رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ خرداد ۱۳۹۸

نکات اساسی برای خرید ارزان بلیط هواپیما (سام سیر)

لینک این مطلب کپی شد!

دیگر لازم نیست برای خرید بلیط داخلی یا بلیط خارجی هواپیما در ترافیک بمانیم و در سرما و گرما از خانه بیرون برویم و وقتمان را بیهوده تلف کنیم. می‌توانیم به صورت آنلاین بلیط هواپیما خود را تهیه کنیم. اجازه دهید، کمک کوچکی کنیم تا جستجوی خود را برای بلیط هواپیما آغاز کنید. مهم نیست که سفر شما، گشت و گذار آخر هفته، تعطیلات خانوادگی، سفر ماه عسل ویا یک سفر تجاری با یک مقدار سرگرمی باشد، ما تا لحظه آخر شما را حمایت می کنیم. نرخ های فوق العاده بلیط داخلی و بلیط خارجی، کوچک‌ترین کاری است که ما البته به بهترین نحو ممکن در اختیار شما قرار می‌دهیم.

-ارزان نکات اساسی برای خرید ارزان بلیط هواپیما (سام سیر)

آژانس هواپیمایی سام سیر، به عنوان یکی از بهترین آژانس هواپیمایی در تهران، تعداد بسیار زیادی خطوط هوایی از مبدا تمام فرودگاه‌های ایران، به تمام فرودگاه‌های سراسر جهان با قیمت‌های بسیار استثنایی و تخفیف دار را، به عنوان زیرمجموعه خود دارد.
پس چرا تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رویایی خودتان و تجربه یک سفر هوایی را فراموش کرده‌اید؟
کارشناسان آژانس هواپیمایی سام سیر به شما کمک می کنند تا مقاصد سفر خود را بیشتر بشناسید و بلیط هواپیما مورد نظر خود را راحت‌تر بیابید، در نتیجه تجربه سفر خود را دلپذیرتر کنید. ما همیشه شما را از طرق مختلف، مانند SMSهای روزانه، ایمیل و شبکه های اجتماعی از آفرهای روزانه خودمان با خبر خواهیم کرد، پس حتما با ما همراه باشید.
اگر شما به دنبال بلیط هواپیما به مقاصد دور اروپایی ویا آسیای دور باشید، چه مقاصد دور آمریکا و کانادا باشید، و حتی بلیط هواپیما داخلی مدنظر شما باشد که سفری کوتاه و سرگرم کننده داشته باشید، جست و جوی خود را با سام سیر آغاز کنید.
۱- جستجوی بلیط هواپیما
اولین کار برای خرید بلیط هواپیما این است که مکان مورد نظر برای سفر خود را مشخص کنید و پس از مشخص شدن تاریخ سفر، مقصد خود را در سام سیر جستجو کنید. این عمل به وسیله پنل جستجوی سایت سام سیر، بسیار راحت انجام می‌شود. در این پنل اول از همه مشخص کنید که قصد دارید پرواز یک طرفه یا پرواز دو طرفه را جستجو نمایید. اگر بلیط هواپیما یک طرفه را برگزینید، قسمت تاریخ پرواز برگشت به صورت خودکارغیرفعال می‌گردد. در خرید بلیط هواپیما پروازهای دوطرفه را حتما از یک آژانس هواپیمایی خریداری کنید زیرا اگر از پرواز برگشت جا بمانید یا چناچه پرواز رفت را بنابر مشکلی کنسل کنید، بتوانید پرواز برگشت را نیز کنسل کنید و جریمه ای بابت کنسلی بلیط هواپیما پرداخت نکنید.
حال نوبت آن است که مقصد سفر خود را مشخص کنید. اسم فرودگاه یا شهر مقصد خود را بنویسید ویا از نشانگر انتخاب کنید، سپس با کلیک کردن روی بخش رفت، تقویمی نشان داده می‌شود که بایستی حتما روز پرواز رفت خود را از این تقویم انتخاب نمایید. چنانچه پرواز دو طرفه را برگزییده باشید، زمان برگشت را هم بایستی به وسیله تقویم بخش برگشت انتخاب کنید. توجه داشته باشید تاریخ رفت بعد از تاریخ برگشت نباشد البته در این صورت فرم به شما اجازه ادامه کار و جستجو را نخواهد داد.
نکته بسیار مهم این است که تعداد نفرات به درستی وارد شود. هزینه سفر انتخابی شما پس از کلیک روی دکمه جستجو در صفحه بعد به صورت لیستی از بلیط هواپیما با ایرلاین های مختلف نشان داده می شود. این لیست بر اساس گنجایش انتخابی شما و تعداد ظرفیتی که در کلاس‌های پروازی وجود دارد، متفاوت است. در حال حاضر شما ابتدا موارد بعدی را پر نمایید تا به قسمت قیمت و لیست پرواز برسیم. سن بالای ۱۲ سال بزرگسال محسوب می شود و سن زیر ۱۲ سال کودک محسوب می شود و زیر ۲ سال نوزاد است. هزینه سفر نوزاد فقط پرداخت بیمه، عوارض و مالیات است و صندلی برایش اختصاص داده نمی‌شود. در پرواز چارتری خرید بلیط داخلی یا خارجی کودکان با خرید بلیط هواپیما بزرگسالان برابراست ولی در پرواز سیستمی حدوداً هزینه‌ای نصف دارد.
با کامل کردن پنل جستجو دوباره آن را چک کنید و در آخر برروی دکمه جستجو بزنید.
۲- انتخاب مناسبترین پرواز داخلی و خارجی
بعد از جستجو بلیط داخلی یا خارجی صفحه ی انتخاب پرواز به شما نمایش داده می شود و اطلاعات دقیق پرواز ها به شما داده می شود.
۳- ورود و ثبت اطلاعات مسافرین
در این مرحله بایستی در زمان ۹ دقیقه همه مشخصات مسافران اعم از نام و نام خانوادگی، ملیت، کد ملی، جنسیت، کودک یا بزرگسال بودن از طریق تاریخ تولد (این تاریخ با شناسنامه در فرودگاه چک می شود) را وارد نمایید.
همچنین شماره تلفن خیلی مهم است چون آژانس هواپیمایی از آن طریق با شما در تماس است.
قسمت مربوط به ایمیل هم دارای دو بخش است که شما به درستی در هر دوی آنها اطلاعات را وارد کنید.
در آخر در قسمت گزینه ارسال خرید بلیط هواپیما باید مشخص کنید که چگونه بلیط برایتان ارسال شود. (طریق ایمیل یا فکس یا پیامک)
در صورت تمام کردن فرم مسافران دکمه ثبت اطلاعات و پرداخت صورتحساب را بزنید سپس اطلاعات بلیط داخلی یا بلیط خارجی مقصد شما نشان داده می شود. (دوباره آنها چک کنید و اگر نیاز است ویرایش نمایید)
۴- پرداخت آنلاین صورتحساب بلیط هواپیما
پرداخت صورتحساب‌ها و خرید بلیط هواپیما به وسیله درگاه بانکی انجام می شود. در صورتی که در زمان پرداخت با مشکل مواجه شدید، با آزانس هواپیمایی سام سیر تماس حاصل نمایید تا کارشناسان بخش بلیط هواپیما شما را راهنمایی کنند. به این نکته توجه داشته باشید که با پرداخت آنلاین از ۸ درصد تخفیف روی بلیط هواپیما نسبت به حالت خرید حضوری از آژانس هواپیمایی سام سیر برخوردار خواهید شد.
۵- دریافت بلیط هواپیما الکترونیکی
بعد از اینکه پرداخت با موفقعیت انجام شد شما می‌توانید رسید را دانلود ویا چاپ نمایید. سپس بلیط ارزان هواپیما یا بلیط خارجی به همان شکل که سفارش دادید برای شما ارسال خواهد شد، بلیط هواپیما را چاپ کنید و همراه با شناسنامه و گذرنامه و کارت ملی سه ساعت قبل پرواز خارجی و یک ساعت قبل از پرواز داخلی در فرودگاه حاضر باشید.
چه زمانی بلیط چارتر نخریم؟
شاید فکر کنید اشخاصی که بلیط هواپیما چارتری تهیه می کنند با هواپیمای بی‌کیفیت ‌تری سفر می کنند، در صورتی که این فکر اشتباه است. افرادی که بلیط هواپیما را به شکل چارتری تهیه کردند موقعیت برابری را با افردای که بلیط سیستمی تهیه کرده‌اند دارند. درواقع از نظر جهت پرواز، مدل صندلی، کابین و پذیرایی برابر است. حتی بلیط چارتر برای بیزینس کلاس هم وجود دارد. بدین صورت پرواز با بلیط هواپیما چارتر و سیستمی تفاوتی ندارد، اما به طور کلی فرق هایی وجود دارد مخصوصا در بحث قوانین پرواز، حمل بار و کنسلی پرواز.
زمانی که کودک همراه دارید بلیط چارتر نخرید!
هزینه خرید بلیط هواپیما به شکل چارتری برای همه سنین برابر است، در صورتی که قیمت بلیط داخلی یا بلیط خارجی سیستمی برای نوزادان و کودکان کمتر است. به این صورت اگر با کودک عزیزتان مسافرت می‌کنید ممکن است بلیط هواپیما سیستمی به صرفه‌تر باشد. توصیه می شود که هزینه بلیط هواپیما چارتر را برای همه افرادی که قصد سفر با شما را دارند حساب کنید و سپس هزینه خرید بلیط هواپیما سیستمی همان مقصد را با در نظر گرفتن قیمت بلیط کمتر برای نوزادان و کودکان محاسبه کرده و در آخر و مجموع قیمت ها را با هم مقایسه کنید.
زمانی که از سفر خود مطمئن نیستید بلیط چارتری نخرید!
چون بلیط چارتر اکثراً کنسلی ندارد، بلیط چارتر هواپیما را فقط زمانی تهیه کنید که از سفر خود اطمینان دارید، چون بلیط چارتری کنسلی ندارند. اضافه بر این، هزینه جریمه برای کنسل کردن بلیط چارتری بیشتر است. در صورتی که برای خرید بلیط هواپیما به شکل سیستمی شما قسمتی از پول بلیط هواپیما خود را بعد از کم شدن جریمه کنسلی دریافت خواهید کرد. علاوه بر اینکه درهر دو نوع بلیط هواپیما قابلیت عوض کردن تاریخ واسم مسافر وجود ندارد؛ چناچه اشتباه رخ داد و یا نیاز به عوض کردن داشت، بایستی بلیط قبلی باطل و بلیط داخلی یا بلیط خارجی جدیدی صادر شود.
زمانی که در ایام پرسفر قصد سفر دارید، بلیط چارتر نخرید!
خرید بلیط چارتر همیشه هم خوب نیست. همان گونه که در این متن خواندید بلیط چارتر به این خاطر در اکثر شرایط ارزان‌تر است که شخص چارترکننده قصد دارد همه بلیط هایش را بفروشد، به این خاطر هزینه‌اش را کم می‌کند. ولی در ایامی که سفر زیاد است این بلیط‌ ها سریع به فروش می‌رسند، هزینه خرید بلیط هواپیما به شکل چارتر برابر با هزینه بلیط هواپیما به شکل سیستمی است و حتی در اکثر موارد در زمان‌های پرسفر مثل تعطیلات عید، هزینه خرید بلیط هواپیما چارتری بیشتر از بلیط داخلی یا بلیط خارجی سیستمی باشد.
اگر پر سفر هستید از اینجا به بعد را هم بخوانید

-هواپیما نکات اساسی برای خرید ارزان بلیط هواپیما (سام سیر)

تفاوت بلیط فرست کلاس و اکونومی
همه ما زمانی که اقدام به خرید بلیط هواپیما می‌کنیم، واژه‌هایی نظیر فرست کلاس ویا اکونومی به گوشمان خورده است. آیا تفاوت این دو رو می‌دانید؟
این تفاوت نه تنها در قیمت بلکه در مسائل دیگر نیز وجود دارد. این تفاوت‌ها بسته به هر ایرلاین متغیر است. شایان ذکر است که همه مسافران در یک هواپیما می‌نشینند و تفاوتی در زمان رسیدن به مقصد وجود ندارد، تنها جای نشستن مسافران و خدمات رفاهی مسافران است که تفاوت ایجاد می‌کند. مسافری که بلیط هواپیما اکونومی خرید می‌کند، معمولاً در بخش انتهایی هواپیما و مسافری که بلیط هواپیما فرست کلاس در دست دارد، معمولاً در ابتدای هواپیما و در بخش جلویی می‌نشیند. این موضوع تنها به سلیقه و خواست مسافران مربوط است؛ چراکه ممکن است برای بعضی از مسافران تنها چیزی که حائز اهمیت باشد، رسیدن به مقصد مورد نظر باشد و به این گونه مسائل حاشیه‌ای توجهی نکنند. برای این افراد همان بلیط اکونومی مناسب است. اما برای مسافرانی که بسیار به خدمات در طول پرواز توجه می‌کنند ویا پروازهای طولانی مدت دارند، بلیط هواپیما فرست کلاس مناسب می‌باشد.
کلاس های پروازی
بلیط هواپیما (Economy) یا اقتصادی بسیار پرطرفدار است و اکثر ما این بلیط را خریداری کرده و به سفر می رویم اما درمقابل آن بلیط فرست کلاس وجود دارد که همانطور که از نامش پیداست، درجه یک و بهترین است. همینطور اگر این بلیط را خریداری کنید از امکانان خاصی در هواپیما برخوردار خواهید بود. قیمت این بلیط بالاتر از بقیه بلیط ها می باشد. البته امروزه خطوط هواپیمایی پیشرفت کرده و در پروازهای اکونومی هم خدمات مناسبی به مسافران ارائه می دهند.
امکانات رفاهی فرست کلاس و اکونومی

-کلاس نکات اساسی برای خرید ارزان بلیط هواپیما (سام سیر)

مراحل سوار شدن به هواپیما
اولین تفاوتی که به چشم می خورد این است که مسافران فرست کلاس دارای اولویت می‌باشند و همیشه زودتر از بقیه مسافران سوار هواپیما می‌شوند. اما بلیط هواپیما برای این پروازها همیشه گران بوده و شلوغ نمی باشد. در مقابل روند سوار شدن مسافران اکونومی بسیار طولانی بوده و پس از مسافران فرست کلاس و بیزینس کلاس می‌باشد. بلیط های تخفیف دار و با قیمت مناسب از نوع اکونومی هستند.
غذا و امکانات رفاهی بیشتر
امکاناتی که در پروازهای فرست کلاس ارائه می شود ازعلل اصلی تفاوت قیمت بلیط هواپیما در پرواز اکونومی می‌باشند. نوع خدماتی که به مسافران ارائه می‌شود. درهرایرلاینی نیز متفاوت است. به طور معمول، در پرواز فرست کلاس مسافران غذای دلخواهشان را از میان منویی که به آن ها داده می‌شود، انتخاب می‌کنند. در تمام مدت پرواز از مسافران فرست کلاس، با میان وعده و یا انواع نوشیدنی‌ها پذیرایی می‌شود.
فضای اختصاصی
از دیگر تفاوت‌هایی که در فرست کلاس به چشم می خورد، فضای موجود برای مسافران است. شما در مقابل هزینه‌ای که برای خرید بلیط هواپیما در فرست کلاس پرداخت می کنید، ازامکانات بسیاری بهره مند می‌شوید که مسافران بلیط های دیگراین امکانات را به آن صورت ندارند. برای مثال: فضای موجود برای مسافران فرست کلاس بسیار بیشتر است و آن‌ها قادر خواهند بود تا پاهای خود را در قسمت مخصوصی قرار دهند و راحت تر بنشینند. هم چنین قسمتی برای قرار دادن سینی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است. صندلی‌های آن دسته از مسافران کاملا خم می‌شود و به صورت رختخواب درمی آید. این پروازها در مقابل پروازهای اکونومی هستند که صندلی‌ها به صورت ردیفی چیده شده‌اند و فضای موجود برای مسافران محدود می‌باشد و محدودیت‌های آنان برای سرگرمی در طول پرواز نیز محدودتر است.
امکان ارتقاء کلاس پروازی
برخی از ایرلاین‌ها به مسافران خود خدماتی را ارائه می‌کنند که به آن‌ها این امکان را می دهد تا بلیط هواپیما خود را از اکونومی به فرست کلاس تغییر بدهند. مثلا اگه مسافران اکونومی چندین بار با آن ایرلاین پرواز داشته باشند و پس از طی کردن تعدادی که مدنظر ایرلاین‌ها است می‌توانند تنها با هزینه اکونومی، بلیط هواپیما خودشان را تغییر بدهند و پرواز فرست کلاس را تجربه کنند. از ویژگی‌های دیگر برخی از خطوط هواپیمایی این است که مسافران با خرید آنلاین بلیط از برخی مزایای پرواز فرست کلاس بهره مند خواهند شد.
منبع: بلیط هواپیما

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *