رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ مهر ۱۳۹۴

عاملین شکار دو قوچ و میش وحشی در خنج

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۰۷/۰۵- پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): در روزهای پایانی مردادماه ماه سال جاری نیروهای یگان محیط زیست شهرستان خنج در استان فارس حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع بناب متوجه حضور دو شکارچی متخلف شدند.

محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و شکارچیان غیرمجاز را بازداشت و به مراجع قضایی معرفی نمودند.

در بازرسی از متخلفین لاشه یک قوچ وحشی و لاشه یک میش وحشی به همراه یک اسلحه شکاری دولول ساخت کشور روسیه دارای جواز حمل و تعدادی فشنگ مربوطه کشف و ضبط گردید.

940704_khonj-hokm-1 عاملین شکار دو قوچ و میش وحشی در خنج

……..لاشه یک قوچ وحشی و یک میش وحشی کشف شده از شکارچیان متخلف در منطقه شکار ممنوع بناب

شکارچیان متخلف یک روز پیش از تشکیل دادگاه مبلغ دویست میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک قوچ و یک میش وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

940704_khonj-hokm-2 عاملین شکار دو قوچ و میش وحشی در خنج

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادسرای شهرستان خنج، دادگاه با توجه به محتویات پرونده، گزارش مامورین محیط زیست و اعترافات صریح متهمین، بزه انتسابی به آنان را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه با استناد به ماده ۱۱ قانون شکار و صید متهم ردیف اول را به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و متهم ردیف دوم را به تحمل سه ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

همچنین دادگاه با استناد به ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۴ قانون شکار و صید، مجوز حمل سلاح کشف شده را ابطال و اسلحه مربوطه را به نفع دولت مصادره نمود.

940704_khonj-hokm-1 عاملین شکار دو قوچ و میش وحشی در خنج

بر اساس ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی، بازپرس یا دادستان در صورت صدور قرار منع تعقیب یا موقوفی تعقیب باید تکلیف اشیا و اموال کشف شده را که دلیل یا وسیله ارتکاب جرم بوده و یا از جرم تحصیل شده و یا حین ارتکاب، استعمال و یا برای استعمال اختصاص داده شده است را تعیین کند تا حسب مورد، مسترد، ضبط و یا معدوم شود.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *