رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ بهمن ۱۳۹۲

مصر برای جذب گردشگران اروپایی محیط زیست خود را بهبود می‌دهد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۲/۱۱/۲۱-دربحران گردشگری ناشی از بهارعربی وتلاش برای احیای توریسم درهم شکسته مصربرای جذب گردشگران اروپایی با کیفیت و معیارهای بالای فرهنگی ، تجهیزات گردشگری خود را سبز و پاک می‌کند.

مقامات مصر برای جذب گردشگران خارجی و بهبود صنعت بحران زده توریسم قصد دارند برخی تسهیلات و تجهیزات گردشگری خود را با معیارهای دوستدار محیط زیست ارائه دهندتازاین رهگذر گردشگران فرهنگی اروپایی را به کشور خود جلب کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، تعدادی از تجهیزات گردشگری مصر قرار است به زودی با استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر تلاش برای حفاظت از محیط زیست را آغاز کنند. این اقدام با هدف جذب گردشگران سبز یا مسافران دوستدار محیط زیست صورت می‌گیرد.

این اقدامات درراستای اجرای پروتکل انرژی سبز است که دسامبر گذشته میان وزیران دوبخش گردشگری و محیط زیست مصر امضا شد و هدف آن کاهش فعالیت‌های مبتنی بر سوخت‌های فسیلی است که سبب کاهش انتشار کربن می‌شود.

“ماگد بولوس”از پژوهشگران بخش آلودگی‌های زیست محیطی در وزارت گردشگری مصر با اعلام این مطلب یادآور شد که ایجاد تحول و انتقال از نحوه مصرف انرژی از سوخت‌های فسیلی به سوخت‌های تجدید پذیر پاک در صنعت گردشگری فرصتی است برای ما که ضمن نبرد با خطرات ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای در تلاش‌های جهانی برای کاهش آلاینده های محیط زیست همراه و سهیم شویم.»

پروتکل یاد شده استفاده از منابع انرژی سبز همانند باد و خورشید در تولید برق در تمام مراکز گردشگری و اقامتگاهی درسراسر مصر حمایت می‌کند که سالانه درحدود ۳۵ میلیون تن کربن دی اکسید در محیط منتشر می‌کند.این پروتکل با حمایت اتحادیه اروپا که در استفاده از انرژی‌های پاک تجربه‌های موفقی دارند، همانند بلژیک، آلمان و ایتالیا درمصر به اجرا در می‌آید.

درهمین راستا سرمایه گذاران مصری نیز آماده شرکت در برخی از پروژه‌های تولید برق با استفاده از منابع تجدید پذیر شده‌اند . پروژه‌هایی که قرار است در مرامحل اولیه حدود ۵۰۰۰ مگاوات انرژی برق تولید کند که درمراحل اولیه قرار است از مزرعه انرژی خورشیدی “کوم اومبو” واقع در آسوان تامین شود. این منطقه هم اکنون ظرفیت تولید خود را به ۲۰۰ مگاوات رسانده است اما در سراسر کشور تعداد دیگری از این تجهیزات خورشیدی وجود دارد که قرار است در این پروژه همکاری کنند.

برخی دولت‌های اروپایی همانند ایتالیا نیز درمنابع تولید الکتریسیته با روش‌های سبز در اجرای این پروژه‌ها سهم مالی دارند و برخی کمک‌های مالی از سوی دولت‌های اروپایی صورت گرفته است. ایتالیا به عنوان نمونه ۳۰ میلیون یورو درحمایت از این پروژه دربرخی تجهیزات توریستی مصر سهم دارد.

اجرای این پروژه‌های سبز خود سبب ایجاد هزاران شغل جدید در بازار کار مصر می‌شود که سهم تکنسین‌ها و مهندسان و دیگر فعالان و متخصصان درصنعت انرژی را نیز باید درنظر گرفت.

وزیر گردشگری مصر اظهار امیدواری کرده است که این اقدامات سبب جذب گردشگران حامی محیط زیست و رشد اکوتوریسم درکشور شود به ویژه ا زکشور های اروپایی که با فرهنگ توریسم سبز آشنایی دارند.

علاوه براین بازارهای گردشگری بین‌المللی نیز هم اکنون در معرفی مقصدهای گردشگری و جذب توریست فاکتورهای زیست محیطی را یکی از مهم‌ترین معیارها می دانند که انجام این اقدامات می‌تواند سبب حفظ موقعیت گردشگری مصر در فهرست برترین‌های بازار گردشگری جهان شود.
ThumbFromIDNews مصر برای جذب گردشگران اروپایی محیط زیست خود را بهبود می‌دهد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *