رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ مهر ۱۳۹۹

هتل آقازاده ابرکوه یزد

لینک این مطلب کپی شد!

هتل آقازاده ابرکوه یا همان عمارت آقازاده ابرکوه و بادگیر تاریخی آن به دوره قاجاریه باز می‌گردد و به عنوان یک بنای تاریخی به ثبت ملی رسیده است و عکس پشت اسکناس‌های دو هزار تومانی مربوط به بادگیر این خانه تاریخی است.این خانه متعلق به سید حسین ابرقویی است از ثروتمندان ابرکوه بوده‌است که ۸۲۰ مترمربع مساحت آن است.بادگیر این خانه یکی از بادگیرهای اصیل و زیبای ابرکوه محسوب می‌گردد که ۱۸ متر ارتفاع دارد و مساحت آن ۱۸ مترمربع است و در دهانه بادگیر ۱۹ دریچه تنظیم هوا وجود دارد که با بادگیر دوم هماهنگی و ارتباط دارد. این بادگیر می‌تواند تنظیمات هوا را حتی در زمانی که هیچ بادی نمی‌وزد، انجام دهد. این بادگیر، برخلاف اکثر بادگیرها، دو طبقه است.

هتل آقازاده ابرکوه

اقامتگاه سنتی و خانه تاریخی آقازاده ابرکوه یکی از خانه های ارزشمند و اصیل این شهر می‌باشد، که می‌توان آن را در کنار سرو کهنسال و گنبد عالی نمادی برای شهر تاریخی ابرکوه دانست. پیشینه تاریخی این مجموعه مربوط به دوره قاجار و حدود ۲۰۰ سال پیش می‌باشد. این خانه تاریخی در سال ۱۳۹۶ پس از دوسال مرمت و بازسازی فعالیت خود را آغاز کرده است. معماری سنتی محوطه و فضای داخلی و وجود طاق های بلند و گچبری های ظریف و شیشه های رنگی، خاطرات خوب گذشته را در ذهن شما میهمانان گرامی زنده خواهد کرد. پرسنل مجرب و آموزش دیده این هتل آماده پذیرایی از شما میهمانان گرامی می‌باشد.

هتل آقازاده ابرکوه یزد

تمام اتاق‌ها دارای تسهیلات استاندارد چون تهویه مطبوع و سیستم گرمایش و سرمایش فن کویل، دسترسی به اینترنت رایگان، یخچال، تلویزیون، سشوار، لوازم بهداشتی هستند.رستوران و کافی شاپ مجموعه که در عمارت آقازاده قرار دارد، در یک فضای دل‌باز و طاقی بلند و گچ‌بری‌های ظریف غرق در نور دلپذیر پنجره‌های رنگی اطاق ها، مهمانان را به چشیدن طعم غذاهای ایرانی و محلی در محیطی جذاب و آرام دعوت می‌کند.پشت بام وسیع مجموعه که پنج بنا را به هم مرتبط میسازد در ۳ طبقه و با چشم انداز بی نظیر و بکر از معماری دویست سال پیش با نمایی از بادگیر هایی منحصر به فرد که هر بیننده ای را ساعت ها جذب خود می نماید.

ساختمان نوساز آشپزخانه ۴۰۰ متر مربعی در کنار مجموعه ساخته شده و به بخش قدیمی ملحق گردیده است.

هتل آقازاده ابرکوه یزد

امکانات تکمیلی هتل

پارکینگ در اطراف هتل – خدمات خشکشویی – لابی – اینترنت با سرعت بالا – تهویه مطبوع – روزنامه رایگان – صندوقات امانات در لابی – مرکز خرید- کافی شاپ – بیزینس سنتر – تاکسی سرویس – رستوران در هتل – رستوران فست فود- روم سرویس ۲۴ ساعته- غرفه صنایع دستی – رستوران سنتی- رستوران فضای باز- سالن جشن ومراسم عروسی- نمازخانه- کتابخانه

نحوه دسترسی به هتل آقازاده ابرکوه

آدرس :یزد- ابرکوه- میدان امام حسین- خیابان شهید باهنر- کوچه شهید باهنر ۱۹

هتل آقازاده ابرکوه یزد
هتل آقازاده ابرکوه یزد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *