جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

قبل از تهیه تور چین از چین بدانید…

تاریخ بروزرسانی :
۵ آذر ۱۳۹۸

چگونه تور چین بگیریم؟
آشنایی با تور چین و جاذبه ‎های گردشگری آن
چین با داشتن جمعیتی حدود ۳.۱ میلیارد نفر پرجمعیت‎ ترین کشور در جهان به حساب می‎آید. این کشور که با نام جمهوری خلق چین بصورت رسمی شناخته می‎شود در شرق قاره آسیا قرار گرفته است که اداره آن توسط حزب کمونیست در قالب نظام تک حزبی صورت می‎گیرد. پایتخت این کشور پکن است که با داشتن جاذبه‎های گردشگری فراوان و زیبا همه ساله پذیرای گردشگرانی است که با تور چین به این کشور سفر کرده‎اند. کشور چین با داشتن مساحتی ۶.۹ کیلومتر مربعی در مقام سوم یا چهارم در جهان از نظر وسعت قرار گرفته است.
این در حالی است که این کشور از نظر وسعت خاکی بدون در نظر گرفتن آب‎های داخلی در مقام دوم در جهان قرار گرفته است.
پهناور بودن این کشور سبب شده تا در این منطقه جاذبه‎ ها و مناطق گردشگری طبیعی و غیرطبیعی وجود داشته باشد که برای دیدن آنها می‎توان از تور چین استفاده کرد.

تور چین قبل از تهیه تور چین از چین بدانید...

تاریخ چین
از نظر قدمت تاریخی و متمدن بودن این کشور و مردمان آن می‎توان گفت چین یکی از کهن ‎ترین تمدن‎ها در تاریخ محسوب می‎شود که برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن این کشور می‎توان با تور چین به این کشور باستانی سفر کرد.
در این کشور در ۶ هزار سال گذشته سلطنت بصورت مطلقا موروثی است. اولین خاندان سلطنتی در این کشور خانواده سلطنتی شیا بوده که در حدود ۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح بوجود آمده بود. اما برای متحد کردن چین حکومتی که توسط خاندان چه‎این اداره می‎شد در ۲۲۱ سال قبل از میلاد مسیح تلاش کرد و این مهم توسط این خاندان بدست آمد. چینگبود آخرین خاندان سلطنتی در چین بود در سال ۱۹۱۱ با توجه به تشکیل جمهوری چین که توسط کومینتانگ رهبری می‎شد از بین رفت و نابود شد. برای دیدن آثار بجا مانده از این سلطنت‎ها می‎توانید با تور چین به این منطقه سفر کنید و شاهد تاریخ غنی موجود در این کشور باشید.
چین با داشتن رشدی شگفت انگیز در بخش اقتصادی توانست نحصولات خود را به سراسر دنیا عرضه کند بطوریکه امروزه بزرگترین صادر کننده در جهان می‎باشد و در مورد واردات در رتبه دوم قرار گرفته است. همچنین چین دومین کشوری است توانسته اقتصادی بزرگ برپایه تولید ناخالص در دنیا داشته باشد.
این کشور در شورای امنیت سازمان ملل بصورت عضوی دائمی حضور دارد علاوه بر این در سازمان‎هایی چون سازمان تجارت جهانی، اپک، سازمان همکاری شانگهای و گروه ۲۰ نیز حضور دارد. این کشور برای بخش دفاعی و تولید تسلیحات از کشورهای دارای سلاح هسته‎ای می‎باشد که بودجه دفاعی زیادی را برای این منظور در نظر گرفته است. برای دیدن این کشور می‎توان با تهیه تور چین به این کشور سفر کرد.
پکن
این شهر که در سال ۲۰۱۳ بیش از ۲۱ میلیون نفر سکنه را در خود جای داده بود یکی از پرجمعیت‎ترین شهرهای موجود در دنیا می‎باشد که به عنوان پایتخت چین انتخاب شده است. این شهر که از نظر جمعیتی در چین بعد از شانگهای در رتبه دوم قرار می‎گیرد دارای مناظر گردشگری است که با تور چین می‎توان به دیدن آنها رفت. همچنین بیشترین مناطق سیاسی،فرهنگی و آموزشی در این شهر قرار گرفته است.
فرودگاه بین المللی که در این شهر قرار گرفته است با داشتن ترافیکی شلوغ دومین فرودگاه شلوغ در دنیا می‎باشد. این شهر که در حدود ۳۰۰۰سال پیش بنا شده است در هشت قرن گذشته گاها به عنوان پایتخت چین در دوره‎های مختلف انتخاب می‎شده که با تور چین می‎توان به این کشور وبه خصوس به این شهر سفر کرد تا با شکفتی‎های آن از نزدیک بازدید کرد.
در سال ۲۰۰۸ این شهر میزبان المپیک بوده که افراد زیادی برای دیدن این مسابقات با تور چین به این کشور سفر کردند. علاوه براین برای برگزاری المپیک سال ۲۰۲۲ نیز انتخاب شده است از این رو اولین شهری است که برای هردو المپیک تابستانی و زمستانی انتخاب شده است. احتمالا افراد زیادی خواهان سفر به این شهر هستند که می‎توانند با استفاده از تور چین به خواسته خود دست پیدا کنند.
تاریخ شهر پکن
بنا گفته برخی افراد این منطقه که پکن در آن قرار گرفته است از زمان هزاره اول قبل تز میلاد مسیح برای سکونت انتخاب شده بود و افرادی در آن زندگی می‎کردند در گذشته به این مکان جی گفته می‎شد هرچند این شهر باستانی کاملا مفقود شده است بسیاری از باستان شناسان برای پیدا کردن آن تلاش کرده‎اند که تا حالا این تلاش آنها بی‎نتیجه بوده است.
در زمان گذشته پکن بصورت شهرهای کوچک نزدیک به هم بوده است و بعد از حکمرانی سلسله خیان لیائو در ۱۰ قرن بعد از میلاد مسیح بصورت شهری مستقل که به عنوان پایتخت جنوبی انتخاب شده بود شناخته شد. پکن شهری زیباست که با تهیه تور چین می‎توانید به دیدن آن بروید.

تاریخ چین قبل از تهیه تور چین از چین بدانید...

آب و هوای پکن
این شهر با قرار گرفتن در بین چندین رشته کوه در شمال چین در طول تاریخ از هجوم اقوام مهاجم در امان مانده است. در این شهر دو رودخانه با نام‎های یونگ رینگ و چائوبی وجود دارند که نربوط به حوزه آبریز هایهه می‎باشند. در پکن آب وهوایی بسیار خشن حاکم است بطوریکه در تابستان ها هوا بسیار گرم است و در زمستان‎ها بسیار سرد می‎باشد در نتیجه برای تهیه تور چین در این فصول بهتر است که اقدام نکنید.
جاذبه ‎های موجود در پکن
با توجه به قدمت تاریخی این شهر و پایتخت بودن این شهر در دوره‎های مختلف سبب شده در این شهر جاذبه‎ های گردشگری فراوانی یافت شود که مسافران برای دیدن آنها با تور چین به چین راهی این کشور آسیایی و پهناور می‎شوند تا در کنار گردش در دیگر شهرهای این کشور به پکن نیز سفر کنند تا از این جاذبه‎ های باشکوه موجود در این شهر دیدن کنند.
از مهم‎ترین جاذبه‎های موجود در این شهر می‎توان به دیوارهای آن اشاره کرد. در گذشته این دیوارها که گرداگرد شهر کشیده شده بود برای حفاظت شهر در برابر مهاجمان مورد استفاده قرار می‎گرفت. برای دیدن این اثر تاریخی باتهیه تور چین به این شهر سفر کنید تا عظمت این دیوار کهنسال را از نزدیک مشاهده کنید.
امروزه بدلیل جمعیت زیاد و وجود مشکلاتی برای حمل و نقل بسیاری از این دروازه‎ها و دیوارها تخریب شده‎اند تا خیابان‎ها و میدان‎های جدید جایگزین آنها شود تا حمل و نقل در این شهر روان‎تر انجام شود. پس تا همه این آثار از بین نرفته با تور چین به این شهر سفر کنید و از آنها دیدن کنید.
در شهر پکن جاذبه‎ های گردشگری بسیاری وجود دارد که وجود آنها این شهر را به یک شهر گردشگری تبدیل کرده و همه ساله جهانگردان بسیاری با تور چین به این منطقه برای دیدن آنها سفر می‎کنند در ادامه به معرفی برخی از این جاذبه‎ ها خواهیم پرداخت.
شهر ممنوعه

این شهر که در سال ۱۴۰۶ میلادی با دستور جو دی که دومین امپراتور سلسله مینگ ساختن آن شروع شد از بزرگترین و کامل‎ترین معماری‎ها با چوب در جهان به حساب می‎آید که همه ساله افراد زیادی با تور چین برای دیدن آن به این منطقه سفر می‎کنند.
ساخت این بنای تاریخی و زیبا در حدود ۱۴ سال به طول انجامید. این شهر در طول ۵۰۰ سال از سال ۱۹۱۱ تا زمان نابودی سلسله چینگ ۲۴ امپراتور در این شهر اقامت داشته‎اند از این رو این شهر از نظر تاریخی بسیار غنی است که علاقه‎مندان به تاریخ با تور چین برای دیدن این تمدن غنی به این منطقه می‎آیند.
این بنای تاریخی که در مساحتی به اندازه ۷۲ هکتار ساخته شده است از سال ۱۹۲۴ برای بازدید عموم آزاد شد و گردشگران زیادی با تور چین به این منطقه برای دیدن آن سفر کردند. این بنا که بصورت مستطیل ساخته شده است در طول از شمال به جنوب به اندازه ۹۶۱ متر و در عرض که از شرق به غرب به اندازه ۷۵۳ متر کشیده شده است. این شهر باداشتن دیوارهای ۱۰ متری و خندقی با عرض ۵۲ متر که دورتادور دیوارها کشیده شده است تقریبا برای مهاجمان غیرقابل نفوذ بوده است اما امروزه به راحتی باتهیه تور چین می‎توانید به آن دسترسی داشته باشید و از درون آن بازدید کنید.
در ساخت این دیوارها در هر چهار ضلع از یک دروازه استفاده می‎شده که نام دروازه موجود در ضلع جنوبی دروازه نیمروز و نام دروازه موجود در ضلع شمالی دروازه نیروی ایزدی نام دارد که با تور چین قادر تماشای آنها خواهید بود. دیوارها در این بنا با ضخامتی زیاد ساخته شده‎اند تا در مقابل آتش توپخانه در آن زمان مقاوم باشند.
در ساخت این بنا از نظام تشریفاتی فئودالی و اصول طبقاتی استفاده شده است. طراحی کلی، مساحت و وسعت، نوع معماری، رنگ‎های بکار گرفته شده و تزئینات آن همگی نشان دهنده امتیازاتی است که خانواده سلطنتی از آنها برخوردار هستند می‎باشد. دیدن این مکان که با تور چین امکان پذیر است می‎تواند یک تجربه منحصربفرد بشمار آید.

جاذبه های چین قبل از تهیه تور چین از چین بدانید...

جشن ها
برای برگزاری جشن‎ها و نمایش میزان جلال و شکوه امپراتوری چین از سه قصر با نام‎های تای حه، جون حه بایو حه استفاده می‎شد. این سه قصر از معماری متفاوت و خیره کننده‎ای بهره می‎برند که چشم هر بیننده را به خود خیره می‎کند و همین امر سبب این شده تا گردشگران علاقه‎مند با تهیه تور چین برای دیدن این قصرهای دیدنی به این منطقه سفر کنند.
قصر تای هه از نظر دیگر قصرها از ارزش بیشتری برخوردار بوده زیرا تخت سلطنتی طلایی در آن قرار داشت و از نظر موقعیت مکانی در مرکز شهر ممنوعه واقع شده بود برای دیدن این قصر با تور چین به این منطقه بروید و از نزدیک جاذبه‎های موجود در آن را ببینید.
معماری
علاوه براین در قصر از نوعی معماری خاص و مجلل استفاده شده است این قصر ار در این شهر منحصر کرده است. این قصر را برسکویی به ارتفاع ۸ متر که مساحت آن ۳۰ هزار متر است و با سنگ سفید مرمر است ساخته‎اند که مورد توجه بسیاری از گردشگرانی که با تور چین به این منطقه می‎آیند قرار گرفته است. این قصر با داشتن ارتفاعی ۴۰ متری بلندترین بنا در این شهر محسوب می‎شود که یکی از عواملی است که در خاص شدن این بنا در بین دیگر بناها کمک کرده است و آن را به یک جاذبه دیدنی برای کسانی که با تور چین به این مکان آمده‎اند تبدیل کرده است.
اژدها
اژدها نمادی از قدرت در فرهنگ مردم چین محسوب می‎شود و امپراتور پسر آسمانی و اژدهای حقیقی نام گزاری می‎شود. در قصرهای موجود در این مجموعه از نمادهای اژدها استفاده شده است بطوریکه در قصر تای حه به تنهایی حدود ۱۳ هزار شکل از اژدها وجود دارد که در معماری و تزئین این قصر بکار رفته است. دیدن این بنای فوق العاده که با تور چین امکان پذیر است می‎تواند تجربه‎ای خاص را برای شما به ارمغان آورد.
با تور چین و رفتن به این منطقه می‎توانید از همه قصرها و اتاق‎های این منطقه که تعدادشان کم هم نیست دیدن کنید. در این شهر ۵۹۹۹۹ اتاق وجود دارد که با تور چین قادر به مشاهده یک یک آنها خواهید بود. گذشتگان چینی بر این باور بوده‎اند که اقامتگاه امپراتورانی که مقامی آسمانی داشته‎اند دارای ۱۰هزار اتاق است و امپراتوری که پسر امپراتور آسمانی است باید شمار اتاق‎هایش بنا به احترام کمتر از اتاق‎های فرمانروای آسمانی باشد. برای دیدن نوع معماری و آداب ورسوم با تور چین به این کشور سفر کنید . از سفر خود لذت ببرید.
البته تور چین بیشتر برای افرادی که به تاریخ ملل دیگر و آثار تاریخی علاق دارند ممکن است جالب باشد.

با بررسی یادداشت‎های باقی مانده از سلسله مینگ برای ساخت این مجموعه باستانی ۱۰۰ صنعتگر و یک میلیون کارگر مورد استفاده قرار گرفته شده است تا این بنای تاریخی به نمایش هنر آنها در سالیان بعد به افرادی که با تور چین به این منطقه می‎آیند بپردازد.آ‎آین
با تور چین می‎توانید به این شهر رفته و به نظاره آثاری چون دروازه نیروی ایزدی، دوان من، معبد سلطنتی اجدادی، ومن، دونگ هوامن و دروازه گلباران غربی که بخشی از مناطق گردشگری این منطقه است بپردازید.
دیدن این همه جاذبه گردشگری در این کشور با استفاده از تور چین امکان پذیر می‎باشد که همه ساله مسافران زیادی از جمله کشور عزیزمان برای دیدن زیبایی‎های موجود در این کشور به تهیه تور چین اقدام می‎کنند و از این مناطق گردشگری دیدن به عمل می‎آورند و پس از بازگشت خرید تور چین را به سایرین نیز پیشنهاد می‎دهند.
منبع: تور چین

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *