رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ خرداد ۱۳۹۹

موزه اسناد تاریخی یزد

اشتراک گذاری

موزه اسناد تاریخی یزد در خانه لاری ها که یکی از خانه های معروف یزد در محله تاریخی فهادان قرار دارد که شما را به حال و هوای زندگی در گذشته می برد.خانه‌ی لاری‌های یزد، از جمله‌ی این بناهای مهم تاریخی است، که هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است. این عمارت تاریخی مربوط به دوران قاجار بوده و با شماره‌ی ثبت ۱۷۸۳ در بهمن مال سال ۱۳۷۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

موزه اسناد تاریخی یزد موزه اسناد تاریخی یزد

یکی دیگر از موزه های یزد موزه اسناد تاریخی است که در عمارت زیبای لاری‌ها قرار دارد. معماری این خانه تاریخی به تنهایی دیدنی است و اشیا موزه نیز بازدید را جذاب‌تر می‌کند. اسناد بسیار زیادی به صورت های مختلف در کنار اسناد شفاهی وجود دارد که می تواند مرجع علمی خوبی برای محققان و پژوهشگران استان باشد و برنامه ریزان آینده استان را نیز یاری رساند .

در موزه اسناد ملی یکصد و ده تابلو از اسناد قدیمی استان وجود دارد که با همت کارشناسان سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان در موضوعات ؛ اسناد حکومتی و فرامین دولتی، اسناد مربوط به ازدواج، اسناد مربوط به تجارت، اسناد انقلاب، اسناد مربوط به کشف حجاب، آگهی ها، شخصیت ها، اسناد مربوط به قنات ها و گزیده ای از تصاویر تاریخی و…. دسته بندی و در معرض دید علاقمندان به تاریخ و فرهنگ یزد قرار گرفته است .

از ایرادات این موزه این است با اینکه همه اتاق های موزه به بخش اداری و آرشیوهای آن اختصاص داده شده است که البته محل فعلی با وجود آنکه برای موزه اسناد بسیار مناسب است اما نمی تواند محل مناسبی برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان باشد .

نحوه دسترسی به موزه اسناد تاریخی یزد

آدرس: یزد، خیابان امام خمینی، محله فهادان، مجاور عمارت کلاه فرنگی، خانه لاری‌ها

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *