رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ آذر ۱۳۹۲

عواید گردشگری سلامت در جهان

لینک این مطلب کپی شد!

بازار گردشگری سلامت در سطح جهانی۱۰۰ میلیارد دلار درآمد سالانه تولید می‌کند و برآورد شده است که سالانه بیش از ۷ میلیون نفر تنها با هدف دریافت خدمات گردشگری سلامت سفر می‎کنند.

با توجه به بروز مشکلات اقتصاد جهانی توریسم سلامت درنهایت نوعی توریسم یا کالای تجملی محسوب می‎شود که تحت تاثیر مشکلات اقتصادی تنزل می‎کند. به گفته تحلیل‎گران این تنزل بازار جای تعجب ندارد زیرا در شرایط مشکلات اقتصادی افراد معالجات غیر اورژانسی خود را موقتا به تعویق می‌اندازند. این موضوع در همه کشورها که بازار گردشگری قدرتمندی دارند همانند مالزی و تایلند نیز مشاهده شده است.

کشور تایلند در سال ۲۰۰۸ و آغاز بروز بحران مالی در اقتصاد جهانی شاهد تنزل شدید درآمد دراین بخش از صنعت گردشگری بود.

با این حال کشوری چون مالزی هرچند که در شرایط دشوار اقتصادی با تنزل این بخش مواجه شد اما اکنون دولت با اعمال سیاست‎های حمایتی این بخش را مبدل به یک نیروی محرکه برای تولید درآمد در اقتصادی ملی مبدل کرده است. کشور مالزی شاهد رشد سریعی در صنعت گردشگری درمانی خود طی سال‌های اخیر بوده است.

گزارش‌های منتشر شده از سوی اتحادیه بیمارستان‌های خصوصی مالزی روشن می‌کند که تعداد گردشگران درمانی در این کشور با رشد محسوسی از ۷۵.۲۱۰ بیمار در سال ۲۰۰۱، به بیش از ۲۹۶.۶۸۷ بیمار در سال ۲۰۰۶ افزایش یافته است. این حجم بالای تقاضا درهمان سال نزدیک به ۵۹ میلیون دلار درآمد نصیب اقتصاد ملی این کشور کرده‎است.

هند کشور شاخص دیگر در حوزه گردشگری درمانی، گزارش داده است که تنها در سال ۲۰۰۵ حدود ۵۰۰ هزار بیمار خارجی برای دریافت خدمات درمانی به این کشور سفر کرده بودند درحالی که این تعداد در سال ۲۰۰۲ تنها ۱۵۰ هزار نفر بوده است. همچنین برآورد شده است که این صنعت با رشد سریعی که دراین کشور داشته، تنها در سال ۲۰۱۲ درآمدی بیش از ۲.۲ میلیارد دلار عاید اقتصاد ملی هند کرده است.

طبق بررسی‌های آماری ارائه شده از سوی “اتحادیه توریسم درمانی هند” و” کمپانی مک کینزی” هر سال کشورهای بیشتری به شمار مقصدهای توریسم درمانی می‌پیوندند. طبق همین بررسی‌ها روشن شده‌است که رشد این صنعت از حدود ۴۰ میلیارد دلار درآمد درسال ۲۰۰۴ به ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد درسال ۲۰۱۲ افزایش یافته است.

IMAGE635195919843746612 عواید گردشگری سلامت در جهان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *