رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ خرداد ۱۴۰۲

نکات سفر کردن در روزهای بارانی

اشتراک گذاری

سفر کردن در روزهای بارانی برای بسیاری از افراد لذت بخش است . همانطور که برخی قدم زدن در باران را دوست دارند، عده ای گوش دادن به صدای باران را ، بعضی دیگر هم سفر در هوای بارانی را ترجیح می دهند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که سفر در باران را دوست دارید حتما نکات زیر را رعایت کنید که سفری ایمن و لذت بخش داشته باشید.

سفر کردن در روزهای بارانی

وسایل لازم برای سفر

لباس مناسب

بنا براین که در هوای بارانی بهار، پاییز یا زمستان را قرار است تجربه کنید، لباس مناسب فصل را انتخاب کنید اما در هر صورت همراه داشتن یک بادگیر می تواند کمک بزرگی باشد چون این بادگیرها به دلیل جنس خاص و ضد نفوذی که دارند می توانند مانع نفوذ باران و خیس شدن لباس تان شوند.

چتر

شاید در نگاه اول برای عاشقان باران برداشتن چتر کمی ناخوشایند بیاید اما مطمئن باشید چون از شدت و میزان باران اطلاع ندارید حتما به کارتان می آید.

سفر کردن در روزهای بارانی

کفش مناسب

حتما کفشی انتخاب کنید که در هوای بارانی که ممکن است زمین گل آلود شود راه رفتن را برای تان سخت نکند. کفش های سبک و جلو بسته که پاشنه مناسبی دارند، انتخاب مناسبی می تواند باشد.

کیف ضد آب

اگر کوله پشتی ضد آب داشته باشید بهتر است در غیر اینصورت یک کیف جا دار ضد آب به همراه ببرید . شاید در هنگام بارندگی لازم شد به خرید بروید.

سشوار و اتو مسافرتی

برای احتیاط حتما یک سشوار و اتو مسافرتی همراه خود داشته باشید برای ممانعت از سرماخوردگی به کارتان می آید.

پلاستیک

اگر اهل بستن باربند یا زدن چادر در طبیعت هستید حتما پلاستیک ضخیم با متراژ مناسب تهیه کنید چون مانع از خیس شدن وسایل تان می شود.

سفر کردن در روزهای بارانی

کبریت خشک

حتما می پرسید مگر کبریت تر هم ممکن است کسی با خود همراه ببرد؟ قدر مسلم نه اما در هوای مرطوب کبریت معمولا مرطوب شده و به اصطلاح نم می کشد. پس حتما کبریت را در یک دستمال خشک پیچیده درون پلاستیک قرار دهید تا رطوبت به خود نگیرد.

آتش زنه

برداشتن چند پنبه آغشته به مواد نفتی درون یک شیشه و یا یک آتش زنه می تواند در درست کردن آتش در هوای بارانی کمک بزرگی باشد. یادتان باشد اگر خواستید از چوب های موجود در محیط بارانی برای درست کردن آتش استفاده کنید بهتر است شاخه های خشک پای درختان کاج و صنوبر که به دلیل پوشش شاخه های بالایی درخت خشک مانده اند، استفاده کنید. اگر این شاخه ها هم خشک نبود، نگران نباشید. قسمت درونی درخت های خشک شده و الوارهای بزرگ حتما خشک است. پس با اره، تبر یا یک چاقو که با آن ترک های موجود روی درخت خشک شده را شکاف داده اید و به غشای داخلی رسیده اید، چوب خشک مورد نیازتان را تهیه کنید.

سفر کردن در روزهای بارانی

خودرو

برف پاک کن

از سلامت برف پاک کن خودروی تان مطمئن شوید و آب در مخزن آن به اندازه کافی بریزید. زیرا گاهی به هنگام رانندگی آب گل آلود از زیر چرخ ماشین جلویی شیشه اتومبیل تان را کثیف می کند و باید بتوانید شیشه را تمیز کنید.

لاستیک

قدرمسلم به هنگام بارندگی جاده ها لغزنده است و سطح اصطکاک لاستیک با آسفالت کم می شود. پس حتما باید لاستیک اتومبیل تان عاج مناسب داشته باشد. باد لاستیک ها و زاپاس را هم حتما چک کنید.

سیم بوکسل و جک

شاید به هنگام توقف خودرو ناغافل چرخ خودروی تان در عمق زیادی از گل فرو برود. سیم بوکسل و جک داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید با کمک خودرو دیگری ماشین تان را از گل نجات دهید.

موتور، ترمز و چراغ ها

سفر در هوای ابری، مه آلود و بارانی حتی اگر درطول روز هم صورت گیرد باز هم شما را نیازمند به استفاده از چراغ خودرو می کند. ضمن آن که سلامت موتور و سیستم ترمز اتومبیل تان هم اهمیت دارد تا بتوانید با اطمینان خاطر به دل جاده بزنید.

سفر کردن در روزهای بارانی

 رانندگی

۱- حتما در بین خطوط رانندگی کنید.

۲- سرعت مطمئنه و مجاز را رعایت کنید.

۳- تلاش کنید ازقسمت های اب گرفته حرکت نکنید.

۴- فاصله تا خودرو جلویی را حفظ کنید.

۵- در صورت تغییر لاین حرکت حتما از راهنما استفاده کنید.

۶-اگر ماشین‌تان شروع به لغزیدن کرد، ارامش تان را حفظ کنید. آرام پای‌تان را از روی گاز برداشته و فرمان را در جهتی که می‌خواهید جلوی ماشین حرکت کند، بپیچانید.

۷- سرعت تان را کم، یکنواخت و در حد کنترل نگه دارید. در پیچ ها سرعت را کم کرده و از ترمز زدن ناگهانی پرهیز کنید.

در این میان مهم‌ترین نکته آن است که مدیریت سفر در هوای بارانی را بدانیم تا اگر هوا ناگهان ابری شد و کمی بعد رگبار بهاری سفرمان را تحت الشعاع قرار داد، همه برنامه‌های گردشگری‌مان بر هم نخورد و مجبور نشویم خود را در اتاق حبس کنیم.

سفر کردن در روزهای بارانی

سفر کردن در روزهای بارانی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *