جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مکانهای زیبای سراسر جهان برای مسافرت در پاییز

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ شهریور ۱۴۰۱

مکانهای زیبای سراسر جهان برای مسافرت در پاییز فصلی که به پادشاه فصل ها معروف است را در این مطلب جمع آوری کرده ایم . درست است که برخی از انسانها در فصل پاییز دچار افسرگی می شوند و روزهای کوتاه و تاریک شدن آن همراه با سردی و پژمردگی گل و گیاه را دلیل آن می دانند اما برخی دیگر این فصل را دوست دارند و حتی آن را به فصل جشن رنگ ها می شناسند . فصل پاییز در هر شهر و دیاری زیباست . در شمال ایران ریزش برگهای زرد و نارنجی و آب و هوای خنک ، در مرکز ایران که بیابانگردی و کویر گردی بهترین فصلش پاییز است و روستاها و شهرهای هر گوشه ای از ایران که زیبایی های خاص خودشان را دارند . با ما همراه باشید تا با مکانهای زیبای سراسر جهان برای مسافرت در پاییز آشنا شوید .

پاییز در تمام نقاط دنیا فصل بازی هنرمندانه طبیعت با رنگ‌هاست. علاوه بر این در بسیاری از کشورهای دنیا پاییز، فصل برداشت محصول است و مردم به شکرانه همین مسئله جشن و پایکوبی برگزار می‌کنند. در ایران هم پاییز از دوران باستان فصل جشن و سرور بوده است جشن‌های مشهور مهرگان، آبانگان و آذرگان همگی در فصل پاییز برگزار می‌شدند. اصلا می‌دانستید بنا بر یک باور قدیمی هر کس در فصل پاییز بتواند یک برگ در حال افتادن از درخت را در هوا بقاپد به تعداد هر برگ در سال بعد یک ماه خوش شانسی نصیبش می‎‌شود؟ این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده از زیبایی‌های فصل پاییز از جمله مهم‌ترین کارکردهای دولت‌ها برای جذب گردشگر از سرتاسر دنیا و یک منبع مهم کسب درآمد محسوب می‌شود. در این میان فصل پاییز در برخی مناطق دنیا زیباترین و مناسب‌ترین فصل برای جذب گردشگر محسوب می‌شود. برخی از زیباترین مناطق دنیا در فصل پاییز عبارتند از:

سونوما کانتی (Sonoma County) کالیفرنیا، آمریکا

بارش برگ‌های هزار رنگ درختان مو و انگور در شهر «سونوما کانتی» ایالت کالیفرنیا آمریکا که یکی از زیباترین تاکستان‌های دنیا را دارد هر سال یکی از رویایی‌ترین پاییزهای دنیا را رقم می‌زند. در این میان قایق‌رانی روی رودخانه «آرنولد» در این شهر که سرتاسر آن با سایه درختان هزار رنگ بلوط و افرا پوشیده شده است از جمله پرطرفدارترین تفریحات گردشگران پاییزی از سرتاسر دنیا به این منطقه است. افرادی هم که ماجراجوترند به Russian River Valley می‌روند تا شاهد خزان باغ‌های انگور بی‌نظیر این منطقه باشند، جایی که تلاقی اشعه‌های نور خورشید با برگ‌های هزار رنگ این تاکستان منظره‌ای جادویی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

سونوما کانتی مکانهای زیبای سراسر جهان برای مسافرت در پاییز

شمال ایالت نیومکزیکو؛ آمریکا

یکی دیگر از زیباترین مناطق دنیا در فصل پاییز بخش شمالی ایالت نیومکزیکو در ایالات متحده آمریکاست. دشتی در نزدیکی کوهستان راکی که در واقع ادامه کوهپایه این کوهستان جادویی محسوب می‌شود یکی از دلفریب‌ترین فصل‌های پاییز دنیا را دارد. جنگل‌های cottonwood و دره‌های شگفت‌انگیز verdant سر راه رسیدن به این دشت قرار گرفته‌اند و چند دریاچه فصلی که معمولا در ماه‌های سپتامبر و اکتبر تشکیل می‌شوند زیبایی فصل را تکمیل می‌کنند.

%name مکانهای زیبای سراسر جهان برای مسافرت در پاییز

هولمز کانتی(Holmes County)؛ اوهایو؛ آمریکا

یکی دیگر از زیباترین مناطق دنیا در فصل پاییز شهر «هولمز کانتی» در ایالت اوهایو آمریکاست. در قلب ایالت اوهایو و در منطقه هولمز کانتی درختان سر به فلک کشیده افرا و بلوط هر سال یکی از باشکوه‌ترین پاییزها را رقم می‌زنند. در فصل پاییز سرتاسر جاده‌های منتهی به این منطقه با رنگ‌های زرد و قرمز پاییزی پوشیده می‌شوند و جاده‌های باریک و طبیعت بکر این منطقه به گونه‌ای است که می‌توانید به راحتی دست‌تان را دراز کنید و پاییز را در آغوش بگیرید. طبیعت هولمز کانتی هنوز هم بکر و دست نخورده است و مردم محلی با فروش نان و پنیر دست پخت خودشان و کرایه دادن اسب‌های محلی به گردشگران روزگارشان را می‌گذرانند.

هولمز کانتی مکانهای زیبای سراسر جهان برای مسافرت در پاییز

پراگ؛ جمهوری چک

«پراگ» پایتخت جمهوری چک از جمله زیباترین مناطق دنیا در فصل پاییز است که با برگزاری فستیوال‌های مختلف هنری و فرهنگی از جمله جشنواره موسیقی پاییز این شهر آرام را رویایی‌تر می‌کنند. دو منطقه پتین هیل و لتنا پارک با درختان سر به فلک کشیده و پر زرق و برق‌شان جذابیت پاییزی فوق‌العاده‌ای به شهر پراگ به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا می‌بخشند. اگر در فصل پاییز گذرتان به پراگ افتاد به قلعه کارلستین هم که در میان تپه‌های رنگارنگ پاییزی محصور شده است سر بزنید و از چشیدن طعم غذاهای محلی این شهر غافل نشوید.

%name مکانهای زیبای سراسر جهان برای مسافرت در پاییز

معابد کیوتو؛ ژاپن

طبیعت ژاپن به خاطر شکوفه‌های گیلاسش در فصل بهار مشهور است. اما عمر این شکوفه‌ها نهایتا یک هفته است. آن‌چه که در میان خود ژاپنی‌ها و البته گردشگران حرفه‌ای از نظر زیبایی و رنگ مشهور است پاییز شهر «کیوتو» به خصوص در اطراف معابد این شهر است که حدود دو ماه به طول می‌انجامد. پاییز کیوتو از اواسط ماه نوامبر شروع می‌شود و رنگ‌های پاییزی روی تپه‌های شمالی کیوتو و باغچه‌های معابدی مثل «توفوکو جی»، «ایکاندو» و «کودایی جی» درخششی بی‌نظیر ایجاد می‌کند. در برخی از این معابد مثل Kiyomizu-dera و Tenjuan نور های شبانه بر روی درختان افرا منعکس می‌شوند و انعکاس این نورها در حوضچه‌های معابد اثری شگفت‌انگیز و رویایی در تاریکی شب است.

معابد کیوتو مکانهای زیبای سراسر جهان برای مسافرت در پاییز

کاتس ولد(COTSWOLDS)؛ انگلیس

خانه‌های عجیب و غریب رنگی، مزرعه‌های پرورش گوسفند و تپه‌های هزار رنگ منطقه «کاتس ولد» در حومه انگلیس را به یکی از زیباترین و لوکس‌ترین مناطق انگلیس و البته یکی از زیباترین مناطق دنیا در فصل پاییز تبدیل کرده است. فصل پاییز در این منطقه با مه و بارندگی همراه است و تپه‌ها به رنگ زرد و نارنجی ملایم درمی‌آیند.

کاتس ولد مکانهای زیبای سراسر جهان برای مسافرت در پاییز

مونترال؛ کانادا

شهر «مونترال» در کانادا یکی دیگر از زیباترین مناطق دنیا در فصل پاییز است. اصلا می‌دانستید کانادایی‌ها به فصل پاییز کشورشان می‌نازند و سمبل پرچم این کشور هم یک برگ قرمز پاییزی درخت افرا است که هم اهمیت زیادی در اقتصاد و محیط زیست این کشور دارد و هم نماد جشن طبیعت در این کشور است. پاییز کانادا از اواسط ماه سپتامبر آغاز می‌شود و تا اواسط نوامبر ادامه دارد. کانادایی‌ها به این فاصله زمانی در سال «فصل طلوع برگ‌ها» می‌گویند. پاییز فوق‌العاده کانادا به خصوص در باغ بوتانیکال مونترال، تپه جنگلی کوهستان رویال پارک جایی که درختان شاه بلوط باشکوه و چشمگیرند و پارک Bois-de-Liesse این کشور را به مقصد گردشگری پاییزی بسیاری از توریست‌های آسیایی، آمریکایی و اروپایی تبدیل کرده است.

مونترال مکانهای زیبای سراسر جهان برای مسافرت در پاییز

معبد بولگوکسا (BULGUKSA TEMPLE)؛ کره جنوبی

معبد «بولگوکسا» در منطقه باستانی «جیونگ جو» به عنوان یکی از مشهورترین مناطق تاریخی و گردشگری کره جنوبی که به ثبت یونسکو هم رسیده است از جمله زیباترین مناطق دنیا در فصل پاییز است. ترکیب آکواریوم‌های سنگی و درختان سر به فلک کشیده کاج که در دو سوی دو پل معلق قرار گرفته‌اند منظره‌ای شبیه یک نقاشی پر از رنگ و جادو را به چشم بیننده می‌آورند. رنگ قرمز و نارنجی برگ درختانی که تپه‌های این منطقه را در بر گرفته‌اند یکی از زیباترین مناظر دنیا در فصل پاییز است.

معبد بولگوکسا مکانهای زیبای سراسر جهان برای مسافرت در پاییز

دریاچه ژنو؛ سوییس

«دریاچه ژنو» یا «دریاچه لمان» یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپای غربی است که از کنار کوه‌های آلب عبور می‌کند و در مرز میان کشور فرانسه و سوئیس قرار دارد. فصل پاییز در این منطقه از جمله زیباترین پاییزها در سرتاسر دنیاست. اگر چه در این فصل دمای منطقه کاهش پیدا می‌کند و سیل گردشگران کاهش پیدا می‌کند اما این مسئله چیزی از زیبایی‌های پاییز دریاچه ژنو کم نمی‌کند. رنگ طلایی برگ درختان انگور که به سمت کوه‌های آلپ در فرانسه کشیده شده‌اند درخشش پاییز را در این منطقه دوچندان می‌کنند. یکی از مشهورترین جشنواره‌ای پاییزی دنیا به نام «لا باتی» در شهر ژنو برگزار می‌شود. در طول این جشنواره دو هفته‌ای، هنرمندانی از سرتاسر دنیا برای تماشای نمایش‌های هنری از تئاتر و موسیقی گرفته تا کنسرت و اجراهای زنده به این منطقه سفر می‌کنند.

دریاچه زنو مکانهای زیبای سراسر جهان برای مسافرت در پاییز

مسکو؛ روسیه

پاییز در کشور روسیه فصلی کوتاه است و به محض فرا رسیدن اول نوامبر دیگر خبری از پاییز نیست، اما همین فصل کوتاه مسکو را تبدیل به یکی از زیباترین مناطق دنیا در فصل پاییز تبدیل می‌کند. پوشش گیاهی انبوه و رودخانه‌های پرآب رنگ در فصل پاییز چهره شهر را زیر و رو می‌کنند. پاییز در مسکو بسیار سرد است اما برگزاری فستیوال‌های مختلف در این شهر سرمای هوا را مطبوع می‌کند.

مسکو مکانهای زیبای سراسر جهان برای مسافرت در پاییز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد