي و بر اساس نظرات اخذ شده از خبرگان صنعت گردشگري استان يزد، موانع مذکور رتبه بندي گرديد. نتايج به دست آمده نشان مي دهد موانع انگيزشي داراي بيشترين اهميت محسوب مي شود و موانع سازماني، فردي، ساختاري و مديريتي در رتبه هاي بعدي قرار دارند. در نهايت مولفه هاي مربوط به هر يک از موانع مذکور نيز رتبه بندي گرديدند.
طباطبايي نسب سيدمحمد,كنجكاومنفرد اميررضا*,زحمت کش سردوراهي علي
* دانشگاه اصفهان
منبع : پایگاه اطلاعات علمی

واکاوي موانع و محدوديت هاي استقرار بازاريابي رابطه مند در صنعت گردشگري
برای دانلود متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید :
Tourism50

 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *