رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ شهریور ۱۳۹۹

منطقه تل تنگه

لینک این مطلب کپی شد!

منطقه تل تنگه مسیری بین دو کوه می باشد که در فصل سرما به دلیل بارش فراوان و ریزش بهمنی که از نواحی مرتفع تر در نواحی داخلی تنگه می ریزد، سبب تل انبار شدن برفی با ارتفاع بیش از ۵ متر در این منطقه می شود که این برف تل انبار شده یخ می زند و به دلیل دمای پایین این منطقه، به صورت یخچال طبیعی حتی در فصول گرم سال هم همچنان باقی می ماند.

تل تنگه

می دانید که گرمای شدید و طاقت فرسای تابستان تهران و خیلی از شهر های مشابه رو تجربه کرده ایم که دمای هوا گاهی تا بالای ۵۰ درجه سانتیگراد هم می رسد ، جالب است که در همین هوای گرم و طاقت فرسا در نزدیکی تهران جایی وجود دارد که شما می توانید برف چند متری را ببینید و کاملا زمستان را وسط تابستان تجربه کنید.

ولی چیزی که زیبایی این منطقه را چند برابر می کند آبشار و رودخانه زیبایی است که در انتهای مسیر این منطقه قرار دارد .یکی از زیبا ترین تجربه هایی که می تونید شما داشته باشید این است که برای رسیدن به ابشار از مسیر برفی بالای بستر رودخانه تا آبشار پیمایش داشته باشید و در برگشت از تونل برف و یخی که موجود می باشد از کنار بستر رودخانه تا ابتدای جاده بیاید.

منطقه تل تنگه

برای رسیدن به منطقه تل تنگه از شهر تهران ابتدا باید خود را به میدان زربند لواسانات برسانید که از دو مسیر می توانید به شهر لواسانات دسترسی داشته باشید که مسیر اول : اتوبان شهید بابایی و جاده لشکرک و مسیر دوم اتوبان ارتش می باشد.بعد از طی این مسیر باید به سمت جاده فشم و در ادامه دربند سر و شمشک بروید.
در ابتدای مسیر جاده تل تنگه یک جاده خاکی وجود دارد که معمولا توسط بومی ها با زنجیر بسته شده است و در صورتی که مسیر بسته باشد باید وسیله ی نقلیه خود را در همین جا پارک کنید و باقی مسیر را که حدود ۳۰ دقیقه پیاده روی می باشد پیاده طی کنید .

منطقه تل تنگه
منطقه تل تنگه
منطقه تل تنگه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *