جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نخستین قطار گردشگری فردا به ایران می‌رسد

تاریخ بروزرسانی :
۶ مهر ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۰۶ – نخستین قطار اختصاصی گردشگران فردا – دوشنبه – از مرز «رازی» به ایران وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، این قطار که از شهر استانبول ترکیه حرکت خود را آغاز کرده، فردا شب – هفتم مهرماه – از مرز رازی در غرب کشور به ایران وارد می‌شود.

مسافران این قطار با ۱۳۰ گردشگر از کشورهای آلمان، ترکیه، انگلیس، روسیه، سوییس، اتریش، فرانسه، اسپانیا و سنگاپور هستند که سفر خود را از ۲۳ سپتامبر و از شهر استانبول آغاز کرده‌اند که پس از یک هفته گشت در ترکیه، سفری هفت روزه را نیز در ایران تجربه می‌کنند.

مسیر حرکت قطار این گردشگران از غرب کشور آغاز می‌شود، در شهرهای زنجان، یزد، اصفهان و شیراز ادامه می‌یابد و سرانجام سفر در تهران تمام می‌شود. این گروه از گردشگران که هفت راهنمای ایرانی آن‌ها را در طول این سفر ریلی همراهی می‌کنند، پس از سه روز گشت در تهران، ایران را از مسیر هوایی ترک می‌کنند. قطار در راه‌آهن تهران متوقف خواهد شد تا گروه دوم گردشگران از راه برسند و این برنامه را به شکل معکوس اجرا کنند.

گروه دوم گردشگران اروپایی با ۶۵ نفر جمیعت به صورت هوایی به تهران وارد می‌شوند و سفر را با این قطار در ایران ادامه می‌دهند و در پایان کشور را به مقصد استانبول با همین قطار ترک می‌کنند.

این گردشگران برای اقامت از امکانات قطار استفاده می‌کنند، اما در برخی از شهرها مثل زنجان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران برای گشت و اقامت توقف خواهند داشت.

آن‌ها نخستین گروه از گردشگران ریلی هستند که با قطار اختصاصی از اروپا به ایران وارد می‌شوند که شرکت ایرانگردی و جهانگردی آزادی (آیتو) زیر نظر بنیاد مستضعفان سفرنامه‌ی آن‌ها را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

UTF 8 B MTQwOTU2MTg3NDQ5Nl85LmpwZw  نخستین قطار گردشگری فردا به ایران می‌رسد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد