رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ بهمن ۱۳۹۵

نبود یک مدیریت قوی در حوزه زیارت و گردشگری مشهد

لینک این مطلب کپی شد!

نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیران مشهد گفت: مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به پایتخت فرهنگی جهان اسلام داشته باشند، مشهد در حوزه زیارت به یک مدیر توانا و قوی مانند معاون رییس جمهور که بتواند در سطح ملی و کشوری فعالیت کند، نیازمند است اما در حال حاضر مشهد با عدم وجود یک مدیریت قوی در حوزه زیارت و گردشگری مواجه است.

مهدی آجیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طبق آمار موجود از اوایل سال جاری تاکنون که فصل زمستان است به طور تقریبی ۴۰ درصد از هتل آپارتمان‌های مشهد اشغال شد و در فصل زمستان تاکنون تنها ۲۰ درصد از ظرفیت این واحدهای اقامتی اشغال شده است.

وی در خصوص طرح “مبدا به مبدا” گفت: متاسفانه این طرح درحال حاضر به حد مطلوبی از فراگیری در سطح جامعه و کشور نرسیده است، زیرا باید در این راستا تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در طول زمان صورت گیرد تا این طرح در سطح داخلی و خارجی مطرح و مؤثر واقع شود.

آجیلیان تصریح کرد: باتوجه به اینکه مشهد به عنوان قطب گردشگری کشور مطرح است و بیش از ۵۰ درصد از واحدهای اقامتی کشور در مشهد بنا شده است، شایسته است که مسئولان نگاه ویژه‌ای به پایتخت فرهنگی جهان اسلام و رفع مشکلات این شهر داشته باشند، در واقع مشهد در حوزه زیارت به یک مدیر توانا و قوی مانند معاون رییس جمهور نیاز دارد که بتواند در سطح ملی و کشوری فعالیت کند، اما در حال حاضر مشهد با عدم وجود یک مدیریت قوی در حوزه زیارت و گردشگری مواجه است و عنوان قطب گردشگری و زیارت کشور را به دوش می‌کشد.

نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیران مشهد اضافه کرد: طرح مبدا به مبدا نیز نیازمند مدیریت واحد در سطح ملی است تا اتفاقات و مشکلات موجود در سفر زائران را به نحو احسن و در اسرع وقت کنترل و مدیریت کند.

آجیلیان با بیان اینکه ما طبق سنوات گذشته آمادگی نوسازی و بازسازی واحدهای اقامتی در ایام پیک را داشتیم، عنوان کرد: متاسفانه مالیات‌ها و عوارض نسبت به سال گذشته افزایش یافت و این نگرانی را برای ما به وجود آورده که همانند سنوات گذشته توانایی نوسازی و بازسازی مراکز اقامتی را نداشته باشیم، هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی ویژه و کاملی برای ایام نوروز هستیم.

 نبود یک مدیریت قوی در حوزه زیارت و گردشگری مشهد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *