رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ خرداد ۱۳۹۹

موزه عبرت ابرکوه

اشتراک گذاری

موزه عبرت ابرکوه بغض فروخفته مردم مسلمان ایران در اعتراض به فرقه ضاله بهاییت است و مردم ابرکوه امروز بغض خفته خود از جنایت بهاییان را بعد از ۶۴ سال فریاد زدند.در سال ۱۳۲۸ عده‌ای خانواده‌ای را در ابرکوه به قتل رساندند و تنها یکی از اعضای این خانواده از این جنایت زنده ماند. برای حفظ یاد و خاطره این قربانیان خانه‌ی آن‌ها به موزه‌ی عبرت تبدیل شده است.

موزه عبرت ابرکوه موزه عبرت ابرکوه

ششم دی ماه سال ۱۳۲۸ جنایتی هولناک ابرکوه را در بهت فرو برد زیرا خبرها حکایت از کشتار یک خانواده در روستای رباط در دو کیلومتری ابرکوه داشت. رقیه حسینیان، تنها بازمانده خانواده برای مردم روایت می کند: “شب آنجا بودم. چهل شب از عروسیم می گذشت. خانواده اصرار کردند که بمانم اما چون شوهرم قصد مسافرت داشت آنجا نماندم”.

او از صبح آن روز روایتی خونین دارد که هق هق گریه شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه موزه عبرت ابرکوه را در خانه ای که شاهد این ماجرای خونین آن شب است را به دنبال دارد: “از دستگیره و قفل در خون می چکید. داخل خانه بوی خون می آمد. هرکس را به گونه ای کشته بودند.یکی در کارگاه پارچه بافی، دیگری در خمره و چند جنازه در ایوان افتاده بود”.

این خانواده ابرکوهی به جرم تلاش برای جلوگیری و گسترش فرقه بهاییت در این منطقه به شهادت رسیدند . کتابخانه و موزه عبرت این شهرستان که یادآور خاطره تلخ کشتار فجیع شش نفر از شیعیان به دست فرقه ضاله بهائیت است در فضایی به وسعت ۴۰۰ متر و با هفت هزار جلد کتاب از این پس آماده ارائه خدمات کتابخانهای به مردم شهرستان ابرکوه خواهد بود .

موزه عبرت ابرکوه

نقش تاریخی موزه عبرت در تاریخ مبارزه با این فرقه در کشور تا حدی است که دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مراسم خواستار برنامه ریزی فرهنگی کشوری برای مبارزه با بهاییت با محوریت این محل شد.
یاد و خاطره شهدای خانواده حسینیان، صغری ۴۰ ساله، معصومه ۱۵ساله، علی اکبر ۱۴ ساله، بی بی ۱۱ ساله، خدیجه ۸ ساله و حسین حسینیان ۵ ساله را در دل تاریخ گرامی می داریم.

نحوه دسترسی به موزه عبرت ابرکوه

آدرس:صفاییه نرسیده به زیرگذر شماره یک (قدس)، رو‌به‌روی مدرسه‌ی شهدا

موزه عبرت ابرکوه موزه عبرت ابرکوه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *