رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ آذر ۱۴۰۱

نکاتی که درباره رنت خودرو در کیش باید بدانید

لینک این مطلب کپی شد!

دوست دارید نکاتی که درباره رنت خودرو در کیش باید بدانید را برایتان بازگو کنیم . سواری با خودروهای لوکس و به‌روز، موضوع جذابی است که بسیاری از مردم را به سفر به جزیره کیش ترغیب می‌کند. همچنین از آنجا که عموم مردم با پرواز هوایی به این جزیره سفر می‌کنند، انتقال خودروهای شخصی می‌تواند دردسرها و هزینه‌های خاص خودش را داشته باشد، از همین رو اجاره یا رنت ماشین هم فال است و هم تماشا!بهتر است قبل از مسافرت به کیش این مطلب را بخوانید تا با همه جوانب ، مدارک و نکاتی که مهم است آشنا شوید تا دچار مشکل نشوید .

-4-800x553 نکاتی که درباره رنت خودرو در کیش باید بدانید

اجاره ارزان ماشین در جزیره

جزیره کیش جزیره ای است که جزو منطقه آزاد به شمار می‌رود از همین رو ماشین‌ها در آن بسیار نسبت به مناطق دیگر ارزان هستند. در واقع در این جزیره می‌توان با قیمتی معقول، خودروهای به‌روز و آخرین مدل را در اختیار داشت. حتی رنت خودرو هم در این جزیره ارزان‌تر است؛ قیمت کرایه ماشین لوکس کیش با قیمت کرایه ماشین های ایرانی در تهران برابر است. در این منطقه بین المللی می‌توان با تنها پنج تا ۱۰ میلیون تومان، بهترین ماشین را رنت کرد؛ پس اجاره ارزان خودرو در کیش دور از دسترس نیست. بهتر است بدانید که ارزان‎ ترین اجاره خودرو در کیش متعلق به مدل‎هایی از کیا و نیسان می باشد. طبیعتا کرایه ماشین‎های خاص جزیره مانند بی ام و و مازراتی، قیمت بیشتری دارند.

خودروهایی که در کیش می توان اجاره کرد

اکنون برای بسیاری از مردم، رانندگی با یک مازراتی، بنز یا لامبورگینی تبدیل به رویا شده است. شرکت‌های رنت خودرو در کیش، این آرزو را برآورده می‌کنند. تمامی این ماشین‌های مدل بالا در این منطقه قابل اجاره اند. لنسر، النترا، کیا اسپورتیج، آزرا، سانتافه و سوناتا از جمله این خودروها هستند.

اما پیش از انتخاب، باید نکاتی را مدنظر داشت که رعایت کردن آن‎ها برای داشتن یک سفر بی‌دردسر لازم است؛

انتخاب یک شرکت معتبر برای رنت خودرو

اجاره ماشین به خصوص اجاره خودرو ارزان از جلوی یک پاساژ بدون هیچ مدرک و مجوزی شاید کار چندان عاقلانه‌ای نباشد. احتمال به وجود آمدن مشکلات قانونی در میان سفر با این نوع اجاره زیاد است. برای همین باید به سراغ شرکت‌های معتبر اجاره خودرو رفت و از آنجا خودروی مورد نظر را ثبت‌نام کرد.

-1-800x335 نکاتی که درباره رنت خودرو در کیش باید بدانید

ارائه کامل و دقیق مدارک

کپی کارت شناسایی و گواهینامه رانندگی مدارکی هستند که تمامی شرکت‌های معتبر برای اجاره ماشین از مشتریان خود دریافت می‌کنند پس قبل از اقدام برای اجاره ماشین، چک کردن آن‌ها ضروری است. همچنین این شرکت‌ها برای ضمانت مدارکی مثل ودیعه نقدی یا چک به مبلغ خودرو را نیز از مشتریان می‌خواهند.

توجه به قرارداد رنت خودرو

برای رنت خودرو و اطمینان از آن، نیاز به انعقاد یک قرارداد رسمی بین مشتری و شرکت اجاره‌دهنده است. این قراردادها معمولا شامل خسارات وارده، نحوه بیمه خودرو، مبلغ دریافتی، ودیعه و کروکی خودرو هستند. نکته قابل توجه این است که اگر شرکتی قرارداد رسمی ندارد، باید از اجاره خودرو از آن، اجتناب کرد چرا که در صورت بروز هرگونه خسارت، هیچ مدرکی در دسترس نخواهد بود.

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی

جاده‌های پهن و وسیع، تمیزی و ترافیک سبک رانندگی را در منطقه آزاد کیش لذت بخش می‌کند اما باید توجه داشت که این رانندگی قوانین خاص خودش را هم دارد. برای مثال بوق زدن، لایی کشیدن و ریختن زباله در این منطقه ممنوع است و حساسیت‌های بسیاری از سوی پلیس روی آن‌ها وجود دارد. همچنین ثبت تخلف و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن مخارج سفر را افزایش می‌دهد. پس رعایت این قوانین، منطقی به نظر می‌رسد. جریمه های رانندگی در کیش دو برابر دیگر نقاط ایران است. آلودگی صوتی به هر صورت در کیش ممنوع است. حداکثر سرعت در معابر کیش در نواحی سیاحتی ۵۰کیلومتر بر ساعت می باشد.

-2 نکاتی که درباره رنت خودرو در کیش باید بدانید

شرایط تحویل خودرو

خودرو باید همانگونه که تحویل گرفته شده است، بازگردانده شود برای مثال بدنه و فضای آن باید کاملا سالم و تمیز باشند. حال با وجود این نکات، برای داشتن یک سفر لذت‌بخش شرکت‌های بسیاری وجود دارند که خدمات رنت خودرو را ارائه می‌دهند.

این مسئله را فراموش نکنید که اگر خودرو شخصی دارید حتما کارت سوختش را همراهتان به کیش ببرید زیرا هزینه بنزین ماشین کرایه ای به عهده خودتان است و شما می توانید با کارت سوختتان از دو پمپ بنزین واقع در منطقه گلدیس و منطقه فارور باک ماشین را پر کنید.

در انتها نیز وقتی خواستید ماشین را تحویل دهید ۳۰۰ هزار تومان از پولی که برای تضمین داده‎اید را برای جرایم و خسارت‎های احتمالی نگه خواهند داشت و پس از گذشت حداکثر ۱۰ روز پس از مشخص شدن وضعیت خلافی خودرو و کسر آن از مبلغ مورد نظر، مابقی آن را عودت خواهند داد.

توجه داشته باشید که این قیمت‎ها ممکن است در شرایط و زمان‎های مختلف مانند تعطیلات و روزهای خاص (بالاتر یا پایین تر) تغییر کند.

-3 نکاتی که درباره رنت خودرو در کیش باید بدانید

دیگر نکات مهم رنت خودرو

– کسی که ماشین را اجاره می‌کند، حق ندارد آن را به فرد دیگری اجاره دهد یا واگذار کند؛ اگر ماشین به فرد دیگری داده شود. اجاره کننده در صورت بروز خسارت، مسئول پرداخت هزینه‌های تعمیر و همچنین خسارت کاهش ارزش ماشین است. و از آنجایی که ماشین های اجاره ای لوکس‌اند و قیمت اجاره‌شان بالاست، این هزینه‌ها نیز زیاد خواهند شد.

– ورود خودرو به کنار ساحل و جاده‌های خاکی ممنوع است.

-اگر بخواهید ماشین را زمان بیشتری در اختیار داشته باشید، باید با توافق شرکت مدت اجاره را تمدید کنید.

– در زمان‌هایی که از ماشین استفاده نمی‌کنید، آن را در پارکینگ بگذارید تا آسیب نبیند.

– در سیستم فنی ماشین دخالت نکنید. (مثل باز کردن گاز ماشین های اسپرت – همچنین این ماشین‌ها با ضمانت مسائل فنی به شما واگذار می‌شوند)

– ماشین را در روز تعیین شده و در ساعت مقرر باید پس بدهید. برای هر یک ساعت تاخیر باید میزان ۱۰ درصد اجاره بها را بپردازید. اگر تاخیرتان به ۳ ساعت برسد، باید اجاره یک روزه کامل را بدهید.

– هنگام تحویل، داخل و خارج ماشین باید تمیز باشد. در غیر این صورت باید ۲۰ هزار تومان به عنوان هزینه کارواش به شرکت بدهید.

– استعمال دخانیات در ماشین ممنوع است. اگر با استعمال دخانیات، خسارتی به ماشین وارد شود، باید خسارت بپردازید.

قوانین رانندگی

– سال‌هاست که توصیه می‌شود برای روان شدن ترافیک، بین خطوط رانندگی کنید. ممکن است در شهر خود این مورد را رعایت نکنید ولی در کیش حتما بین خطوط برانید.

– در صورتی که می‌خواهید به چپ یا راست گردش کنید، از ۱۰۰ متر قبل راهنمای ماشین را روشن کنید.

– در کیش همه ماشین‌ها باید تمیز باشند. در صورتی که ظاهر ماشینتان تمیز نباشد، جریمه می‌شوید.

– اگر شب رانندگی می‌کنید، حواس‌تان باشد که نور بالای ماشین را روشن نکنید. در کیش فقط اجازه دارید با نور پایین حرکت کنید زیرا شب‌های جزیره تاریک نیست.

– در کیش به اندازه ظرفیت ماشین، مسافر سوار کنید. اگر تعداد بیشتر از ظرفیت مسافر داخل ماشین باشد، میزان بالایی جریمه خواهید شد.

با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش، هم به خودتان خوش می‌گذرد و هم مجبور به پرداخت جریمه نمی‌شوید.

 نکاتی که درباره رنت خودرو در کیش باید بدانید

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *