رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ خرداد ۱۳۹۸

۱۳۶ اثر تاریخی گچساران و باشت در فهرست آثار ملی ثبت شد

اشتراک گذاری

گچساران- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۳۶ اثر تاریخی در شهرستان های گچساران و باشت در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری،اشتغال و توسعه اقتصادی از طریق جذب جهانگردان و ایرانگردان است.

محمود باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار اظهار داشت: پل بریم، دوگور دوپا، روستاهای تاریخی مانند شاه بهرام، چهارطاقه خیرآباد و گنبد لیشتر از مهمترین آثار این شهرستان هاست که در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سالیانه ۵۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های گچساران و باشت بازدید می‌کند تصریح کرد: این شهرستان‌ها ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در حوزه گردشگری دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نفتخیز بودن شهرستان گچساران گفت: زندگی کارگری در تأسیسات نفتی یکی از ظرفیت‌های مغفول گردشگری در گچساران است که در صورت بهره برداری مناسب جاذبه‌ای منحصر به فرد است.

باقری اظهار داشت: وجود سدها، چندین رودخانه، چشمه ساران پرآب و آبشارهای پرخروش در شهرستان‌های گچساران و باشت از جمله ظرفیت‌های طبیعی است که در صورت جذب سرمایه گذار می‌تواند به رونق گردشگری آبی منجر شود.

وی وجود بارگاه نورانی بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) را موقعیتی بی نظیر برای تبدیل شهرستان گچساران به قطب اصلی گردشگری مذهبی جنوب کشور دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد وجود عشایر کوچ رو و زندگی سنتی در کنار جنگل‌های بلوط را موقعیتی بی نظیر برای جذب گردشگران در بخش‌های مردم شناسی و طبیعی عنوان کرد.

باقری بیان کرد: با وجود قابلیت های موجود طبیعی در شهرستان های گچساران و باشت و با توجه به آمادگی دولت برای حمایت از بخش خصوصی بستر خوبی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در این شهرستان وجود دارد.

باقری همچنین از فعالیت سه هزار هنرمند صنایع دستی شناسنامه دار در شهرستان‌های گچساران و باشت خبر داد و افزود: رونق گردشگری افزون بر مزیت‌های این حوزه به افزایش درآمد هنرمندان صنایع دستی نیز کمک می‌کند.

حرم بی بی حکیمه (س)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)، باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستای موگ، کوشک گودنگون و مارین در شهرستان گچساران همه ساله میزبان هزاران نفر مسافر است.

گردنه شلال دون، کلگه امیر شیخی، درخت کهنسال لار، رود رونه، دامنه‌های کوه سه هزار متری خامی، پل تاریخی بریم، بنای تاریخی دوگور دوپا، مجموعه تاریخی چهار صفه خان احمد و اشکفت شاه پیچاب از مقاصد گردشگران در شهرستان باشت است.
شهرستان‌های گچساران و باشت با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد و در مسیر جاده ارتباطی بنادر جنوبی کشور و کاروان‌های راهیان نور قرار دارد.

گچساران  ۱۳۶ اثر تاریخی گچساران و باشت در فهرست آثار ملی ثبت شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *