رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

موزه شهر سبزوار

لینک این مطلب کپی شد!

موزه شهر سبزوار موزه ایست که در آن از نگهداری اشیائی از هزاره اول پیش از میلاد تا وصیت‌نامه شهدا نگهداری می شود . موزه شهر سبزوار با حدود ۵۰۰ اثر از هزاره اول پیش از میلاد تا دوران معاصر که از نام شهدا غافل نشده و بخشی را به شهدا و وصیت‌نامه‌هایشان از جمله شهید احمد نظیف، جوان‌ترین شهید دانش‌آموز کشوری اختصاص داده است.

هفت موزه سبزوار موزه شهر سبزوار

موزه شهر سبزوار با زیربنای حدود ۶۷۰ مترمربع می باشد .این موزه مجموعه‌ای است بیانگر رویدادهای گذشته و ابزاری که در گذشته استفاده‌ شده و امروزه با پیشرفت تکنولوژی از مسیر مصرف خارج و به موزه پیوسته‌اند، آثاری که بعضا در گنجینه بعضی خانواده‌ها مشابه آن‌ها وجود دارد و بیانگر واقعیت‌های گذشته و تاریخ گذشتگان است. در بخشی از این موزه آثاربه جای مانده از ورود برق به سبزوار و طرح توسعه آن با ابزارهای قدیمی از جمله حمل تیر برق با دوچرخه به نمایش درآمده که با عکس‌ها و وسایل به نمایش درآمده از نحوه تامین روشنایی در قبل از یکصد سال گذشته می‌توان گفت مجموعه‌ای نفیس است.

موزه شهر سبزوار  موزه شهر سبزوار
این موزه به مدیریت شهرداری سبزوار در مساحت حدوداً ۱۵۰۰ متر دارای چهار سالن شامل: سالن عکس، سالن نمایش اشیا، سالن شنیداری، سالن دیداری ست این موزه در ضلع غربی میدان سی هزار متری واقع شده است. و به زودی به جنب کتابخانه ناوی منتقل می شود .

ساعات بازدید صبح از ساعات ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر

موزه شهر سبزوار  موزه شهر سبزوار

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *