جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه شهدای سبزوار

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

موزه شهدای سبزوار در چهارمین روز از هفته نکوداشت سبزوار در اردیبهشت سال ۱۳۹۴، کلنگ احداث باغ‌موزه دفاع مقدس سبزوار در پارک شهدای گمنام به زمین زده شد. علی ارغیانی، رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهرستان در این مراسم با بیان اینکه امید است با احداث این باغ موزه بتوانیم تنها اندکی از تجربه هشت سال مقاومت، ایثار و رشادت رزم‌آوران این سرزمین را در معرض نمایش قرار دهیم، بیان کرد: امروزه رسالت ثبت، ضبط و یادآوری ارزش‌ها و فرهنگ گرانقدر دفاع مقدس برعهده ما است.

شهدای سبزوار موزه شهدای سبزوار
حفظ آثار شهدا یک امر واجب و ضروری است که میراث ماندگاری به شمار می‌رود و می‎تواند تداعی‌کننده رشادت‎ها و شجاعت‎های آن غیورمردان باشد.
وی در رابطه با ساخت حسینیه شهدا نیز که سال ۹۴ در کنار گلزار شهدای شهرستان سبزوار عملیات آغازین آن آغاز شد، عنوان کرد: امسال با مشارکت شورای شهر، شهرداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا این شهرستان، فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.
اکنون بعد از گذشت سه سال از کلنگ‌زنی این پروژه و طی شدن ۵ سال از مطرح شدن ایده اولیه آن از طریق مسئولان تنها پیشرفت حاصل شده برای ساخت این باغ موزه هموار شدن بخشی از زمین‌های مربوطه در جوار شهدای گمنام است و احداث فوندانسیون ساخت حسینیه توسط خانواده شهداست.
سبزوار اولین شهری است که بعد از مراکز استان‌ها به دنبال احداث چنین مجموعه‌ای است و با پیگیری‌های فراوان از طریق سردار نجاتی و اداره‌کل حفظ آثار شهدای استان مجوز کتبی آن اخذ شده است. این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه احداث باغ‌موزه دفاع مقدس هزینه زیادی دارد و دارای ۸ فاز و متشکل از بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است.
در داخل رباط کانون که در ضلع غربی میدان کارگر واقع شده است. این موزه با مدیریت بنیاد شهید اداره می شود.
ساعات بازدید ۹صبح لغایت ۷ بعد از ظهر

شهدای سبزوار 1 موزه شهدای سبزوار

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *