رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ فروردین ۱۴۰۳

رزرو هتل در استانبول

لینک این مطلب کپی شد!

استانبول یکی از کلان شهر های بزرگ در جهان است. این شهر زیبا از حدود ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به وجود آمده است. پس از آن که توسط عثمانی ها فتح شد، به جایگاهی با شکوه برای امپراطوری عثمانی تبدیل شد. از این رو بی نظیر ترین آثار و مناطق باستانی و دیدنی را می توان در این شهر پیدا کرد. از مکان های تاریخی این شهر بزرگ می توان به مسجد آیا صوفیه، قصر زیرزمینی، مسجد سلطان احمد، قلعه ی روملی اشاره کرد. بهتر است برای سفر به این شهر دیدنی در کریسمس برنامه ریزی کنید. برای رزرو هتل استانبول می توانید با استفاده از سایت گوبوکینگ مراجعه کرده و هتل مورد نظر خود را انتخاب و رزرو نمایید. کشور ترکیه می تواند یکی از بهترین گزینه ها بین مقاصد برای جشن سال نو باشد.

رزرو هتل در استانبول رزرو هتل در استانبول

رزرو هتل در بهترین نقاط دیدنی استانبول
در این مطلب به معرفی جذاب ترین مکان های دیدنی شهر استانبول می پردازیم. می توان با یک برنامه ریزی مناسب و رزرو هتل برای چند شب، به گردش در شهر زیبای استانبول پرداخت و از بازدید نقطه به نقطه ی آن لذت فراوان برد. رزرو هتل در استانبول و در سایر شهر های سراسر دنیا سریع و آسان توسط گوبوکینگ امکان می پذیرد.

آیا صوفیه
آیا صوفیه در سال ۵۳۷ میلادی ساخته شده است. از این رو، این بنای با شکوه، قدمتی در حدود هزار و پانصد سال دارد. برای بسیاری از مردم ترکیه، بنای تاریخی آیا صوفیه، یک نماد ملی به حساب می آید. این مکان تاریخی، طی دوره ای کلیسا بوده است و سپس به عنوان مسجد مورد استفاده قرار می گرفته است. اما امروزه یک موزه و اثری هنری و تاریخی به شمار می رود و سالانه میلیون ها نفر از این بنای تاریخی و هنری با شکوه دیدن می کنند.

رزرو هتل در استانبول رزرو هتل در استانبول

کاخ توپکاپی (توپکاپی سرایی)
کاخ توپکاپی از دیگر مکان ها و بناهای شکوهمند ترکیه و شهر استانبول می باشد. این کاخ زیبا در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است و حکومت عثمانی برای ۴۰۰ سال در این کاخ حکومت می کرده است. این کاخ شامل اتاق ها و سالن های مجلل و مختلفی مانند حرمسرا، دادگاه، آشپزخانه ی کاخ، اتاق شوراها و اتاق های خصوصی سلطان ها می باشد. این بنای تاریخی که امروزه یکی از مهم ترین موزه های ترکیه محسوب می شود، سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می باشد.

مسجد آبی (سلطان احمد)
مسجد آبی یا همان مسجد سلطان احمد، توسط سلطان احمد، یکی از پادشاهان عثمانی بین سال های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶ میلادی، در شهر استابول ساخته شده است. این بنای بزرگ و زیبا به علت رنگ آبی اش، در میان مردم به مسجد آبی معروف است. معماری و هنر به کار رفته در این مسجد زیبا، آن را به یک نماد و اثر هنری برای مردم ترکیه تبدیل کرده است.

رزرو هتل در استانبول رزرو هتل در استانبول

بازار آراستا و بازار بزرگ
بازار آراستا یک مکان فوق العاده دیدنی است که در نزدیکی مسجد آبی قرار گرفته است. این بازار، مکانی عالی برای خرید صنایع دستی و سوغاتی های با کیفیت می باشد. بازار بزرگ از دیگر بازار های معروف شهر استانبول است. این بازار اولین مرکز خرید در جهان می باشد و بین دو مسجد نور عثمانی و مسجد بیاضت قرار دارد. این بازار با معماری زیبا و منحصر به فرد خود، هنوز هم به عنوان بازار، محل فروش سوغات، صنایع دستی و سایر محصولات ترکیه است. می توان با رزرو هتل در شهر استانبول از مناطق دیدنی و تاریخی شهر استانبول با دقت و لذت بیشتر دیدن کرد. قدم زدن در خیابان های رنگارنگ و مهیج استانبول و یا نشستن در یکی از رستوران های ساحلی رو به تنگه بوسفور یک تجربه ی بی نظیر از سفر، در کریسمس می باشد.

 رزرو هتل در استانبول

کلیسای چورا (کاریه موزسی)
چورا در زبان یونانی به معنای «کشور» می باشد. کلیسای چورا در قرن ۵ درست در زیر دیوار های قدیمی شهر قسطنطنیه ساخته شده است. این کلیسا در قرن ۹ به طور کامل ویران گشت، اما رفته رفته طی قرن های ۱۱ تا ۱۴ دوباره بازسازی شد. اکنون این بنای تاریخی یک موزه ی ارزشمند است. نقاشی های روی دیوار و کاشی ها نمونه های باورنکردنی هنر بیزانس می باشند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *