جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تفریحاتی که باید در استانبول تجربه کنیم

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ شهریور ۱۴۰۱

جاذبه‌های استانبول بسیار متنوع هستند و علاوه بر بناهای تاریخی که در صدر فهرست بازدید گردشگران به چشم می‌خورند، شهربازی‌ها و استخرهای مجهزی برای تفریح و سرگرمی در این شهر وجود دارد.

استانبول یکی از مقاصد اصلی گردشگری ترکیه است که تنوع جاذبه‌ها و تفریحات آن، گردشگران زیادی را روانه این خطه از دنیا می‌کند. در بخش تاریخی استانبول که در سمت اروپایی شهر قرار دارد، می‌توانید از برخی جاذبه‌های تاریخی مانند مسجد آبی و مسجد ایاصوفیه بازدید کنید. در طول گشت‌وگذارتان از چای ترکی با تکه‌ای باقلوا غافل نشوید و در ادامه به تنگه بسفر بروید و از کشتی‌سواری بین دو قاره آسیا و اروپا لذت ببرید. جاهای دیدنی استانبول به همین خلاصه نمی‌شود و در این مقاله به جاذبه‌های مختلفی اعم از بناهای تاریخی، شهربازی و استخر اشاره شده است تا برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید و از لحظه‌لحظه آن نهایت استفاده را ببرید.

استانبول 800x533 تفریحاتی که باید در استانبول تجربه کنیم

جاذبه های استانبول

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول و از بناهای تاریخی مهم امپراتوری بیزانس و عثمانی به حساب می‌آید. ایاصوفیه زمانی کلیسا بود و بعدها به مسجد و موزه تبدیل شد و امروزه کاربری آن مجددا به مسجد تغییر کرده است. در نگاه اول، گنبد و چهار مناره این مسجد باشکوه را خواهید دید و در ادامه با آثار خوشنویسی بزرگ و طلایی، منبر و محراب، تصاویر مختلف موزاییکی روی سقف و دیوارها، کاشی‌کاری‌ها و… شگفت‌‌زده می‌شوید.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی یکی از جاذبه‌های گردشگری در کنار تنگه بسفر است که در قرن پانزدهم میلادی به دست محمد فاتح ساخته شد و محل زندگی و حکومت سلاطین امپراتوری عثمانی بود. در این کاخ شاهد هنر زیبای اسلامی خواهید بود که در کاشی‌کاری حیاط‌های مجلل و تزیینات اتاق‌ها خودنمایی می‌کنند. از میان ساختمان‌های متعددی که در کاخ توپکاپی وجود دارد، موزه سلطنتی، حرم‌سرا و کلیسای ایا ایرنه جزو مهم‌ترین بناها هستند.

آب‌ انبار باسیلیکا

آب‌انبار باسیلیکا یا «باسیلیکا سیسترن» از بناهای دوره امپراتوری روم شرقی در قرن ششم میلادی محسوب می‌شود که با معماری منحصربه‌فرد، ۳۳۶ ستون‌ عظیم و تزیینات قابل‌توجه باعث جذب گردشگران زیادی شده است. دو ستون با چهره برعکس از «مدوسا»، از شخصیت‌های افسانه‌ای یونانی جزو جالب‌ترین بخش‌های این آب‌انبار هستند. از آنجا که آب‌انبار باسیلیکا در مرکز استانبول و در نزدیکی مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد و کاخ توپکاپی قرار دارد، دسترسی به آن آسان است.

برج گالاتا

برج گالاتا که مشرف به شاخ طلایی استانبول است، با ۶۳ متر ارتفاع، برای قرن‌ها بلندترین ساختمان شهر محسوب می‌شد. این برج که قدمت آن به قرن چهاردهم میلادی بر می‌گردد، در طول سالیان متمادی چندین بار در اثر آتش‌سوزی و طوفان تخریب و سپس بازسازی شده است. امروزه سکوی مشاهده در طبقه بالا و رستوران آن، یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای مناظر خط افق شهر به حساب می‌آیند.

خیابان استقلال

خیابان استقلال، یک خیابان خرید مدرن و شلوغ با رستوران‌ها و کافه‌های متعدد است. اگر عاشق خرید هستید، فرصت گشت‌زنی در میان انبوهی از فروشگاه‌های کوچک و بزرگ را از دست ندهید؛ به‌خصوص که شانس خرید برندهای نام‌آشنا را خواهید داشت. در این خیابان تعداد زیادی ساختمان تاریخی با معماری نئوکلاسیک، نئوگوتیک و غیره وجود دارد که جذابیتی دوچندان به آن بخشیده‌اند. پس از بازدید از این خیابان عریض و سنگ‌فرش می‌توانید به میدان معروف تکسیم بروید که در نزدیکی آن قرار دارد.

موزه باستان‌ شناسی استانبول

موزه باستان‌شناسی استانبول که در نزدیکی کاخ توپکاپی قرار دارد، مجموعه‌ای از آثار تاریخی ترکیه و سراسر خاورمیانه را در معرض دید قرار داده است. این مجموعه سه بخش مجزا دارد که شامل موزه شرق باستان، موزه باستان‌شناسی و بخش کاشی‌کاری می‌شود. موزه شرق باستان بر هنر و میراث پیش از اسلام خاورمیانه متمرکز است. در موزه باستان‌شناسی، مجسمه‌ها، سنگ قبرها، اشیای تاریخی و… به چشم می‌خورد. بخش کاشی‌کاری به نمایش طیف وسیعی از کاشی‌کاری‌های اواخر قرن دوازدهم میلادی تا اوایل قرن بیستم می‌پردازد.

شهربازی های استانبول

استانبول 1 تفریحاتی که باید در استانبول تجربه کنیم

ویالند

«ویالند» (Vialand) از معروف‌ترین شهربازی های استانبول است که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد و با نام پارک موضوعی ایسفانبول (Isfanbol) نیز شناخته می‌شود. این محل با انواع جاذبه‌های شگفت‌انگیز مانند پارک‌های موضوعی، مرکز خرید بزرگ، خیابان‌های جذاب، بوتیک‌های عالی، محوطه‌های مخصوص جشنواره‌ و برنامه‌های سرگرم‌کننده، رستوران‌های زنجیره‌ای و… هر گردشگری را به وجد می‌آورد.

سرزمین ژوراسیک

«سرزمین ژوراسیک» (Jurassic Land) ترکیبی از پارک موضوعی و موزه است که سرگرمی مفیدی برای بزرگسالان و کودکان به حساب می‌آید. این پارک دارای ۷۰ دایناسور انیماترونیک و بزرگ‌ترین شبیه‌ساز چهار بعدی ترکیه است. یکی از سرگرمی‌های کودکان در سرزمین ژوراسیک را می‌توان کشف تخم‌های دینو در غار دانست که در صورت موفقیت، به آن‌ها گواهینامه دیرین‌شناسی داده می‌شود.

اکستریم اونچرز استانبول

اگر از ماجراجویی و طبیعت‌گردی لذت می‌برید، «اکستریم اونچرز استانبول» (Xtrem Aventures istanbul) را از دست ندهید. در اینجا می‌توانید روی طناب‌ها تاب بخورید، از بین درختان بپرید و سعی کنید که بدون افتادن، از روی تورها راه بروید. در این پارک پنج مرحله ماجراجویی با سطوح مختلف دشواری وجود دارد که امکان انتخاب و انجام همه آن‌ها در مدت‌زمان دو ساعت را خواهید داشت. از دیگر جاذبه‌های اکستریم اونچرز می‌توان به دهکده مرموز هابیت در فیلم ارباب حلقه‌ها اشاره کرد که شامل انواع سرگرمی‌ها برای کودکان می‌شود.

موی پارک

«موی پارک» (Moipark)، شهربازی سرپوشیده و دو طبقه‌ای در مرکز خرید استانبول است که ۱۲,۰۰۰ متر مربع وسعت دارد. ترن هوایی، قالی پرنده، ماشین‌‌های کوبنده کودک و بزرگسال، اتاق ماجرا و غیره از جمله بازی‌های این پارک هستند. یکی از بخش‌های جذاب و دلهره‌آور موی پارک، هتل روح‌زده است که ۷۵۰ متر مربع وسعت دارد و شامل تجربه‌ای ۱۵ دقیقه‌ای در سه بخش می‌شود.

استخرهای استانبول

استانبول 2 تفریحاتی که باید در استانبول تجربه کنیم

استخرهای استانبول از بهترین گزینه‌های تفریح و استراحت در طول ماه‌های گرم سال هستند. هزینه ورودی استخرهای روباز معمولا بسیار بالا است؛ با این حال، اغلب آن‌ها علاوه بر خدمات باکیفیت، امکاناتی نظیر اسپا، سونا، حمام ترکی و… را در اختیارتان قرار می‌دهند.

استخر، پارک آبی و اسپای تکنو

«استخر، پارک آبی و اسپای تکنو» (Tekno Havuz & Aquapark & SPA) از محبوب‌ترین جاذبه های استانبول است که در سال ۱۹۹۸ توسط خانواده شاملی اوغلو تاسیس شد. در این محل علاوه بر شنا در استخر سرپوشیده و روباز و همین طور استخر آب دریا می‌توانید از سرسره آبی، اسپا همراه با ماساژ و استخر درمانی، سونا و حمام ترکی نهایت لذت را ببرید.

استخر هتل گرند حیات

در «هتل گرند حیات استانبول» (The Grand Hyatt Istanbul) می‌توانید یکی از بهترین استخرهای روباز استانبول را پیدا کنید. این استخر بزرگ و باشکوه در محوطه باغ هتل قرار گرفته است و در اطراف آن فضای کافی برای استراحت روی صندلی‌های آفتابگیر وجود دارد. بخش کم‌عمق آن به‌عنوان استخر کودکان شناخته می‌شود که کودکان می‌توانند بدون هیچ خطری از آن استفاده کنند. هتل پنج‌ستاره گرند حیات امکانات بدن‌سازی و اسپا را نیز برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

استخر هتل فور سیزن استانبول

«هتل فور سیزن»‌ (Four Seasons Hotel) در ساحل تنگه بسفر قرار دارد و استخر بزرگ روباز آن منظره‌ای زیبا از این تنگه را پیش روی شما می‌گذارد. در صورت تمایل می‌توانید از استخر سرپوشیده استفاده کنید که با پخش موسیقی، ذهن شما را آرام می‌کند. هتل فور سیزن دارای اسپا، سونا و امکانات جکوزی است.

استخر هتل رادیسون بلو استانبول

«هتل رادیسون بلو» (Radisson Blu Hotel) مجهز به استخری بزرگ و روباز در طبقه لابی است. اگر تمایلی برای شنا در زیر نور آفتاب یا در فضای باز ندارید، امکان استفاده از استخر سرپوشیده برایتان مهیا است. در این هتل می‌توانید از امکاناتی نظیر اسپا، سالن بدن‌سازی، سونا و حمام ترکی بهره‌مند شوید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد