جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه تاریخ طبیعی

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ شهریور ۱۳۹۲

اولین موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی کرج، با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار البرز، در پارک شهید چمران کرج به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، “حسن پسندیده”، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز، در مراسم افتتاح این موزه، اظهار داشت: موزه تاریخ طبیعی کرج از جمله اماکن فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی است که نقش مهمی در شناساندن زیست بومهای مختلف جانوری و گیاهی کرج به کشور دارد.

وی افزود: این موزه در پی مصوبات سفر دور اول هیئت وزیران، در محوطه ای به مساحت یک هزار مترمربع احداث شده که به بهره برداری رسید.

پسندیده ادامه داد: در این موزه انواع گونه های جانوری و گیاهی، سنگها و کانیها جهت آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و عموم علاقه مندان با محیط زیست کشور به نمایش گذاشته شده است که با توجه به موقعیت مکانی موزه، این مجموعه از پتانسیل اطلاع رسانی بالایی برخوردار است.

وی همه نمونه های موجود در موزه را دارای شناسنامه اعلام کرد و گفت: در این موزه تعداد زیادی از انواع پستانداران، پرندگان، دوزیستان، ماهیها، گیاهان، حشرات، سنگها، اسکلتهای جانوری، جمجمه و سردیس گونه های مختلف جانوری نگهداری می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز اظهار داشت: موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی کرج شامل یک سالن توجیه مفاهیم آموزشی به گروههای دانش آموزی و دانشجویی است.

وی گفت: همچنین وجود فضاهای آزمایشگاهی برای آموزش بوم شناسی، جانورشناسی، گیاهشناسی، لیمونولوژی و تاکسیدرمی موجب شده که این مجموعه بتواند برای ارائه واحدهای درسی عمومی، پایه و تخصصی در خدمت مراکز دانشگاهی استان باشد.

موزه 1 موزه تاریخ طبیعی

موزه 2 موزه تاریخ طبیعی

موزه 3 موزه تاریخ طبیعی

موزه موزه تاریخ طبیعی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 2.7]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *