جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

غار چاه دختر شیراز

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ آذر ۱۳۹۸

یکی از غارهای عمیق اطراف شیراز ، غار چاه دختر شیراز می باشد . این غار به صورت عمودی و چاهی بسیار عمیق است که به وسیله دست کنده شده و به همان شکلی که از دهانه آغاز می شود، تا پایین ادامه پیدا می کند. تراش چاه کاملا یکدست است و نزدیک به ۱۴۰ متر عمق دارد. غار کاملا به صورت عمودی است و فرود به آن تنها به صورت گروهی و داشتن تجهیزات کوهنوردی و ایمنی میسر است. بنابراین به صورت انفرادی و یا بدون تجهیزات کافی برای فرود در آن اقدام نکنید، چراکه بسیار خطرناک است و ممکن است به اتفاقات ناگواری منجر بشود.

غار چاه دختر فارس در نزدیکی شهر شیراز قرار دارد و اگر علاقمند به غارنوردی بخصوص غارهای عمودی هستید در سفر خود به این شهر می توانید به راحتی از آن بازدید کنید. برای اینکه بتوانید داخل غار چاه دختر در استان فارس بروید باید طنابی به طول ۱۵۰ متر و آموزش کافی به همراه چندین همسفر داشته باشید. درون چاه هیچ جایی برای گرفتن دست ها وجود ندارد. باید به صورت نوبتی و یک نفر یک نفر به دورن چاه بروید تا از برخورد به دیواره ها و احتمال ریزش جلوگیری شود.

غار چاه دختر 1 غار چاه دختر شیراز

شکل غار تاریخی چاه دختر به صورت یک استوانه است و قطر آن از دهانه تا انتها ثابت و نزدیک به ۵ متر و ۳۰ سانتی متر است. کف چاه دختر توسط سنگریزه ها فرو ریخته شده از دیواره ها بسته شده است وگرنه عمق غار بیشتر از ۱۴۰ متر است. فاصله غار تاریخی چاه دختر فارس با چاه قلعه بندر تنها ۸۰ متر است و می توانید از هر دو چاه تاریخی همزمان دیدن کنید. این غارها که به وسیله انسان حفر شده اند، از بقایای دوران هخامنشی هستند.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد