جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

تاریخ بروزرسانی :
۲ مرداد ۱۴۰۱

بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟ این سوالی ست که اغلب علاقمندان به آفرود سواری می پرسند . چرا که لذت آفرود سواری به ماشین های بادوام و و مناسب ، چند برابر می شود . چند سالی است که کویر گردی و بیابان گردی و کلا سفر به طبیعت یا همان طبیعت گردی مورد استقبال بسیاری از جوانان کشور واقع شده است . لازمه اصلی این سفرها که به ماجراجویی‌های آفرودی معروف هستند، خرید یک خودروی آفرود خوب است. اگر خودروی مناسب برای آفرود نداشته باشید، قطعاً خاطرات خوبی از سفرتان به همراه نخواهید آورد.

%name بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

خصوصیات و ویژگی‌های ماشین آفرود

در جای‌جای دنیا، خصوصیات مختلفی برای ماشین های آفرود با استانداردهای متفاوت تعریف می‌شود. اما می‌توان گفت یک خودروی آفرود یک خصوصیت ثابت و مهم دارد و آن ویژگی این است که این وسیله باید و باید از کلاس SUV‌‌های بزرگ باشد .این قاعده به این ترتیب است که هیچ یک از انواع SUVهای کامپکت شهری و مینی‌کراس‌اوورها در دسته ماشین های آفرودی قرار نمی‌گیرند. همچنین خودروی SUV آفرودی الزاماً باید ۴ چرخ متحرک یا به اصطلاح دو دیفرانسیل باشد. پس از ارتفاع بلند و قفل دیفرانسیل درباره دیگر خصوصیات مهم یک ماشین آفرود می‌توان به قدرت بالای موتور و تجهیز خودرو به تایرهای مخصوص و سیستم‌های وینچ و اسنورکل اشاره کرد.

در حال حاضر، بهترین ماشین های آفرود در خارج از ایران را می‌توان در بین تولیدات ژاپنی، آمریکایی و بعضاً آلمانی دید. مانند نیسان تیتان پرو X4، تویوتا تاکوما TRD پرو، مرسدس بنز کلاس G، جیپ گرند چروکی ترک هاوک، فورد F-۱۵۰ رپتور و رام ۱۵۰۰ ربل TRX که همه در بین تولیدات ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ جهان هستند.

با این حال، این خودروها در ایران وارد نشده‌اند و آفرود بازهای ایرانی باید از بین خودروهای دیگری انتخاب کنند؛ خودروهایی که بعضا قدیمی محسوب می‌شوند.

آفرود بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

نکات مهم پیش از خرید ماشین آفرود

پیش از انتخاب و خرید ماشین های آفرود باید نکات مهم مربوط به این خودروها را بدانید و شناخت و آگاهی خوبی نسبت به این نوع خودروها به دست آورید تا بتوانید مناسب‌ترین و بهترین ماشین آفرود را برای خودتان انتخاب کنید. این نکات مهم عبارتند از:

بررسی قدرت و توان خودرو

پیش از خرید ماشین آفرود ابتدا باید بررسی کنید که شما تا چه حد اهل سفرهای آفرودی هستید. چه نوع سفرهایی و برای چه مدت زمانی می‌روید. اهل رانندگی‌های طولانی در مسیرهای صعب‌العبور هستید یا مسیرهایی که طی می‌کنید بیشتر از نوع جاده‌ای هستند؟دانستن این موارد به شما کمک می‌کند تا بدانید انتظار چه میزان قدرت و توان از موتور خودروی خود داشته باشید.

بررسی کارشناسی مدل‌های کارکرده

از آنجا که خودروهای آفرود در معرض بالای استهلاک و آسیب هستند، باید هنگام خرید نمونه‌های کارکرده دقت لازم را به خرج داده و از کارشناسان خبره در این زمینه کمک بگیرید .به‌خصوص که خرید و فروش خودروی کارکرده در این حوزه بسیار رایج است و ممکن است خودروی مورد نظر شما بین مالکان زیادی دست‌به‌دست شده باشد.

شناخت دقیق خصوصیات یک ماشین آفرود

باید بدانید ماشین های آفرود چه ویژگی‌هایی دارند و کدام ویژگی از باقی مهم‌تر است. امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی مورد اهمیت در این خودروها را شناخته و هنگام خرید به دقت آن‌ها را بررسی کنید.

تعمیرات راحت

دقت کنید که بهترین ماشین های آفرود در ایران، خودروهای پرفروش با تیراژ واردات بالا نیستند. بنابراین سعی کنید خودرویی انتخاب کنید که قطعات یدکی آن نایاب نبوده و تعمیرات آن کاری نباشد که هر تعمیرکاری از پسش برنیاید.در نهایت، باید هزینه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید را به طور دقیق مشخص کرده و خودروهایی را بررسی کنید که در بازه قیمتی متناسب با بودجه شما باشند.همچنین، درباره هزینه نگهداری خودرو نیز تحقیقات لازم را انجام دهید تا گزینه‌ای را انتخاب کنید که با سطح توان و قدرت مالی شما هم‌خوانی داشته باشد.

بهترین ماشین های آفرود در بازار ایران

دانستن موارد بالا پیش از خرید خودروی آفرود به شما کمک خواهد کرد انتخاب دقیق‌تری داشته باشید و بتوانید از بین بهترین ماشین های آفرود به راحتی انتخاب کنید.

تویوتا لندکروز VXR مدل ۲۰۱۳

تویوتا که همواره از بهترین تولیدکنندگان ماشین های آفرود در جهان است، در بین آفرودبازان ایرانی نیز طرفداران زیادی دارد. در بین بهترین خودروهای آفرود آن لندکروز محبوب‌ترین است. بهترین نسخه لندکروز موجود در کشور فیس‌لیفت نسل پنجم آن در نسخه فول آپشن است.این خودرو که تا سال ۲۰۱۲ وارد ایران شده، از یک موتور ۶ سیلندر ۴ لیتری بهره می‌برد. نسخه VXR آن از امکاناتی نظیر مانیتور ۸ اینچ، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی، ۶ عدد ایربگ، سیستم تهویه اتوماتیک و … برخوردار است.

تویوتا لندکروز VXR موتور قوی دارد. فضای کابین آن جادار است و عایق‌بندی خیلی خوبی دارد. این خودرو همچنین، بازار دست دوم خوبی هم دارد و همانطور که گفتیم در بین طرفداران خودروهای آفرودباز بسیار محبوب است. با این حال، از معایبش می‌توان به هزینه بالای تعمیرات و نگهدای و کمیاب بودن قطعات یدکی‌اش اشاره کرد.در هر صورت اگر به دنبال بهترین ماشین های آفرود در ایران هستید، تویوتا لندکروز VXR یکی از این خودروهاست.

تویوتا لند کروز بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

تویوتا پرادو VXL چهار در مدل ۲۰۱۳

اگر برایتان سوال شده که ماشین آفرود چی بخرم می‌توانید تویوتا پرادو را در بین گزینه‌های خریدتان قرار دهید. آخرین نمونه‌های این خودروی آفرود محبوب جهانی، یعنی تویوتا پرادو VXL، در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ وارد ایران شدند. این نسخه‌ها در دو مدل VXR و VXL عرضه شدند که یکی نسخه آنرود و دیگری نسخه آفرودی پرادو نسل هفتم بود.دوربین جانبی دو طرف، کرال کنترل و تعلیق سه حالته از جمله امکانات رفاهی پرادو VXL نسخه آفرودی هستند. این خودروی قدرتمند، با مزیت موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر قوی و ارتفاع بالا، قادر به پیمودن سخت‌ترین مسیرها است و از بهترین خودروهای آفرود موجود در ایران محسوب می‌شود.

کیفیت ساخت بالا، موتور قوی با کشش بالا و گیربکس هماهنگ با موتور، از سایر موارد مثبت این خودرو است که بسیار مناسب خودروهای آفرودی محسوب می‌شود. از معایب این خودرو هم می‌توان به هزینه بالای نگهداری، هندلینگ نه‌چندان رضایت‌بخش و قیمت بالا اشاره کرد. اگر به دنبال خرید خودروی آفرود هستید، تویوتا پرادو می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

تویوتا پرادو بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

کیا سورنتو ۲۰۱۷

سورنتو در بین معدود ماشین های آفرود در ایران است که شاسی‌بلندی شهری نیز محسوب می‌شود. بهترین مزیت سورنتو، همین خصوصیات آفرودی در کنار ویژگی‌های شهری است. با خرید کیا سورنتو می‌توانید هم یک شاسی‌بلند خانوادگی شهری داشته باشید و هم خودرویی مناسب برای مسیرهای آفرود.کیا سورنتو از سال ۲۰۰۷ وارد ایران شد و آخرین و بهترین نمونه‌های آن نیز که توانستند از مرزهای کشور بگذرند، مربوط به سال ۲۰۱۷ هستند. بنابراین تمام نسخه‌های پیش از سال ۲۰۱۷ نیز به صورت کارکرده در دسترس هستند و می‌توانید با قیمت مناسب‌تر آن‌ها را خریداری کنید.

در فهرست بهترین خودروهای آفرود ایران کیا سورنتو امکانات رفاهی بیشتری نسبت به رقبا دارد. همچنین، طراحی مدرن و به‌روز این خودرو و قیمت مناسبش نسبت به کیفیت و امکاناتی که ارائه می‌کند از مزایای این خودرو محسوب می‌شود.از معایب کیا سورنتو هم می‌توان به ارتفاع نه‌چندان زیادش اشاره کرد. همچنین، کیا سورنتو نسبت به سایر ماشین‌های آفرودی کابین جاداری ندارد و هندلینگش هم کمی ضعیف‌تر است. در هر صورت اگر به دنبال خرید بهترین ماشین آفرود در ایران هستید، کیا سورنتو را هم می‌توانید مد نظر قرار دهید.

کیا سورنتو بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

میتسوبیشی پاجرو مدل ۱۳۸۶

باز هم یک ژاپنی دیگر در فهرست بهترین ماشین آفرود برای اثبات این مدعا که ژاپنی‌ها در ساخت ماشین‌های آفرودی در جهان سرآمد هستند. میتسوبیشی پاجرو که از سال‌های دهه ۷۰ شمسی در بین بهترین ماشین های آفرود در ایران موجود بوده، همچنان یکی از بهترین گزینه‌های خرید ماشین آفرود محسوب می‌شود.ناگفته نمایند که میتسوبیشی پاجرو هیچ‌گاه امکانات رفاهی خوبی نداشته و خودرویی با چهره‌ای لوکس و مدرن به حساب نمی‌آمده است. با این حال، موتور قوی و عملکرد سیستم تعلیق فوق‌العاده آن همهٔ این کمبودها را پوشش می‌دهد. در واقع در بین آفرود سواران معروف است که عبور از هیچ مسیری برای پاجرو غیر ممکن نیست!

از سایر مزایای این خودرو می‌توان به عملکرد خوب سیستم فنی، قیمت مناسب به نسبت کیفیت، استهلاک پایین و البته لوازم یدکی در دسترس اشاره کرد. شاید بتوان گفت که همین امکانات رفاهی کم نسبت به رقبا و طراحی قدیمی از مهم‌ترین معایب این خودرو محسوب می‌شود.

بنابراین اگر به دنبال خرید ماشین آفرود غیرلوکس هستید و انتظار موتو قوی از خودرویتان دارید، میتسوبیشی پاجرو همچنان می‌تواند نیازتان را برآورده کند.

میتسو بیشی پاجرو بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

نیسان رونیز مدل ۱۳۸۹

خودروهای نیسان عموما چند خصوصیت را با هم دارند. قدرت مثال زدنی، کیفیت ساخت، دوام و استقامت خوب. رونیز، ماشین های آفرود تولید این کمپانی نیز این خصوصیات را کمال و تمام داراست. خصوصیاتی که از هر ماشین آفرود خوبی‌ انتظار داریم.در واقع، اگر یک خودروی آفرود کم‌هزینه و جان‌‌سخت می‌خواهید نیسان رونیز بهترین انتخاب است. اما اگر اهل عبور از مسیرهای بسیار ناهموار برای مدت زمان طولانی هستید، سراغ رونیز نروید زیرا ضعف در سیستم تعلیق خودرو و انتقال زیاد ضربات به داخل کابین شما را خسته و ناراحت خواهد کرد. همچنین، رونیز امکانات رفاهی زیادی ندارد.

نیسان رونیز بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟
بعد از اینکه سلطنت پاترول در قسمت شاسی بلند های بازار ایران تمام شده بود و کم کم کنار می رفت، پارس خودرو تصمیم گرفت جایگزین مناسب و البته لوکس تر برای پاترول وارد بازار کند. نتیجه این اقدام ورود نیسان رونیز به بازار ایران بود. این خودرو که در بازار چین با نام پالادین شناخته می شد و در بازار جهانی با نام اکسترا مشهور است، یک خودرو با توانایی آفرود بسیار بالا، طراحی بروز تر نسبت به پاترول و البته قیمت مناسب تر به نسبت رقبا بود. زمانی که رونیز وارد بازار ایران شد قیمت آن حدود ۲۵ میلیون تومان بود که نصف قیمت شاسی بلند های رده بالاتر از خود مثل پرادو بود. رونیز یک موتور ۲۴۰۰ سی سی دارد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ های عقب منتقل می کند و اگر مایل باشید می توانید این نیرو را بین چهار چرخ تقسیم کنید و از توانایی آفرود این خودرو استفاده کنید. رونیز در رده قیمتی میانه قرار دارد و گزینه مناسبی برای آفرود هست. این خودرو از لحاظ سطح امکانات کمی پایین است اما با عملکرد خوب خود در آفرود پایین بودن امکانات خود را به نوعی جبران می کند منتها این نکته را اضافه کنیم که برای رونیز قطعات افتر مارکت بسیاری وجود دارد که شما هم در قسمت آپشن ها و هم در قسمت تجهیزات آفرود بتوانید این خودرو را مطابق میل خودتان شخصی سازی و آماده کنید.

%name بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

کیا موهاوی

یکی دیگر از خودروهای موجود در بین بهترین خودروهای آفرود بازار ایران کیا موهاوی است. کیا موهاوی در کلاس شاسی‌بلندهای متوسط طبقه‌بندی می‌شود و در بین سال‌های ۹۰ تا ۹۴ در ایران حضور پررنگی داشت. هرچند که از کیا موهاوی نباید انتظاراتی مانند تویوتا لندکروز داشته باشید! موهاوی بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند خانوادگی به سفر بروند و در این بین، کمی هم در طبیعت گردش کنند.

پیشرانه کیا موهاوی ۶ سیلندر است و حجم موتوری برابر با ۳.۸ لیتر دارد. هرچند که مدل‌های ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری این خودرو نیز به بازار کشورمان راه یافت. کیا موهاوی طراحی جذابی دارد. کابینش جادار است و بازار دست دوم خوبی هم دارد. ناگفته نماند که سیستم تعلیق این خودرو کمی خشک است و کیفیت ساخت کابینش چندان بالا نیست.

کیا موهاوی بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

تویوتا اف جی کروزر

تویوتا اف جی کروزر یکی دیگر از خودروهای راهنمای خرید خودروی آفرود در ایران است که در سال ۲۰۰۶ به بازار جهانی عرضه شد و در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت ایرتویا پا به بازار ایران گذاشت و مورد استقبال جوانان ایرانی علاقمند به آفرود قرار گرفت.

پیشرانه تویوتا اف جی کروزر ۶ سیلندر است و حجم موتوری برابر با ۴ لیتر دارد. موتور این خودرو قادر است ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همچنین، فرمان نرم این خودرو به همراه دیفرانسیل مجهز به قفل الکترونیکی و ارتفای خوب این خودرو از سطح زمین، تویوتا FJ کروزر را به خودرویی منحصربه‌فرد برای آفرود تبدیل کرده است.

تویوتا اف جی کروزر به طور کلی کیفیت ساخت بالایی دارد، کابینش جادار است و همچنان بازار دست دوم داغی در کشور دارد؛ هرچند که مصرف سوختش بالاست و امکانات رفاهی چندانی به سرنشینان ارائه نمی‌کند. در هر صورت، تویوتا اف جی کروزر نیز یکی از بهترین ماشین های آفرود در ایران است که طرفداران زیادی هم دارد.

تویوتا اف جی کروز بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

نیسان پاترول، ژاپنی دو در و چهار در

چیزی حدود نیم قرن از تولید خودرو پاترول توسط شرکت خودروسازی نیسان می‌گذرد اما این خودرو همچنان طرفداران خاص خود را دارد. پاترول در دو مدل چهار در و ۲ در تولید شده که موتور ۴ و ۶ سیلندر برای هر دو قابل انتخاب است. این ژاپنی با اصالت در دسته خودروهای شاسی بلند قرار می‌گیرد و می‌توان آن را در دسته آفرودهای ایمن قرار داد. پاترول با تمام مزایا، مشکلاتی از قبیل مصرف سوخت بالا، شتاب کم، خشکی سیستم فنر بندی و کیفیت پایین قطعات به کار رفته در کابین را نیز در کارنامه خود دارد.
پاترول یکی از محصولات شرکت نیسان است که از اواخر دهه ۵۰ در بازار ایران دیده شد. این خودرو در جنگ خدمت های بسیاری به ایران کرد و بعد ها هم به عنوان یک خودرو تفریحی طرفداران زیادی داشت. این خودرو تا سال ۸۴ (به ندرت) در بازار ایران حضور و طرفداران زیادی داشت. پاترول جمعیت کثیری را به سمت شاسی بلند های آفرود کشاند و تقریبا همه ما با پاترول خاطره داریم. خودرویی که توانایی آفرود بالا، تعمیرات آسان و به واسطه اینکه در ایران مونتاژ می شد خدمت پس از فروش قابل قبولی هم داشت. این خودرو هنوز هم در رنج قیمتی پایین یکی از بهترین گزینه ها برای خرید افرود هست البته اگر بتوانید با کمبود امکانات و سواری خشک آن در مسیر کنار بیاید.

%name بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

سوزوکی گرند ویتارا

تا به این جا در مقاله راجب خودرو های نسبتا قدیمی صحبت کردیم که آپشن خاصی هم نداشتند اما این خودرو یعنی سوزوکی گرند ویتارا یکی از خودروهایی است که از تلفیق توانایی آفرود خودرو های قدیمی تر و تعدادی از آپشن های خودرو های جدید تر به وجود آمده و یک تجربه آفرود نسبتا لوکسی به شما می دهد. سوزکی گرند ویتارا از لحاظ رده قیمتی کمی از رونیز بالاتر است منتها توانایی آفرود این دو تقریبا برابر است. سوزوکی آپشن های رفاهی بیشتری نسبت به رونیز در اختیار راننده قرار می دهد. این خودرو دارای چهار ایربگ، EBS، EBD، در بعضی از کلاس ها مانتیور، گیربکس اتوماتیک، حالت قفل دیفرانسیل و سیستم چهار چرخ محرک اتوماتیک دارد. تمام این موارد باعث می شود که سوزوکی گرند ویتارا تقریبا یک خودرو کامل برای آفرود محسوب شود. سوزوکی گرند ویتارا با دو موتور در بازار ایران موجود است. یک موتور ۲ و دیگری موتور ۲.۴ لیتری که طبیعتا مورد دوم از لحاظ قدرت، شتاب و کشش گزینه خوبی است که می تواند ۱۶۹ اسب بخار قدرت ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور را به چهار چرخ منتقل کند. سواری گرند ویتارا به نسبت شاسی بلند های قدیمی در جاده هم بهتر بوده و گرند ویتارا یک گزینه مناسب هم برای درون شهر و هم برای برون شهر است.

سوزوکی گرند ویتارا 800x530 بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

تویوتا هایلوکس

احتمالا تا به این جا تعجب کردید که همه خودرو های لیست شده ژاپنی اند چرا که ژاپنی ها همواره در آفرود صاحب نظر بوده و حرفی برای گفتن داشتند. نسل های مختلفی از تویوتا هایلوکس در بازار ایران وجود دارد که در مقاله ” انواع سری های هایلوکس” به آن پرداخته ایم. تویوتا هایلوکس در ایران از رنج قیمتی پایین در نسل چهار تا رنج قیمتی بالا در نسل هشت وجود داشته و قابل خرید است. تویوتا هایلوکس ها به سرسختی، استهلاک پایین و توانایی آفرود بالا معروف هستند اما به نظر ما بهترین گزینه آفرود نسل پنج و شش هایلوکس است که هم از لحاظ قیمتی رنج مناسبی دارند و هم از لحاظ توانایی حرکتی و آفرود مورد قبول اند. این نسل های تویوتا هایلوکس موتور ۲.۷ لیتری دارند که ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کند که برای یک وانت دو کابین آفرود عدد مناسبی می باشد و می توان در شرایط سخت روی آن ها حساب باز کرد.

تویوتا هالوکس 800x534 بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

 

جیپ آهو

جیپ آهو از اولین خودروهای شاسی بلند و لوکس جهان است. آهو در دهه ۶۰ میلادی عرضه شد و همچنان طرفدار دارد. همزمان با عرضه این خودرو در بازار، خط تولید آن در ایران راه‌اندازی شد. بیشتر خودروهای آهو موتور ۶ و ۸ سیلندر دارند. این خودرو در سال‌های عرضه خود توانست رتبه سوم جلب رضایت مشتری و کیفیت بالا را کسب کند. آهو محبوب حدود ۲۸ سال در خط تولید جیپ باقی ماند. نگهداری این خودرو نوستالژی کمی سخت است و هزینه جانبی زیادی دارد.

جیپ آهو بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

جیپ رانگلر

جیپ رانگلر که آن را با نام جیپ صحرا می‌شناسند در ایران محبوبیت ویژه‌ای دارد. شرکت جیپ این خودرو را مخصوص آفرود تولید کرده است و هرساله در لیست بهترین خودروهای آفرود جهان قرار دارد. جیپ رانگلر جدیدی را در سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد اما متاسفانه مدل‌های جدید آن در بازار ایران موجود نیست. نمونه‌های کلاسیک جیپ صحرا یکی از گزینه‌های مناسب برای آفرود است که قیمت به صرفه‌ای نیز دارد.

%name بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

جیپ شهباز

جیپ شهباز، آفرود ارزان قیمت در بازار ایران است که با گذشت بیش از چهار دهه از حضور در ایران، هچنان محبوب کلاسیک‌های آفرودی است. جیپ شهباز بدنه و موتور بسیار قدرتمندی دارد. این خودرو به دلیل ۲ دیفرانسیل بودن و موتور ۸ سیلندری توانایی عبور از مسیرهای سخت و ناهموار را دارد.

جیپ شهباز 800x560 بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

پاژن

پاژن بر پایه لندروو دیفندر ساخته شده است. این خودرو ۶ سیلندر توانایی عبور از مسیرهای سخت را دارد. پاژن دو در و چهار در در دسترس است. این خودرو آفرود یا وانت ایرانی توسط مرتب خودرو تولید می‌شد. تولید پاژن به سال‌های جنگ جهانی دوم باز می‌گردد اما همچنان از پرکاربردترین خودروهای نظامی به شمار می‌رود. مشخصه اصلی پاژن راحتی آن است.

پاژن بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

اکتیون

اکتیون کوچکترین شاسی بلند سانگ یانگ است. تولید این خودرو در سال ۲۰۰۵ آغاز شد و پنج سال بعد به ایران آمد اما به دلیل طراحی نامناسب و ضعیف مورد توجه قرار نگرفت. سانگ یانگ در اکتیون نیو بسیاری از ایرادات این خودرو را برطرف کرد. موتور ۲۲۹۴ سی سی و چهار سیلندر متعلق به مرسدس بنز است. این خودرو به دلیل قدرت و امکانات قابل قبول خود در لیست خودروهای آفرود قرار دارد.

اکتیون بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

هامر

هامر گرانترین خودرو آفرود ایران است. مسیری نیست که این خودرو قدرتمند آمریکایی نتواند از آن عبور کند. موتور هامر ۴۰۰ اسب بخار خروجی دارد و برای آفرود بسیار مناسب است. نگهداری و تعمیر این خودرو هزینه بالایی دارد.

 

هامر بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

۱۰ خودرو آفرود برتر سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله Autocar

برای افرادی که علاقه‌مند به دنیای خودرو و جاده‌های آفرود هستند، انتخاب بهترین خودروی آفرود چندان آسان به نظر نمی‌رسد. حتی با در نظر گرفتن پارامترهایی مثل ارتفاع نسبتاً بالا، تایرهای آج درشت، نوع سیستم تعلیق، موتور قدرتمند و هزینه همچنان خودروهای آفرود زیادی برای انتخاب در دسترس است.

از طرف دیگر هر شخصی تعریف متفاوتی از خودرو آفرود دارد. از دید عده‌ای خودرو آفرود خودرویی است که برای حرکت در دامنه پر پیچ‌وخم کوه‌ها و عبور از صخره‌ها و همچنین حرکات نمایشی عجیب و غریب طراحی و ساخته شده است و از دید عده‌ای دیگر خودرو آفرود باید بتواند حداکثر سرعت بالایی را از خود به ثبت برساند و در عین حال برای گشت‌وگذار در طبیعت و تردد در شهر و خیابان‌های شلوغ نیز مناسب باشد.

با وجود تمامی این تفاسیر مختلف اما قیمت همچنان برای تمامی علاقمندان خودروهای آفرود یک پارامتر تاثیرگذار و مهم است که تقریبا با هر تعریفی اولین پارامتری که ملاک قرار می‌گیرد قیمت خودرو است.

لندرور دیفندر

کمپانی خودروسازی لندروور سرانجام پس از ۱۰ سال انتظار در سال ۲۰۱۹ نسخه جدیدی از خودرو لندروور دیفندر را به نمایش عمومی در آورد و یک سال بعد نیز این خودرو را راهی جاده‌های کرد.

بازخوردهایی که نسبت به این خودرو در مقایسه با نسل پیشین آن صورت پذیرفت نشان داد که لندروور در طراحی دیفندر جدید بسیار قوی‌تر عمل کرده است و نگرانی‌هایی که در خصوص لندروور دیفندر جدید وجود داشت بی‌مورد بوده است.

مدل ۲۰۱۹ دیفندر به ادعای کمپانی سازنده سخت‌جان‌ترین و توان‌مندترین خودرو آفرود در بین نمونه‌های مشابه است و در کالبد جدید خود از آخرین تکنولوژی‌های به‌روزی نیز بهره می‌برد.

آخرین مدل لندروور در دو نسخه سه درب و پنج درب ساخته شده و در نمای روبرو اخمو و عصبانی است. طراحی ساده و مینیمال در تمامی بخش‌های این خودرو ملاک قرار گرفته و به وضوح دیده می‌شود که طراحان به دنبال ارائه خودرویی کارآمد در عین داشتن نمایی ساده بوده‌اند.

ارتفاع ۲۹۱ میلی‌متری این خودرو آفرود از زمین در کنار زوایای خروج و ورود مناسب سبب شده که دیفندر بتواند به راحتی از انواع پستی و بلندی رد شده و سرنشینان آن با وجود قرار گرفتن این خودرو در دسته محصولات مناسب آفرود و خارج از جاده به آسانی از خودرو استفاده می‌کنند.

دیفندر جدید به سیستم تعلیق کاملا مستقل، گیربکس کمکی دو سرعته و سیستم چهار چرخ محرک دایمی مجهز بوده و از جمله امکانات آن می‌توان به دیفرانسیل لغزش محدود مرکزی قابل کنترل با نمایشگر مرکزی، سیستم تشخیص عمق آب، سیستم کنترل حرکت در تمامی مسیرها و سیستم مشاهده دقیق مسیر پیش روی چرخ‌های جلو (ClearSight Ground View) اشاره کرد.

کمپانی لندروور این خودرو را با پیشرانه‌های مختلفی در اختیار متقاضیان خرید قرار داده و خریداران این خودرو می‌توانند قدرت موتوری بین ۲۹۶ تا ۳۹۵ اسب بخار را انتخاب کنند.

هیچ شکی در خصوص قابلیت‌های آفرود این محصول چهار در چهار اسپرت وجود ندارد و علاقه‌مندان به این لندروور در تمامی نقاط دنیا این خودرو را ستایش می‌کنند.

لندرور دیفندر 800x452 بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

جیپ رانگلر

کمپانی جیپ چندان تمایلی به بازنگری و احیا خودرو آفرود رانگلر ندارد و این خودرو در مقایسه با دیگر وسایل نقلیه آفرود قرار گرفته در این لیست کمتر به‌روز‌رسانی می‌شود اما با این وجود همچنان آخرین نسل جیپ رانگلر از تقریبا تمامی خودروهای لیست موفق‌تر عملکرد کرده و کارایی آن در جاده و خارج از جاده فوق‌العاده است.

طراحی جیپ رانگلر بسیار دوست داشتنی و خیره‌کننده است و این موضوع در کنار پرفورمنس بالای این خودرو بسیاری را در سرتاسر جهان شیفته آن کرده است.

تمامی مدل‌های ارائه شده از رانگلر می‌توانند به راحتی و به زیبایی صخره‌های سنگی و چاله‌های آبی عمیق را درنوردیده و این خودرو به معنای واقعی کلمه یک خودرو صحرا است.

رانگلر جدید در مقایسه با نسل‌های پیشین خود از طراحی زیباتری بهره‌مند شده و کابین آن علاوه‌بر افزایش فضا با تکنولوژی‌های جدیدتری نیز ارائه شده است.

زاویه حرکت مناسب و درست در کنار سیستم دیفرانسل عالی، آرایش اکسل جعبه‌ای، کابین آلومینیومی محکم، رول‌بارهای زیبا و همچنین قوای محرکه پر قدرت به راحتی به شما نشان می‌دهد که یک خودرو آفرود واقعی چه ویژگی‌هایی دارد.

%name بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

تویوتا لندکروز

خودرو آفرود بعدی که قصد داریم در این لیست دهگانه به شما معرفی کنیم یک آفرودر قدیمی و البته پر طرفدار است.

تویوتا لندکروز شاسی‌بلند لوکس دیگر رقبای خود یعنی مرسدس بنز جی‌ال‌اس و یا بی‌ام‌و ایکس۷ را به راحتی شکست می‌دهد و لقب بهترین کاملا برازنده آن است.

امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو آفرود به حدی است که شما شما شیفته این غول ژاپنی خواهید شد.

اگر تصمیم گرفتید که این محصول ۲.۸ لیتری توربو دیزل تویوتا را که قدرتی برایر با ۱۷۴ اسب بخار دارد را انتخاب کنید (البته احتمالا اگر خارج از ایران زندگی می‌کنید چنین توانایی مالی خواهید داشت!) انتظار نداشته باشید که با یک شاسی‌بلند تولیدی آئودی و مرسدس بنز مواجه شده و یک سواری نرم و درون شهری را تجریه کنید.

این خودرو آفرود با تمامی شاسی‌بلندهای رایج متفاوت است و به معنای واقعی کلمه برای آفرود سواری و عبور از صخره‌های سنگی و چاله‌های آبی عمیق طراحی شده است.

تویوتا لندکروز 800x450 بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

مرسدس بنز G کلاس

این محصول مرسدس بنز که یکی از پرطرفدارترین‌ها بین خودروهای تولیدی کمپانی سازنده خود است از بعد قوای محرکه و طراحی ظاهری اگر نگویم بی‌نظیر واقعا کم‌نظیر است.

کابین این خودرو ضمن برخوردار از طراحی کلاسیک از متریال عالی‌ای بهره می‌گیرد و سیستم اطلاعات سرگرمی و همچنین نمایشگر‌های بکار رفته در آن مطابق با معیارهای روز طراحی شده‌اند.

کنارهم قرار گرفتن تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی روز و همچنین طراحی کلاسیک سبب شده که این خودرو حس یک وسیله نقلیه لوکس قدیمی را به شما منتقل کند.

مرسدس بنز برای این محصول جی کلاس دو قوای محرکه ارائه می‌دهد G550 از یک موتور ۸ سیلندر تویین توربو به حجم ۴ لیتر برخوردار است که می‌تواند ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نسخه دوم که نسخه قدرت‌مند‌تر است ۰G63 نام دارد و می تواند به واسطه قوای محرکه ۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو خود ۵۵۷ اسب بخار قدرت و همچنین ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این غول آلمانی به یک جعبه دنده ۹ سرعته خودکار مجهز بوده و سیستم انتقال قدرت آن به صورت چهار چرخ محرک است. تمامی این مشخصات دوست داران دنیای خودرو را شیفته این وسیله نقلیه آفرود کرده است.

مرسدس بنز G کلاس به طور قطع یک انتخاب قدرتمند و در عین حال لوکس است که می‌تواند حس یک آفرود سواری واقعی را به سرنشینان خود منتقل کند.

مرسدس بنز G کلاس بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

فورد رنجر رپتور

یکی از انواع پیکاپ‌های که طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد و حتی لقب پادشاه آفرود دنیا را نیز از آن خود کرده است پیکاپ رپتور تولید فورد است.

اما اگر بخواهیم از نقاط ضعف این خودرو صحبت کنیم قطعاً باید قوای محرکه آن را ذکر کنیم. هیچ منطقی برای خودرویی با چنین برچسب قیمتی وجود ندارد که چنین موتور نه چندان قوی و خاصی را در اختیار داشته باشد.

هرچند این خودرو به عنوان یک وسیله نقلیه درون شهری امکانات چندانی به خریداران شما ارائه نمی‌دهد اما با وجود سواری رانگلر رپتور فوق العاده است که شما را در طراحی و نصب عالی و سیستم تعلیق استثنایی استفاده می‌کند که دارای سخت افزاری قدرتمند است و باعث می شود تا سرعت آب کند شود.

فورد رنجر رپتور 800x452 بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

لندرور دیسکاوری

احتمالا تعجب کرده‌اید که لندروور دیسکاوری به خصوص نسخه مربوط به نسل پنجم آن در جایگاه‌های بالاتر این لیست قرار نگرفته است و جایگاه ششم به این خودرو تعلق گرفته است.

باید به شما بگوییم اینجا ما با ترافیکی از خودروهای آفرود محبوب و صد البته عالی روبرو هستیم که انتخاب بین آن‌ها امری بسیار دشوار است. تمامی این خودروها معیارهای یک آفرود مناسب را در اختیار دارند و در واقع انتخاب بین عالی و عالی‌تر است.

دیسکاوری با وجود بهره‌مندی از طراحی بدنه عالی و سیستم تعلیق مثال‌زدنی اما در بخش تجهیزات داخل کابین کمی با کاستی روبرو است و بهتر است لندروور در این حوزه کمی تجدیدنظر کند. به‌علاوه بکارگیری یک قوای محرکه قوی‌تر نیز می‌تواند بر برتری این خودرو بیفزاید.

بهره‌مندی از سیستم چهار چرخ محرک با ساختار مخصوص آفرود سبب شده که دیسکاوری بتواند مهارت خود در عبور از صخره‌های سنگی و چاله‌های عمیق آبی را به رخ رقیبان بکشد.

لندرور دیسکاوری 800x534 بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

بولداگ بولر

بولر به عنوان یک خودروساز انگلیسی یک خودرو آفرود واقعی را روانه بازار کرده است. خودرویی که علاوه بر عبور از جاده‌های پرپیچ و خم و آفرود سواری فوق‌العاده می‌تواند در خیابان‌های شهر نیز با آن بچرخید.

بولداگ بر روی شاسی اختصاصی مونوکوک ساخته شده و از سیستم تعلیقی مشابه با لندروور دیسکاوری و رنج روور اسپرت بهره می‌برد. این خودرو به دامپر و فنرهای سنگینی مجهز بوده و کمک مخزن سوخت بزرگ خود می‌تواند در طولانی مدت در بیابان‌های خشک و شنی نیز طاقت بیارد.

بولر بر روی این محصول هر دو موتور بنزینی و دیزلی سوپرشارژر را عرضه می‌کند و این که چه موتوری بر روی خودرو قرار خواهد گرفت بستگی به تصمیم خریدار دارد.

عملکرد بولداگ بسته به انتخاب موتور از هاچ بک تا اتومبیل اسپرت تغیر می‌کند. البته سواری و هندلینگ این خودرو به طور شگفت انگیزی دقیق و کنترل شده است و صدالبته که می‌تواند یک آفود سواری شگفت انگیز را در بیابان‌ها و صخره‌های سنگی در اختیار شما قرار گذارد.

بولداگ بولر 800x600 بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

سوزوکی جیمنی، ماشین های آفرود سبک

هشتمین خودرو لیست ما یک شاسی‌بلند آفرود سبک وزن است که وزن آن کمی بیشتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم است. این خودرو یک شاسی‌بلند جمع و جور است که بسیار چابک بوده و از برچسب قیمتی نسبتا مناسبی نیز برخوردار است.

جیمنی این شاسی‌بلند آفرودی کوچک را برای عبور از میان مسیرهای ناهموار کوچک طراحی کرده است. مسیرهایی که عبور از آن‌ها برای خودروهای آفرود بزرگ سایز و سنگین میسر نیست.

یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی بر روی این محصول قرار گرفته که می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این پیشرانه با وجود مشخصات نه چندان خیره‌کننده‌ای که دارد می‌تواند شما را در عمل شگفت‌زده کند چراکه برای خودرویی با وزن کمی بیشتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم معجزه کرده است.

سامانه‌هایی همچون کنترل کشش و پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت و روند حرکت در سراشیبی، رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف و… در بحث ایمنی جیمنی را همراهی می‌کنند.

سوزوکی جیمنی 800x533 بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

ایسوزو D-Max AT35

ایسوزو این خودرو را با شعار هرکجای زمین که می‌خواهید بروید ساخته و تولید آن محدود است.

ایسوزو D-Max AT35 به یک پیشرانه ۱.۹ لیتری توربو دیزل با قدرت ۱۶۲ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر مجهز است و این پیشرانه مطابق با آخرین استاندارهای آلایندی اتحادیه اروپا طراحی و پیاده‌سازی شده است.

این پیکاپ غول‌پیکر ایسوزو از لاستیک‌های بزرگ ۳۵ اینچی و رینگ‌های ۱۷ اینچی بهره می‌برد. ارتفاع بدنه آن ۳۰ میلی‌متر و ارتفاع سیستم تعلیق نیز ۲۰ میلی‌متر افزایش یافته است.

تمامی این موارد سبب شده که این خودرو آفرودی خاص باشد و پتانسیل این را داشته باشد که حس یک آفرود واقعی را به شما هدیه دهد.

به یاد داشته باشید اگرچه D-Max AT35 یک خودرو آفرود خاص با قیمت نسبتا مقرون به صرفه است اما سواری گرفتن از آن و یافتن قطعات یدکیش بسیار هزینه‌بر است.

این محصول تولیدی نیسان توجه شما را به سمت نیسان ناوارا و تویوتا هایلوکس نیز معطوف خواهد کرد. خودروهایی که سواری راحت‌تر و البته معمولی‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

ایسوزو D Max AT35 800x506 بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

آریل نوماد از ماشین های آفرود قوی

آخرین وسیله نقلیه آفرودی که قصد داریم در لیست دهگانه خود به شما معرفی کنیم خودرویی خاص است که از یک سیستم تعلیق فوق قوی و ویژه بهره‌مند است.

آریل نوماد یک خودرو مشابه با خودروهای مسابقه‌ای است که می‌تواند شما را به هر نقطه کوهستانی ببرد. رول کیج‌های این خودرو در کنار لاستیک‌های بزرگ و آجدار و فنرهای تقویت شده به این خودرو قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی داده و راننده آن کنترل بالایی بر روی خودرو دارد.

این خودرو زمین‌های ناهموار را با سرعتی فوق‌العاده طی می‌کند و یک خودرو راننده محور است.

در کنار تمامی نکته‌های گفته شده نباید فراموش کرد که آریل نوماد یک خودرو خاص مخصوص پیست‌های اتومبیل رانی یا جاده‌های آفرودی است و کاربردی در زندگی واقعی ندارد. این خودرو مناسب استفاده روزانه نبوده و برخلاف خودروهای قبلی نمی‌توان از آن در جاده‌های درون شهری نیز استفاده کرد.

آریل نوماد بهترین ماشین های آفرود کدامند ؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *