جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهترین شهر های ترکیه برای سفر در نوروز ۹۹

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ دی ۱۳۹۸

هر چه بیشتر به ایام عید نزدیک می شویم تب و تاب سفرهای نوروزی نیز بیشتر می شود. بسیاری افراد و خانواده ها از همین حالا به دنبال انتخاب مقاصد مورد نظر خود هستند. برخی برای سفرهای داخلی برنامه ریزی می کنند و بعضی دیگر سفرهای خارجی را ترجیح می دهند. در این میان، کشور ترکیه همیشه یکی از مهمترین گزینه ها بوده و هست. البته با توجه به نوسانات نرخ ارز، این روزها ترکیه هم مقصد ارزانی محسوب نمی شود اما با این حال از بسیاری کشورهای دیگر ارزان تر است.
دلایل متعددی وجود دارد که به خاطر آن ها، مردم علاقه زیادی به این کشور نشان می دهند. از زمینه های مشترک تاریخی و فرهنگی که بگذریم، فاصله ایران تا ترکیه کوتاه است و این سفر برای مسافران چندان خسته کننده نیست. هر چه مسافت کوتاه تر باشد، هزینه ها هم کمتر می شوند و این خود یک عامل تعیین کننده مهم است. از این گذشته، ایرانی ها برای سفر به ترکیه نیازی به تهیه ویزا ندارند. این مسئله هم فرایند سفر را آسان تر می کند و هم باعث کاهش هزینه ها می شود.
در هر صورت، اگر ترکیه را به عنوان مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کرده اید، با چند گزینه مواجه خواهید شد. این کشور شهرهای بسیار زیبایی دارد و در یک سفر چند روزه نمی توان از همه آن ها بازدید کرد. ناچارید از میان همه این گزینه ها یک مورد را انتخاب کنید. در این مقاله ما بهترین شهرهای ترکیه را برای سفر در نوروز ۹۹ به شما معرفی می کنیم. شهرهایی که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و برای سلیقه طیف خاصی از گردشگران مناسب هستند.

آنتالیا و سواحل مدیترانه

اگر قصدتان از سفر، استراحت و ریلکس کردن باشد، آنتالیا بهترین گزینه است. یک شهر تاریخی با جذابیت های طبیعی فراوان که البته نام سواحل مدیترانه برای جذاب کردن آن کافی است. آنتالیا جاذبه های بسیار زیادی دارد: بناهای تاریخی، رودخانه و آبشارهای زیبا، سواحل ماسه ای و …. اما در میان این ها چیزی که این شهر را بیشتر از همه برای توریست ها جذاب می کند، هتل های آن است. اقامت در هتل های ۵ ستاره در تور آنتالیا نوروز ۹۹ می تواند بهترین تجربه شما باشد.

آنتالیا ترکیه بهترین شهر های ترکیه برای سفر در نوروز 99

در این هتل ها هر نوع امکانات رفاهی که فکرش را بکنید در نظر گرفته شده است. استخرهای متعدد با آب گرم، سونا، جکوزی، اسپا و … . در بعضی از موارد هتل حتی یک پارک آبی نیز دارد. از این گذشته سواحل اختصاصی هتل ها محلی بی نظیر برای آفتاب گرفتن و استراحت کردن است. اگر در پکیج مسافرتی خود هتل های uall را انتخاب کنید، می توانید به صورت ۲۴ ساعته از رستوران ها استفاده کنید و هر چقدر که دل تان می خواهد غذا، نوشیدنی و دسر میل کنید. معروف است که در آنتالیا مسافر تا پایان تور نیازی برای خارج شدن از هتل احساس نخواهد کرد! به عنوان نمونه می توان به هتل Bacchus Pension اشاره کرد که چشم انداز بسیار زیبایی از دریا را به نمایش می گذارد.

استانبول و جادوی تاریخی

وقتی صحبت از ترکیه باشد، استانبول اولین اسمی است که به ذهن افراد می رسد. شهری که جادوی تاریخی و شکوه امپراتوری های باستانی هنوز در حال و هوای آن دیده می شود. شهرت ایت شهر به حدی زیاد است که بسیاری افراد به اشتباه آن را پایتخت ترکیه می دانند. در هر صورت، این شهر قطعا پایتخت فرهنگی و گردشگری ترکیه است. هر گوشه از استانبول را که نگاه کنید، جلوه بی نظیری از معماری و تمدن بشری را مشاهده خواهید کرد.

استانبول ترکیه بهترین شهر های ترکیه برای سفر در نوروز 99

از مسجد ایا صوفیه و مسجد آبی گرفته تا کاخ توپکاپی، از بازار سنتی شهر تا کافه های کنار تنگه بسفر، همه گوشه و کنارهای این شهر دیدنی است. البته شاید جذاب ترین نکته برای بعضی ها، خرید در مراکز ارزان در تور استانبول نوروز ۹۹ باشد. استانبول بهشت علاقه مندان به خرید و پاساژ گردی است. تعداد مراکز خرید بالا است، قیمت ها مناسب هستند و تنوع محصولات بی نظیر است. بیشترین آمار خرید مربوط به انواع پوشاک می شود. ترکیه در تولید پارچه و پوشاک یکی از قدرت های برتر آسیا و جهان است و به همین دلیل، بسیاری افراد اساس به قصد خرید لباس به این کشور سفر می کنند. از مغازه های معمولی تا مزون های لوکس، از برندهای بومی تا برترین مارک های جهانی، هر چه دل تان بخواهد در این شهر پیدا می شود. البته در کنار همه این ها، خرید قهوه، شکلات و باقلوا را فراموش نکنید. قهوه ترک که نیازی به معرفی ندارد. بهترین انواع قهوه را در فروشگاه های این شهر می توانید پیدا کنید به عنوان سوغات برای عزیزان تان بیاورید. باقلوای استانبولی هم که معروف است. انواع مختلف باقلوا را می توانید در مغازه های مختلف تست کنید و در نهایت طعم های مورد علاقه تان را بخرید.
در مورد محل اقامت در استانبول، تنوع انتخاب بسیار زیادی خواهید داشت. در پکیج ها طیف متنوعی از هتل ها به شما ارائه می شود که می توانید بسته به بودجه و سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. برای نمونه می توان به هتل Grand Cevahir پنج ستاره، Titanic City چهار ستاره و Golden Peras سه ستاره اشاره کرد.

وان، ارزان ترین سفر

یکی دیگر از شهرهایی که می توانید در نوروز به آن سفر کنید، وان است. شهری در قسمت شرقی ترکیه که طبیعت زیبا و آثار تاریخی متعددی دارد اما در میان ایرانی ها به مراکز خریدش معروف است! بیشتر افراد برای خرید پوشاک به این شهر سفر می کنند و انصافا هم پاساژهای بزرگ چندین طبقه وان وسوسه کننده هستند! از این گذشته، ارزان ترین سفر در عید با تور وان نوروز ۹۹ انجام می شود. برای سفر به این شهر باید از طریق مرزهای زمینی اقدام کنید و با حذف هزینه های مربوط به بلیت هواپیما، هزینه کلی سفر نیز تا حد زیادی کاهش می یابد. تورها یا با استفاده از قطار تهران-وان انجام می شوند یا با استفاده از اتوبوس های vip. این تورها برای افرادی که با سفرهای زمینی و نشستن طولانی مدت مشکلی ندارند، ایده آل خواهد بود. این شهر کاملا توریستی است و بنابراین از نظر محل اقامت نگرانی نخواهید داشت. از جمله هتل های خوب وان می توان به Moon Light چهار ستاره و Topark سه ستاره اشاره کرد.

وان ترکیه بهترین شهر های ترکیه برای سفر در نوروز 99

فراموش نکنید که در این سفر علاوه بر مراکز خرید، به بازدید از جاذبه هایی مثل قلعه وان، آبشار مرادیه، خانه گربه ها و … نیز بروید. از همه این ها جذاب تر، دریاچه وان است که بزرگ ترین دریاچه ترکیه محسوب می شود حتی محلی ها به آن دنیز به معنای دریا هم می گویند. ساحل این دریاچه پر از کافه و رستوران است و محل بسیار مناسبی برای استراحت پس از یک روز پاساژ گردی به شمار می رود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد