جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مکانهای مناسب برای آفرود در ایران

تاریخ بروزرسانی :
۳ مرداد ۱۴۰۱

مکانهای مناسب برای آفرود در ایران را برای علاقمندان به آفرود در این مطلب جمع آوری کرده ایم . سفر به طبیعت ، هیجان و لذتی خاصی را برای افراد به ارمغان می آورند.اما حس و لذت و هیجان کسب شده از طبیعت برای برخی از افراد کافی نبوده و آنها در تلاش هستند تا انجام برخی کارهای هیجان انگیز، لذت سفر به دل طبیعت را دو چندان کرده و خاطرات بیاد ماندنی را برای خود به وجود آورند.آفرود سواری یکی از تفریحاتی بوده که گردشگران برای دریافت هیجان بیشتر از طبیعت آن را تجربه کرده و تلاش می کنند تا با انجام حرکات خطرناک با خودرو های مخصوص این کار لذت ویژه ای را کسب کنند.مکانهای خاصی و شرایط برای انجام حرکات هیجان انگیز با ماشین باید وجود داشته باشد تا بتوان از آفرود سواری لذت برد .

کسانی که به آفرود سواری علاقه پیدا می‌کنند، ابتدا از اطراف خود شروع خواهند کرد. آنها به دنبال هر پستی و بلندی می‌گردند تا به خود ثابت کنند که از پس هر مشکلی بر می‌آیند. اما پس از مدتی، محیط‌های اطراف برای آنها تکراری و خسته کننده می‌شود. آنها ترجیح می‌دهند مسیر‌های جدید، هیجان‌انگیز‌ و در برخی مواقع خطرناک‌ را امتحان کنند. این دقیقا شوری است که در جان هر آفرود سوار وجود دارد و او را به نقاط دور افتاده ایران می‌کشاند! در گردهمایی‌های آفرود سواران، مدام صحبت از بهترین مناطق برای آفرود سواری در ایران است. آنها به دنبال مناطقی بکر، دست نخورده و جدید هستند تا مهارت خود را به چالش بکشند و تجربه‌ای جدید را به دست آورند.

آفرود چیست؟

این روز‌ها آفرود به عنوان یک ورزش شناخته می‌شود. ورزشی که هیجان انگیز است و هزینه بالایی نیز دارد. برخلاف تصور خیلی از مردم آفرود سواری ترسناک نیست و می‌تواند یک تجربه شیرین و فراموش نشدنی باشد. آفرود سواری حالا بخش بزرگی از جامعه ماشین سواران را درگیر خود کرده است و برای برخی‌ها جدایی از آن ممکن نیست. ماشین‌های آفرود ویژگی‌های خاص خودش را دارد و آفرود سواری بدون ماشین‌های مجهز و متناسب آسیب زننده است و بهتر است اصلا انجام نشود! مطلب بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟ می تواند شما را راهنمایی کند تا انتخاب درستی داشته باشید .

کویر مصر

نام دریای شنی کویر مصر برای بسیاری از طبیعت‌گردان آشناست؛ روستا کویر مصر، در قلب کویرهای ایران، در ۴۵ کیلومتری شرق شهرستان جندق و ۳۰ کیلومتری شمال شهرستان خور از توابع استان اصفهان قرار دارد. وجود تپه های شنی بی نظیر در این کویر سبب شده تا شرایط برای آفرود به بهترین شکل در این مکان وجود داشته و همه روزه گردشگران بسیاری به این قصد به کویر مصر سفر می کنند.

مصر 800x533 مکانهای مناسب برای آفرود در ایران

منطقه سوادکوه

تمام کسانی که به آفرود سواری علاقه‌مند هستند، حداقل باید یک بار تور آفرود در منطقه سوادکوه را تجربه کنند. سوادکوه قطعا یکی از بهترین مناطق برای آفرود سواری در ایران محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانید، سوادکوه یک منطقه کاملا کوهستانی است و آب و هوای خارق العاده‌ای دارد. در این منطقه، جاذبه‌های بکر و دیدنی زیادی وجود دارد که باعث شده تبدیل به یکی از بهترین مناطق برای آفرود سواری شود. معمولا کسانی که در این منطقه تور آفرود سواری برگزار می‌کنند، حتما سری به جنگل لفور می‌زنند. جنگل لفور یکی از زیباترین جنگل‌های منطقه سوادکوه محسوب می‌شود. اما این تنها جاذبه منطقه نیست. با کمی کنجکاوی بیشتر می‌توانید سری به آبشار گزو بزنید. آبشار گزو دارای ۴۸ متر ارتفاع است و در جنگل سرسبز و زیبای لفور قرار گرفته. در این منطقه جز سرسبزی و زیبایی چیزی دیده نمی‌شود. همه چیز آرام است. صدای پرندگان، آب و باد در گوش شما لالایی می‌خوانند. انگار جنگل با شما صحبت می‌کند.

اگر بخواهید یک تور کامل آفرود را در منطقه سوادکوه تجربه کنید، باید حتما سری به روستای زنگیان نیز بزنید. در این روستا غاری زیبا قرار گرفته که برای بازدید از آن حتما نیاز به غارنوردی حرفه‌ای خواهید داشت. اما اگر قصد بازدید از طبیعت بکر سوادکوه را داشته باشید، می‌توانید روانه آلاشت شوید. آلاشت در لغت به معنای آشیانه عقاب است. پس انتظار می‌رود که آلاشت در یک منطقه کوهستانی و بسیار بلند قرار داشته باشد. در برخی از مواقع، در آلاشت ابرها تا زمین پایین می‌آیند و منظره بسیار زیبایی را رقم می‌زنند.

سواد کوه مکانهای مناسب برای آفرود در ایران

جنگل های مازیچال

مازیچال نام دهکده ای ییلاق در نزدیکی کلاردشت بوده و به عنوان یکی از بهترین مناطق بکر و زیبای شمال کشور شناخته می شود. این منطقه در ارتفاعات واقع شده و دارای جنگل های زیبا بوده و به دلیل داشتن مسیر دسترسی خاکی و پر پیچ و خم آن را به یکی از بهترین مناطق برای آفرود سواری بدل ساخته است.

مازیجال مکانهای مناسب برای آفرود در ایران

جزیره کیش

جزیره زیبا کیش یکی از پر مخاطب ترین مقاصد گردشگری ایران بوده که مملو از تفریحات و لذت های گوناگون است. یکی از تفریحات هیجان انگیز و لذت بخش موجود در کیش سافاری در این جزیره بوده که در محل مجموعه توریستی تفریحی پارس سافاری کیش فراهم شده است.

همه روزه گردشگران بسیاری برای بهره مندی و تجربه هیجانی تکرار نشدنی به کیش سفر کرده و از امکان انجام رانندگی آفرود آن استفاده می کنند.یکی دیگر از بهترین مکان‌های آفرود سواری در ایران جزیره زیبای کیش است. در این جزیره به دلیل وجود منطقه آزاد، خودروهای مناسب برای آفرود سواری بسیار زیاد یافت می‌شوند. شما می‌توانید با صرف هزینه‌های کمی، خودروهای خوبی را برای این هدف در اختیار بگیرید. جزیره زیبای کیش هم به دلیل دارا بودن محیطی تقریباً نیمه خشک، فضاهای بسیار خوبی برای آفرود دارد. سواحل زیبا و دشت‌های ماسه‌ای این جزیره می‌تواند برای ورزشکاران این رشته بسیار خوب و هیجان انگیز باشد و لحظات شاد و زیبایی را برای آنان بیافریند.در جزیره کیش تیم‌های گوناگونی وجود دارند که که تخصص آن ها آفرود است. شما می‌توانید با پرداخت مبلغی با آن‌ها همراه گردید و از لحظات زیبا و شاد آفرود سواری با این تیم‌های حرفه‌ای لذت ببرید. البته در هر شرایطی، تمامی نکات ایمنی را جهت حفظ سلامتی و ایمنی خود رعایت نمایید.

کیش مکانهای مناسب برای آفرود در ایران

منطقه ییلاقی درفک

منطقه ییلاقی درفک یا همان قله درفک، یکی از زیباترین مناطق استان گیلان است که در ۳۰ کیلومتری رودبار قرار گرفته است.  صعود به قله درفک یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در این منطقه داشته باشید. جالب است بدانید که در این منطقه یک یخچال طبیعی وجود دارد که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.صعود به قله درفک حتی برای سالمندان نیز مقدور است. اگر جوان هستید و پر انرژی، می‌توانید از مسیرهای صعب العبور استفاده کنید و مهارت خود را به چالش بکشید. برای دسترسی به منطقه ییلاقی درفک، بعد از امام زاده هاشم و پیش از ورودی کاروانسرای عباسی، باید از جاده اصلی خارج شوید. توجه داشته باشید که زمستان این منطقه بسیار سرد و پر بارش است.

درفک 1 800x533 مکانهای مناسب برای آفرود در ایران

کویر ریگ زرین

در استان یزد و در ۴۰ کیلومتری کویر بافق، یکی از زیباترین و بهترین کویر های ایران با نام کویر ریگ زرین واقع شده است. این کویر که با نام مغستان نیز شناخته می شود به سبب دارا بودن شن های روان و ریز، دارای منظره های زیبای فراوان بوده که سبب شده به یکی از بهترین بیابان های ایران بدل شود. کویر ریگ زرین بسیار پر مخاطب بوده و افراد فراوانی این بیابان را برای قدم زدن بر روی شن های روان آن و ثبت تصاویری خاص و منحصر به فرد انتخاب می کنند.این کویر از تپه ماهورهای شنی فراوانی برخوردار بوده که سبب شده به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای آفرود سواری شناخته شود.

 زرین e1658731530460 800x484 مکانهای مناسب برای آفرود در ایران

کویر مرنجاب

در نزدیکی شهرستان آران و بیدگل از توابع کاشان، کویری زیبا واقع شده که با نام کویر مرنجاب شناخته شده و به دلیل برخوردی از تپه ماهور های فراوان به بهشت آفرود سواران نیز شهرت دارد. این کویر همه روزه مقصد سفر بسیاری از تورهای کویر نوردی و آفرود سواران بوده و در میان اینگونه افراد نامی آشنا بشمار می آید. کویر مرنجاب از شمال با دریاچه نمک هم مرز بوده و از غرب در همسایگی کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مزه قرار داشته و همچنین پارک ملی کویر نیز در شرق کویر مرنجاب واقع شده است.
تمام کسانی که به آفرود سواری علاقه دارند، حتما عاشق آفرود سواری در کویر هستند. کویر مرنجاب نیز یکی از بهترین مناطق برای آفرود سواری در ایران محسوب می‌شود و طرفداران زیادی را جذب خود کرده. شما می‌توانید با سرعت زیاد بر روی رمل‌های مختلف حرکت کنید و سطح آدرنالین خون را بالا ببرید. حقیقتا در کویر انسان درک می‌کند که در این دنیای بزرگ، چقدر کوچک است. زمانی که وارد کویر می‌شوید، احساس می‌کنید که هیچ حد و مرزی برای شما وجود ندارد. پس بدون نگرانی از برخورد به موانع مختلف، می‌توانید سرعت بالا و هیجان را تجربه کنید. معمولا در کویر مرنجاب، از خودروهای ۴WD مثل پاترول، بلیزر و لندکروز به علاوه موتورهای چهار چرخ یا حتی موتورهای تریل استفاده می‌کنند. در این کویر امکان هر نوع تفریحی وجود دارد و می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم گردی آن شب را سپری کنید.

البته متاسفانه در سال جاری، آفرود سواری داخل کویر مرنجاب مشروط شده و برای این کار باید ابتدا مجوز کسب کنید. این تصمیم از جانب استانداری یزد و شهرداری آران و بیدگل اتخاذ شده و دلیل آن هم حفظ طبیعت بکر مرنجاب است. به همین خاطر اگر قصد آفرود سواری در این کویر زیبا را دارید، ابتدا به فکر اخذ مجوز‌های مربوطه باشید یا در تورهای کویر گردی شرکت کنید.

مرنجاب مکانهای مناسب برای آفرود در ایران

کویر ورزنه

کویر ورزنه یکی از کویر های استان اصفهان بوده که در میانه راه اصفهان و یزد واقع شده و با اصفهان ۱۰۰ کیلومتر و با یزد ۱۵۰ کیلومتر فاصله داشته و نزدیک ترین آبادی به کویر ورزنه روستای قهی است. این کویر با باتلاق گاو خونی، زاینده رود و شهرستان ورزنه در همسایگی بوده و وسعتی در حدود ۱۷۰۰۰ هکتار از این منطقه را به خود اختصاص داده است. همه روزه صدای غرش خودروهای سافاری و بالا و پایین رفتن از روی تیپه های آن در این کویر به گوش رسیده و به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای سافاری و آفروید سواری بشمار می آید.

 e1658731640943 مکانهای مناسب برای آفرود در ایران

کویر قم

یکی دیگر از بهترین مکان‌های آفرود سواری در ایران کویر قم در کنار و یا اطراف دریاچه نمک است. قسمت‌های زیادی از این کویر به نمک زار و دریاچه نمک قم ختم می‌شود. آفرود سواری در اطراف این دریاچه با توجه به وضعیت آن، می‌تواند تجربه‌ای بسیار نو و زیبا باشد؛ و لحظات پرهیجانی را برای آفرودسواران به همراه داشته باشد.در نقاطی که دریاچه به کویر متصل می‌گردد، شما شاهد نوعی ترکیبات گل و لای خواهید بود که رانندگی در محل‌های مناسب و بی خطر آن، زیبایی‌های ویژه خود را دارد. هیجان اینکه هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد، می‌تواند علاوه بر ترسناک بودن لذت بخش هم باشد.

قم مکانهای مناسب برای آفرود در ایران

جواهرده

جواهرده نام یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است. بسیاری از افراد نه به قصد آفرود، بلکه تنها به قصد پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعتی بکر، عازم این منطقه می‌شوند. اما مسیر مال‌رو رامسر به جواهرده، جزء بهترین مناطق برای آفرود سواری محسوب می‌شود. این منطقه برای آفرود موتور تریل و خودرو مناسب است و یک آفرود نه چندان سخت به شمار می‌آید. اما اگر به دنبال هیجان بسیار زیاد و یک تور آفرود سواری بسیار حرفه‌ای هستید، می‌توانید از مسیر آفرود جواهردشت به جواهرده استفاده کنید. در حقیقت مسیری برای رسیدن از جواهردشت به جواهرده وجود ندارد و شما باید به دل دشت و کوهستان بزنید.

این یک آفرود سواری بسیار خشن محسوب می‌شود و حتما باید به صورت گروهی آن را انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است دچار مشکل و یا صدمات مالی و جانی شوید. اما تصور کنید که پس از دیدن جاذبه‌های دیدنی و زیبای جواهردشت، عازم جواهرده می‌شوید و در نهایت از جاده مال‌رو، به سمت رامسر باز می‌گردید. بهتر است این آفرود را در طول بهار انجام دهید و برای آن حداقل دو روز وقت بگذارید. در میانه راه می‌توانید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کلبه‌های چوبی روستاییان برای اقامت استفاده کنید تا لذت سفر خود را دو چندان کنید.

جواهر ده مکانهای مناسب برای آفرود در ایران

جواهردشت

جواهردشت یکی دیگر از مناطق زیبای استان گیلان است که جزء بهترین مناطق برای آفرود سواری در ایران محسوب می‌شود. جواهر دشت در نزدیکی سرولات بوده و تور آفرود سواری از سیاهکلرود آغاز می‌شود. مسیر سیاهکلرود تا جواهردشت نسبتا دشوار است و خودروی آفرود شما باید کاملا حرفه‌ای، مقاوم و قدرتمند باشد. بسیاری از آفرود سواران، از جیپ برای این مسیر استفاده می‌کنند. از سیاهکلرود تا منطقه ییلاقی جواهردشت، حدود یک ساعت و نیم به طول خواهد انجامید. پس از آن بهتر است با کمی پیاده‌روی در طبیعت بکر و زیبا، خودتان را به چشمه جواهردشت برسانید. چشمه جواهردشت یکی از زیباترین جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شود.

منطقه ییلاقی جواهردشت در ارتفاعات قرار گرفته. شما با همراهی یک تور لیدر، می‌توانید خودتان را به مرتفع‌ترین بخش این منطقه برسانید. از آنجا تمام خطه سرسبز شمال را می‌توانید زیر پاهای خود ببینید. دیدن شهر‌های لاهیجان و رودسر از این فاصله واقعا بسیار دیدنی و خاطره انگیز است. در این منطقه اقامتگاه‌های بوم‌گردی زیادی نیز وجود دارند که می‌توانید شب را در آنها سپری کنید.

 دشت e1658732067963 800x410 مکانهای مناسب برای آفرود در ایران

تالش یکی از مکانهای مناسب برای آفرود

تالش یکی از بزرگ‌ترین مناطق استان گیلان محسوب می‌شود که بخشی از آن خارج ایران قرار گرفته است. این منطقه کوهستانی و سرسبز، جزء بکرترین بخش‌های طبیعت ایران به شمار می‌آید و یکی از بهترین مناطق برای آفرود سواری نیز هست. بخش‌هایی از تالش برای آفرود سواران آماتور نیز مناسب است. اما در عین حال زمانی که جاده خاکی به پایان می‌رسد، نوبت به آفرود خشن و حرفه‌ای خواهد رسید. در این مرحله شما باید به صورت گروهی سفر کنید و تجهیزات بسیار کاملی داشته باشید. اما در حالت عادی، بهترین مسیر برای لذت بردن از آفرود سواری ملایم، مسیر بین دریاچه نئور تا منطقه سوباتان است. این تور در حدود یک و نیم روز به طول می‌انجامد و می‌توانید از زیباترین مناظر طبیعی شمال ایران لذت ببرید. به صورت کلی منطقه تالش را باید یکی از بهترین مناطق برای آفرود سواری در ایران دانست.

ییلاقات گیلان با داشتن ارتفاعات سرسبز، طبیعت بکر و جاده‌های زیبا و چشم‌اندازهای خارق العاده، گویی جزیی از بهشت هستند. این ییلاقات به دلیل قرارگیری در ارتفاعات بالا و صعب العبور بودن و داشتن مسیرهای جنگلی و چشم نواز همیشه جزو گزینه‌های طرفداران سفر با آفرود می‌باشد.

%name مکانهای مناسب برای آفرود در ایران

سوباتان

سوباتان ییلاق دیگری در استان گیلان است که مسیر آفرودی آن از سمت جاده اسالم به خلخال می‌باشد. بدون شک، سوباتان یکی از منحصر به فردترین و خاص‌ترین مناطق برای آفرود سواری جنگلی در ایران محسوب می‌شود. هر کسی که یک بار به این منطقه سفر کند، قطعا محو زیبایی طبیعت بکر آن خواهد شد.مسیر آفرود سواری در سوباتان متشکل از دشت‌های وسیع، صخره‌های نسبتا بزرگ و تپه‌های گلی است. بهترین زمان برای برگزاری تور آفرود سواری سوباتان، قطعا بهار است. در این فصل شدت بارش بسیار زیاد است و چشمه‌های مختلفی از زمین سر بیرون می‌آورند. پس به هیچ وجه لذت آفرود سواری در این بهشت گمشده را از دست ندهید.

سوباتان 2 800x533 مکانهای مناسب برای آفرود در ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *