رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

غار صلوات آباد سنندج

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ دی ۱۳۹۸

یکی از جاذبه های گردشگری استان زیبای کردستان غار صلوات آباد سنندج می باشد که همواره مورد توجه علاقه مندان به غارنوردی بوده است.این غار در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است . ارتفاع آن از سطح دریا، ۲۲۳۰ متر می باشد. ورودی غار صلوات آباد درون یک کوه و بسیار تنگ و باریک می باشد. غار به صورت یک چاه بوده و فرود در آن نیازمند به همراه داشتن وسایل و تجهیزات کوهنوردی است. همچنین به دلیل صعب العبور بودن مسیر فرود، توصیه می شود از یک نفر راهنما که به غار آشناست کمک بگیرید تا اتفاق بدی نیفتد.

-صلوات-آباد-سنندج4 غار صلوات آباد سنندج

غار صلوات آباد کردستان از سه چاه متفاوت تشکیل شده است. ارتفاع چاه ها به ترتیب ۴، ۳۰ و ۱۵ متر می باشد. دیواره غار سنگی و سخت است. پس از فرود اما متوجه می شوید کف غار خاکی نرم دارد. مساحت کف غار نزدیک به ۶۰ متر مربع بوده و آب و هوای داخل غار نیز بسیار مطبوع و دلپذیر می باشد. دیواره های غار صلوات آباد در استان کردستان حالتی خاص دارند و به غار ابهت خاصی بخشیده اند. در داخل این غار می توانید خفاش و مگس هایی که در اثر نبود نور، چشم خود را از دست داده اند را ببینید.

-صلوات-آباد-سنندج3 غار صلوات آباد سنندج

روستای صلوات آباد

روستای صلوات آباد در جنوب شرقی شهرستان سنندج و در ۱۵ کیلومتری جاده ی سنندج – همدان قرار دارد و جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ نفر دارد. این روستا از بزرگترین روستاهای استان کردستان می باشد. حدود ۱۰۰ سال پیش نام روستای صلوات آباد «نامان» یا «نمان» بوده که به دلیل وجود افرادی همچون مولانا سید ابراهیم نام این روستا به صلوات آباد تغییر یافته است. مهمترین فامیلی هایی که در این روستا وجود دارد عبارتند از: صلواتی، ابراهیمی، سلیمی، زندی، منصوری و … که بیشترین افراد این روستا را صلواتی ها تشکیل می دهند. زبان مردم روستا، کردی و همگی مسلمان و اهل تسنن می باشند.

-صلوات-آباد-سنندج5 غار صلوات آباد سنندج

آرامگاه مشاهیر بزرگی در این روستا واقع شده که از جمله آرامگاه سید علی اصغر کردستانی و بابا شهاب الدین است. در جنوب این روستا رودخانه ای در حال جریان است به نام «رودخانه صلوات آباد» که تا چند سال پیش رودخانه ای دائمی به حساب می آمد. آب آشامیدنی روستا از چشمه ای به نام «کانی درویش» تامین می شود. کشاورزی در این روستا و باغداری رونق بسیار زیادی داشته که محصولاتی همچون: انگور، زردآلو، هلو، گیلاس و آلبالو و محصولات سیفی دارد. جاذبه های طبیعی این روستا عبارتند از: رودخانه ها، کوه های مرتفع و گردنه صلوات آباد می باشد.

-صلوات-آباد-سنندج غار صلوات آباد سنندج

-صلوات-آباد-سنندج1 غار صلوات آباد سنندج

-صلوات-آباد-سنندج2 غار صلوات آباد سنندج

 

 

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *