رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

لزوم استفاده از پتانسیل‌های چهارمحال و بختیاری به منظور ایجاد اشتغال

اشتراک گذاری

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از پتانسیل‌های موجود استان برای صادرات یکی از عوامل موثر در ایجاد اشتغال است.

اردشیر نوریان در گفت ‌و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ضمن توجه به ظرفیت‌های استان باید به سمت ایجاد کارهای زود بازده و تولیدات اشتغال­زای مناسب پیش رفت.

وی با اشاره به جهانی شدن پسته کرمان، تصریح کرد: محصولاتی همانند بادام در چهارمحال و بختیاری قابلیت صنعتی شدن و جذب بازارهای خارجی را دارند.

نوریان افزود: عدم مدیریت و نبود برنامه‌ای برآمده از مدیریت صحیح از دلایل فراهم نشدن این امکان تاکنون بوده است.

وی بیان کرد: اگر موارد مذکور مهیا شود سرمایه و سرمایه‌گذار اعم از داخلی، خارجی، دولتی و بخش خصوصی نیز وارد عمل خواهند شد.

نوریان با بیان اینکه در حال حاضر واسطه­گران کشور هند بادام را به صورت فله خریداری می­­­­­­­­­­­­­­­­­­کنند، خاطرنشان کرد: حاصل زحمت کشاورزان داخلی به دست این افراد از بین می­رود.

وی در خصوص صادرات بادام، اظهار کرد: امید است در جلساتی که با نهادهای مرتبط در این زمینه در آینده برگزار می­شود اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند­مدت مطلوبی صورت گیرد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: استفاده از پتانسیل‌های موجود استان برای صادرات یکی از عوامل موثر در ایجاد اشتغال است.

نوریان تاکید کرد: یکی از گام­های موثر در این امر توجه به گردشگری استان است که با وجود طبیعت بسیار زیبا، عدم اهمیت به این مسئله چشمگیر بوده و این در حالی است که ایجاد اقامتگاه‌ها و مهیا کردن زیر ساخت در اماکن تفریحی می­تواند به توسعه گردشگری کمک کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به­زودی با حضور رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کشور در چهارمحال و بختیاری بررسی بیشتری در خصوص طرح جامع گردشگری استان انجام می­شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است سند گردشگری استان امسال در دولت به تصویب برسد، که به دنبال آن زیرساخت‌های مورد نیاز با سرعت بیشتر ایجاد خواهد شد.

 لزوم استفاده از پتانسیل‌های چهارمحال و بختیاری به منظور ایجاد اشتغال

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *