جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

هر چیزی که نیاز دارید درباره پرواز و هواپیما بدانید

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ دی ۱۳۹۷

واقعیت هایی که لازم دارید تا پرواز و هواپیماها را بشناسید!
هنگام مسافرت با هواپیما، زمان زیادی را در فرودگاه صرف می کنید. نه؟ وقت خیلی مناسبی که به گوشه ای پناه ببرید، یک Wi-Fi پیدا کنید و هزار و یک سوال درباره این غول های آلمینیومی که از ۴ میلیون تکه تشکیل شده است و بدون هیچ مشکلی پرواز می کند، بپرسید. فرودگاه نیکولا تسلا در بلگراد برای این کار ایده آل است، نه به دلیل اینترنت سریع، بلکه به دلیل اینکه بسیار کوچک است، بنابراین بدون هیچ مشکلی می توانید بیرون بروید و به قبرستان موزه هوانوردی بروید و بر روی بال هواپیما داگلاس C47 بنشینید. این هواپیماهای متعلق به زمان قدیم، خیلی چیزها درباره هواپیماها و پرواز به شما می گویند.
به هر حال، همونجور که شما بدون دونستن اینکه چطوری میتونید بنزین بزنید، رانندگی کنید، بدون دونستن اینکه مثلا چه پرنده هایی معمولا به توربین های موتورها برخورد می کنند، خیلی راحت سوار هواپیما شوید!

سام سیر هر چیزی که نیاز دارید درباره پرواز و هواپیما بدانید
۱. اگر شما یک تصادف در هواپیما داشته باشید ۹۵.۷% احتمال وجود دارد که شما هنوز زنده بمانید. اونقدرا ها هم بد به نظر نمی یاد!
۲. شانس تصادف در خودرو یک به ۵.۰۰۰ است. در هواپیما یک به ۱۱.۰۰۰.۰۰۰ است. این یک معضل واقعی است که آیا شما در قرعه کشی برنده می شوید یا سقوط هواپیما را تجربه می کنید.
۳. ماسک های اکسیژنی که از سقف به پایین می افتند، مقدار بسیار کمی اکسیژن دارند. اکسیژن آنها تنها برای ۱۵ دقیقه کار می کند. تست نشان می دهد که این زمان کمی نیست، زیرا بعد از ۷ دقیقه شما می دانید که آیا این ماسک تفاوتی برای شما ایجاد می کند یا …
۴. اگر تا کنون ۱۰ پرواز خارجی بین المللی داشته اید، آمار می گوید که از هر چهارتا پرواز، یک خلبان یا یک کمک خلبان در طول پرواز خوابیده است. تصور کنید، در طول یکی از این ۱۰ پرواز، هر دو آنها خوابیده باشند!
۵. اولین شرکت هواپیمایی در جهان KLM، در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد و اولین کلاس بیزنس توسط ایرلاین Qantas معرفی شد.
۶. در توالت هواپیما هرگز به طور کامل قفل نخواهد شد. یک دکمه مخفی وجود دارد که می تواند درب را باز کند، حتی اگر با خودتون فکر کنید که در را خوب قفل کرده اید.
۷. اگر بیش از ۳ ساعت پرواز کنید، ذائقه تون رو از دست می دهید. احساس چشایی حتی می تواند تا یک سوم هم ضعیف شود. به همین دلیل است که غذاهای هواپیما اغلب به عنوان بی مزه شناخته می شود.
۸. در هر زمانی در بالای سیاره زمین بین ۵۰.۰۰۰ تا ۸۰.۰۰۰ هواپیما پرواز خارجی می کند. بنابراین در هوا بیشتر از صربستان انسان وجود دارد.
۹. در اکثر پرواز خارجی بین المللی شما حق دارید که تا آنجا که دوست دارید، نوشیدنی و غذا بخورید. در حال حاضر، هتنها کاری که باید انجام دهید این است که خدمه کابین اجازه این کار را به شما بدهند!
۱۰. تقریبا در تمام پروازهای بین المللی، یک پک کوچک از اقلام بهداشتی شخصی دریافت می کنید.

هواپیما هر چیزی که نیاز دارید درباره پرواز و هواپیما بدانید
۱۱. پتوهای هواپیما پس از هر استفاده شسته نمی شود! آنها برای اتو کردن سریع و دوباره بسته بندی ارسال می شوند. آن پتوهایی که خیلی کثیف هستند، به داخل هواپیما برنمی گردند. هدفون ها هم همین برنامه را دارند، آنها تمیز می شوند و شما یک هدفون جدید نمی گیرید!
۱۲. کثیف ترین مکان در هواپیما سینی (میز) است که در مقابل شما قرار دارد. و البته کف زمین … سینی بعد از هر پرواز داخلی تمیز نمی شود.
۱۳. در هواپیما یک سر مهماندار وجود دارد. فردی که کار خدمه هواپیما را هماهنگ می کند.
۱۴. برای ۹۹% پروازها، هواپیما نیازی به هدایت انسان ندارد. حالا با خیال راحت تر می توانید به خوابیدن خلبان و کمک خلبان فکر کنید!
۱۵. ۸۵% از سقوط هواپیما در ۳ دقیقه اول، در طول بلند شدن یا در ۸ دقیقه آخر، در طول فرود، رخ داده است.

۱۶. با وجودی که هواپیمای کنکورد در زمان خودش باعث یک انقلاب در صنعت هوایی شده بود (هواپیماهای فراصوت که دو برابر سرعت نور بودند – یعنی ۲ ماخ) در سال ۲۰۰۳ به ورشکستگی رسید. اما در همین راستا یک شرکت هواپیمایی آمریکایی به نام BOOM به عرصه وارد شد که هدف آن ساخت یک هواپیمای مسافربری مافوق صوت با سرعت ۲.۲ ماخ (۲.۶ برابر سرعت بیشتر در مقایسه با سایر خطوط هوایی) می باشد.
۱۷. طبق دستورالعمل، یک خلبان و یک کمک خلبان مجاز نیستند غذای یکسان بخورند. این خطر ابتلا به مسمومیت غذایی را کاهش می دهد.
۱۸. تنها ۶ درصد از کل مردم دنیا سوار هواپیما شده اند.
۱۹. در هواپیما Boeing 747 یا Airbus 320 ، به طور متوسط ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر کابل وجود دارد.
۲۰. هواپیماها با سرعت ۸۰۰ کیلومتر در ساعت یا ۰.۸ مایل در ساعت پرواز می کنند.

فرانسه 1 هر چیزی که نیاز دارید درباره پرواز و هواپیما بدانید
۲۱. سرعت تیک-آف هواپیما ۲۴۰-۲۸۰ کیلومتر در ساعت است و V2 (حداقل سرعت پرواز ایمن) نامیده می شود.
۲۲. بال های بزرگ هواپیما بی فایده هستند، مگر اینکه اول فلاپ های دُم هواپیما تعادل افقی را حفظ کنند. تنها زمانی که دماغه هواپیما کمی به سمت بالا کشیده می شود و چرخش هوا مستقیما به پایین ترین قسمت هواپیما هدایت می شود، بال های بزرگ توانایی ساخت یک فشار و نیروی کافی برای بلند کردن هواپیما از روی زمین به سمت آسمان را دارند.
۲۳. در هر ۱.۰۰۰ ساعت پرواز خارجی انتظار می رود که حداقل یک رعد و برق به هواپیما زده شود. خوشبختانه هواپیماها طوری ساخته شده اند که رعد نمی تواند به آنها آسیب برساند.
۲۴. صندلی امنی در هواپیما وجود ندارد. FAA، اداره هوانوردی فدرال آمریکا می گوید که تفاوت موقعیت در میزان مرگ و میر در مورد سقوط هواپیما حداقل است. در جلوی هواپیما ۳۸ درصد، در وسط ۳۹ درصد و در پشت ۳۲ درصد است.
۲۵. هواپیماهایی مانند Boeing 777 یا A380 دارای اتاق خواب برای خدمه پرواز داخلی هستند که مانند جعبه می باشد. این اتاق ها مخصوصا زمانی مهم هستند که دو دسته خدمه در این پرواز خارجی وجود دارد.
۲۶. پس از فرود، مردم اغلب به افتخار خلبان کف می زنند، اگر چه در واقع، باید به لاستیک ها توجه شود. تایرهای هواپیما می توانند در برابر وزن ۳۸ تُنی ایستادگی کنند. A380 دارای ۲۲ در یک فشار ۱۴ بار است. یک مجموعه از لاستیک ها می تواند در حدود ۳۰۰ فرود کار کنند.
۲۷. در صورت تصادف، اولین چیزی که به طور خودکار در هواپیما از کار می افتد، برق است. دلیل آن خطر آتش سوزی است. به همین دلیل چراغ ها هنگام فرود و برخاستن در شب خاموش می شوند. چشم مسافران باید به تاریکی در مورد شرایط پیش بینی نشده، عادت کند.
۲۸. هواپیماهای جدید، طوری طراحی شده اند تا بتوانند تنها با یک موتور برای مدت زمان طولانی پرواز داخلی کنند. اداره هوانوردی فدرال آمریکا یا FAA بوئینگ ۷۸۷ Dreamliner را با شماره ۳۳۰ تایید کرد. ۳۳۰ به تعداد کل دقیقه هایی که ۷۸۷ می تواند با یک موتور در هوا باقی بماند، اطلاق می شود.
۲۹. هواپیما قادر به پرواز بدون موتور می باشد. این نسبت گلاید (سر خوردن / پرواز بدون نیروی موتور) نامیده می شود. ۷۴۷ قادر است تا حدود ۳ کیلومتر گلاید را برای هر ۳۰۰ متر ارتفاع از دست رفته، داشته باشد.
۳۰. توالت هنوز زیر سیگاری دارد. سیگار کشیدن به شدت ممنوع است … اما …

۳۱. فرایند تراکم دلیل این است که چرا خطوط سفید را در آسمان پشت هواپیماها می بینیم. این خط ها چیزی بیش از واکنش هوای سرد در بالای اتمسفر به هوای داغ تولید شده توسط موتور در فرآیند احتراق سوخت نیستند.
۳۲. هر پنجره ای در هواپیما دارای یک سوراخ کوچک در پایین است. این یک ترفند امنیتی برای تعادل فشار بین پانل های پنجره است.
۳۳. هر هواپیمایی نمی تواند یک حیوان را در داخل خودش راه بدهد. اگر هم این کار را انجام بدهد، حیوان را در قسمت بار هواپیما می گذارد؛ تنها بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس A320 و یا هواپیماهای بزرگتر شرایط حمل و نقل مناسب تری برای این کار را دارند.
۳۴. تمام پرواز خارجی نیاز به خدمه ای دارند که به زبان انگلیسی مسلط باشند. این قانون در پرواز داخلی به هیچ وجه رعایت نمی شود.
۳۵. جعبه سیاه در واقع نارنجی و قابل تخریب است. با این حال، مقاومت بسیار بالایی در طول سانحه های هواپیمایی از خود نشان می دهد.
۳۶. گران ترین هواپیما در این لحظه یکی از نسخه های ایرباس A380-800 و که برای ساخت آن هزینه ۴۵۰ میلیون دلاری شده است.
۳۷. وزن رنگ در هواپیماهایی مثل ۷۴۷ و A320 در حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم است.
۳۸. آخرین هواپیماها دارای حدود ۳ میلیون خط کد برنامه نویسی هستند.
۳۹. هزینه شیشه جلو در ۷۴۷ یا A320 با قاب آن در حدود قیمت ۲ تا فیات ۵۰۰ است.
۴۰. هواپیماهای کنکورد بیشتر توسط فضانوردان به پرواز درآمده است تا خلبانان.
منبع: پرواز خارجی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *