جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک بهاران سنندج

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ آذر ۱۳۹۸

پارک بهاران سنندج در میدان اصلی شهرک بهاران واقع شده است . فضای پارک وسیع و سرسبز است، به‌شکلی که از دور مسیر پیاده‌روهای پارک که از میان درختان زیادی عبور می‌کنند، مشخص است. اگر از روبه‌رو و پشت به میدان، پارک را نگاه کنید، باجه خدمات بانکی بزرگی که بخش مهمی از نمای کلی پارک را تحت‌تاثیر قرار داده و دکه‌ای کوچک که در مرز نوار سبز پارک و منتهی‌الیه سمت چپ آن قرار دارد، خودنمایی می‌کنند. این دکه فعال بوده و فروش مناسبی دارد. بنابراین برای تهیه خوراکی‌های روزمره مناسب است.

برای ورود به پارک ازطریق پیاده‌رو‌ها، دو راه اصلی وجود دارد: یکی در بخش پایین‌دست پارک و انتهای سمت چپ آن قرار دارد، دیگری هم مستقیم به‌سمت میدان بهاران می‌رود و از کنار باجه خدمات بانکی گذر می‌کند. راه دوم راحت‌تر است. با ورود به پیاده‌راه دوم و پیش‌رفتن بیشتر، متوجه شیب پارک که منجر به پلکانی‌شدن آن شده است، خواهید شد.

سمت چپتان قطعات تقریبا مربعی و وسیع چمن را خواهید دید که با کاشت گیاه‌های تزیینی و تزیینات باغبانی، دل‌پذیرتر شده‌اند. حاشیه تمام پیاده‌راه‌ها با درختان سرسبزی پوشیده شده‌اند. به‌خاطر گستردگی پارک و فضای سبز، انتخاب‌های زیادی برای پهن‌کردن زیرانداز و اسکانی بلندمدت دارید؛ اما درصورتی‌که قصدتان اقامت کوتاه‌مدت باشد، صندلی‌ و نیمکت‌های زیادی برای نشستن تعیبه شده‌اند که شاید خیلی تازه و خوش‌طرح نباشند، اما در کل برای نشستن بد نیستند.

بهاران 1 پارک بهاران سنندج

فضای بازی کودکان

با پشت‌سرگذاشتن بوفه و بالارفتن در راستای شیب پارک، چند وسیله ورزشی را می‌بینید. اگرچه این وسایل حرفه‌ای نیستند، در حد ورزش سبک صبحگاهی کفایت می‌کنند. متاسفانه وسایل خیلی خوب نگهداری نشده‌اند.در امتداد همان پیاده‌راهی که وسایل ورزشی در آن قرار دارد، اگر به‌سمت ته پارک پیش‌ بروید به چند وسیله بازی کودک می‌رسید. این وسایل خیلی کامل نیستند و نباید در حد شهربازی از آن‌ها انتظار داشته باشید؛ اما وسایل بازی آن مثل ماشین، چرخ‌وفلک کوچک، چند هلی‌کوپتر مینیاتوری و امثال آن‌ها، برای سرگرم‌کردن کودکان کمتر از ۱۰ سال بد نیستند.

برای نشستن در پارک بهاران دو انتخاب دارید: راحتی نشستن روی چمن‌های پایین‌دستی پارک و لذت نشستن در ارتفاع بیشتر. اگر انتخاب شما دومی باشد، باید به انتهای پارک بروید. در جایی که نوار سبز پارک دچار قطعی کوتاهی می‌شود و شیب پارک شدت پیدا می‌کند، دامنه این تپه بلند که با اغماض می‌توان آن را کوه نامید، آغاز می‌شود.

دامنه کوه با خطوط موازی طبقه‌بندی‌ شده است. در سطح هرکدام از این خطوط، یا به‌اصطلاح پلکان وسیع، درختان و بوته‌های متراکم و پرپشتی قرار دارند که فضای مابین پیاده‌راه‌ها را پر کرده‌اند. در سطح این پلکان‌ صندلی‌های فلزی برای نشستن و سکوهای دایره‌ای بزرگ و متعددی قرار دارند که کاملا مهیای نشستن و پهن‌کردن زیراندازتان هستند. جدا از دید مناسب و جذاب نسبت‌به پارک بهاران، فضای نشستن هم کاملا تمیز و راحت است.

چیزی که شما را به این ارتفاع از‌ دامنه می‌رساند، دو ردیف پلکان است که موازی با رودی بلند قرار دارد. رود از نوک تپه سرچشمه می‌گیرد و آب آن به حوضی گرد در پایین دامنه، جایی که شیب به‌شدت کاهش پیدا می‌کند، می‌ریزد. روی این رود مصنوعی چندین پل فلزی قرار دارد که امکان تردد بین دو بخش دامنه را فراهم می‌کنند.

برای رسیدن به نوک این تپه بلند، باید پله‌های زیادی را پشت‌سر بگذارید و ممکن است خسته شوید، اما درنهایت منظره جذابی منتظر شماست: دیدی کلی از فضای شهرک بهاران کنار پارک و میدان اصلی این شهرک. البته راه ساده‌تری هم برای رسیدن به بالای تپه وجود دارد، اما آن‌هم بدون مشکل نیست. می‌توان از کناره همان فضای پارکینگ وسیعی که از اول آن را دیدید، ازطریق جاده خاکی، پارک را دور بزنید و از تپه بالا بروید؛ اما این مسیر خاکی برای عبور ماشین‌ها به‌شدت ناهموار و‌ نامناسب است.

نحوه دسترسی

فاصله این شهرک تا فضای مرکزی شهر، کمتر از هفت کیلومتر است، اما جدایی آن کاملا محسوس است. برای آمدن به شهرک بهاران از میدان اقبال، باید ابتدا به خیابان ششم بهمن وارد شوید و در ادامه با عبور مستقیم از میدان سنه‌دژ و سه‌راه ادب، وارد بلوار پاسداران شوید. این بلوار بلند از راه‌های مختلفی شما را به‌شکل مستقیم به شهرک بهاران می‌آورد. پارک در حاشیه میدان اصلی شهرک بهاران قرار دارد که پیداکردن آن بسیار ساده است. با ادامه بلوار پاسداران به‌شکل مستقیم و در راستای بلوار، به پلی بزرگ خواهید رسید. با دیدن این پل که پل بهاران نام دارد، باید از باند جانبی بلوار، به‌سمت راست، از بلوار خارج شوید. حال اگر همین خیابان را مستقیم ادامه دهید، درنهایت پس از طی‌کردن حدود یک کیلومتر، به پارک بهاران می‌رسید.

بهاران پارک بهاران سنندج

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • فالکو

    سرویس بهداشتی بستن آب قطع کردن .الان برای سرویس بهداشتی مگر بریم زیر درختی کود تولید کنیم کود انسان خوبه هم یک تشکر بشه برای جواب زحماتتون

    ۱۰ مرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *