جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

لزوم وجود مدیریت متمرکز در حوزه سفر و گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۲/۱۵ – تهران – ایرنا – معاون گردشگری در دومین نشست بایدها و نبایدهای سفرهای نوروزی بر لزوم وجود مدیریت متمرکز در حوزه سفر و گردشگری تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد در دومین نشست بایدها و نبایدهای سفرهای نوروزی که با حضور اساتید دانشگاه، دانشجویان رشته های مرتبط با گردشگری و فعالان حوزه گردشگری در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: در بدنه اجرایی گردشگری کشور روحیه تعامل با محیط های علمی و دانشگاهی وجود دارد.

رحمانی موحد ادامه داد: رویکرد سازمان میراث فرهنگی در دوره جدید استفاده از نظرات کارشناسی و پیشنهادات سودمند و موثر است چراکه ماندگاری تصمیماتی که با نظر متخصصان گرفته می شود بیشتر است.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: ایجاد ارزش های جدید براساس کارشناسی های اشتباه، نوروز را از آنچه در گذشته به عنوان زمانی برای تقویت بنیان خانواده استفاده می شد به ایامی برای سفر کردن تبدیل کرده است.

وی یادآور شد: آنچه ما در رابطه با تعطیلات نوروز می توانیم انجام دهیم این است که از مدیریت پراکنده به سمت مدیریت متمرکز در امور سفر برویم چراکه در حال حاضر با کمبود زیرساخت ها و روبرو نیستیم بلکه مشکل تنوع مکانی و زمانی سفر است.

رحمانی موحد افزود: کشور ما مقصد جذابی برای گردشگران فرهنگی است و ما نمی توانیم نقش شیراز و اصفهان را در گردشگری فرهنگی تغییر بدهیم اما در این رابطه باید به توسعه مناطق جدید در گردشگری توجه ویژه داشته باشیم.

معاون گردشگری گفت: طی سالهای گذشته در نمایشگاههای خارج از کشور حضور فعالی نداشتیم و تعامل ما با بسیاری از کشورها قطع شده این در حالی است که بخش گردشگری و تعاملات مردمی زمینه ساز توسعه و گسترش یک جامعه است.

وی پرهیز از دستگاه محوری و صنعت محوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید برای حل مشکلات بخش گردشگری با همفکری و همدلی تصمیمات درست گرفته شود.

رحمانی موحد در پایان اظهار داشت: ما آماده همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی هستیم، مجموعه دولت، تشکل ها، صنوف و فعالان حوزه گردشگری اراده و عزم جدی برای حل مشکلات صنعت توریسم دارند.

81150247 5670899 لزوم وجود مدیریت متمرکز در حوزه سفر و گردشگری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    مدیریت در حوزه سفری و گردشگری واقعا لازمه..واقعا افرادی ک در این کار خبره و ماهر باشن…صنعت گردشگری بهترین صنعت درجهانه

    ۳۰ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *