جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ویدئوهای آنلاین؛ ابزار موثر تبلیغات گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ تیر ۱۳۹۳

ساختار صنعت گردشگری، یک ساختار کاملا دانش محور است که اطلاعات در آن نقش کلیدی ایفا می‌کند. اگرچه هر سه بخش تولیدکنندگان و ارائه‌کنندگان خدمات، واسطه‌ها و مصرف‌کنندگان به اطلاعات نیاز شدیدی دارند، اما با این وجود بخش مصرف‌کننده نسبت به دیگر قسمت‌ها نیاز بیشتری به اطلاعات و دانش در مورد محصول یا سرویس ارائه شده توسط تولیدکنندگان یا جاذبه‌های مقاصد مختلف دارند. این اطلاعات از راه‌های گوناگونی می‌توانند به دست مصرف‌کننده برسند. راه‌هایی مانند تبلیغات کلامی، دوستان و آشنایان، گروه‌های مرجع، بیلبوردها، روزنامه‌ها و… اما یکی از روش‌های بسیار مهم در تبلیغات، ارائه تبلیغات از طریق ویدئوهای آنلاین است. تبلیغات از طریق ویدئوهای آنلاین، مانند مشاهده ویدئوهای آنلاین سفر و گردشگری، در حال یک جهش بزرگ است.

براساس پیش‌بینی‌های Business Insider در سال ۲۰۱۵ بازده و سود تبلیغات‌های ویدئویی رشدی در حدود ۵/۱۹ درصد خواهد داشت. این میزان رشد از همه انواع دیگر تبلیغات به جز تبلیغات موبایلی سریع‌تر است. براساس گزارش‌ها، طی یک سال گذشته، مشاهده تبلیغات ویدئویی رشد
۱۰۰ درصدی را تجربه کرد. در دسامبر ۲۰۱۳ تعداد مشاهده‌ها، ۳۵ میلیارد گزارش شده بود.
ویدئوهای آنلاین بیشتر روی دستگاه‌های همراه مانند موبایل و تبلت مشاهده می‌شوند، و تلویزیون‌های متصل به اینترنت یا کامپیوترهای خانگی تنها ۲ درصد از مشاهده ویدئو را به خود اختصاص داده‌اند. یکی از مشکلاتی که این نوع از تبلیغات با آن سر و کار دارد، گرانی سرویس‌ها در این حوزه است. تبلیغات ویدئویی حتی با وجود کاهش قیمت‌ها، هنوز از دیگر قالب‌های تبلیغات دیجیتال گران‌تر هستند. با این وجود، بازاریابان به‌دلیل بازگشت سرمایه زیاد به‌طور فزاینده‌ای روی این قالب از تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کنند. به هر حال این موضوع واضح است که تبلیغات ویدئویی بسیار جذاب‌تر از تبلیغات متنی هستند؛ حتی تبلیغات متنی گوگل!
از این رو بیش از نیمی از گردشگران، ویدئوهای آنلاین سفر را مشاهده می‌کنند. اولین دلیل این مشاهده ایجاد انگیزه و انتخاب مقصد سفر است. حدود ۶۲ درصد از ویدئوهای سفری که بازدید شده‌اند، توسط برندهای گردشگری تولید شده بودند، البته مسافران، انواع دیگر ویدئوهای آنلاین مانند فیلم‌ها، موسیقی، اخبار، غذا و آب و هوا را نیز مشاهده می‌کنند.
به این دلیل که برندهای گردشگری باید به معرفی خدمات دیگر نیز التزام داشته باشند و خود را محدود به ویدئوهای سفر نکنند. با توجه به سطور فوق، اهمیت ویژه ویدئوهای آنلاین به خوبی قابل درک است و ایجاب می‌کند که دست‌اندرکاران سفر در کشورمان و مدیران مقاصد گردشگری به این نوع از تبلیغات توجه و اهتمام بیشتری
داشته باشند.

منبع : روزنامه دنیای اقتصاد
03125d1e4395d1004eae0bc9d590902c ویدئوهای آنلاین؛ ابزار موثر تبلیغات گردشگری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد