رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ آذر ۱۴۰۱

طرز تهیه زیتون کبابی خوشمزه

لینک این مطلب کپی شد!

طرز تهیه زیتون کبابی خوشمزه را در این مطلب آورده ایم . زیتون کبابی یا گریل همان زیتون‌های حرارت دیده و گرم، علاوه بر اینکه بافت نرم‌تری دارند، به خاطر گرما، طعمشان هم بیشتر می‌شود. برای درست کردن زیتون گریل شده، نیازی به وسایل یا مواد گران‌ قیمتی ندارید و تهیه آنها زمان زیادی نیز نمی‌گیرد.

زیتون کبابی

مواد لازم :

زیتون شکم پر یا زیتون سیسیلی: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
روغن زیتون فرابکر: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه: ۲ قاشق چای‌خوری
نمک دریا: ۲ قاشق چای‌خوری
پوست لیمو (رنده شده): ۱ قاشق چای‌خوری
جعفری تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
سیخ چوبی: به میزان لازم

طرز تهیه زیتون کبابی

برای طرز تهیه زیتون کبابی، ابتدا زیتون‌ها را باید با نصف موادی که دارید، مزه‌دار کنید. سپس آنها را به سیخ بزنید و روی زغال یا آتش گریل کنید. بعد از گریل شدن، دوباره آنها را با بقیه مواد مزه‌دار کرده و به صورت گرم در کنار غذای اصلی سرو کنید.
در اولین مرحله از طرز تهیه زیتون کبابی به روش گرم، سیخ‌های چوبی را در آب بخیسانید، طوری که کل سیخ داخل آب باشد و کاملا خیس بخورند. ۳۰ دقیقه زمان برای خیساندن سیخ‌ها لازم است. سپس در یک کاسه با سایز مناسب، زیتون‌های بدون هسته یا زیتون‌های پر شده را بریزید. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۱ قاشق چای خوری نمک و ۱ قاشق چای‌خوری فلفل را به آن اضافه کنید.
همه مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید تا زیتون‌ها آغشته به روغن زیتون، نمک و فلفل شوند. سپس زیتون‌های مزه‌دار شده را به سیخ بزنید. زیتون‌ها که آماده شدند، آنها را روی باربیکیو زغالی یا گازی، قرار دهید. هر طرف آنها باید ۵ تا ۷ دقیقه روی حرارت متوسط گذاشته شوند تا نرم و آماده شوند.
در آخرین مرحله از طرز تهیه زیتون کبابی، سیخ‌ها را از روی دستگاه گریل بردارید. زیتون‌ها را از سر سیخ جدا کنید و در یک کاسه بریزید. باقی مانده نمک، فلفل و روغن زیتون را به زیتون‌ها اضافه کنید. سپس پوست لیموی رنده شده و جعفری خرد شده را به آن بیفزایید و همه را با هم میکس کنید. این زیتون‌های کبابی آماده شده را در کنار غذا و به صورت گرم، سرو کنید.

زیتون کبابی

طرز تهیه زیتون کبابی با سرکه در فر

مواد لازم

زیتون بدون هسته: ۱ کیلوگرم
سیر: ۳ حبه
سرکه سفید: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل تند: ۱ عدد
گوجه خشک: ۱۰ برگ (یا پودر گوجه فرنگی)
رزماری: ۳ شاخه
نمک: به میزان لازم
آب جوشیده سرد شده: به میزان لازم

زیتون کبابی

طرز تهیه

برای تهیه زیتون کبابی به این روش، باید زیتون‌ها را بدون مزه‌دار کردن، گریل کنید و بعد در فر بگذارید. سپس زیتون‌ها را در بطری بریزید و با دیگر مواد و آب جوشیده، برای چند روز نگه ‌دارید تا کاملا طعم‌دار شوند. در این روش، زیتون‌های کبابی، به صورت سرد و مثل ترشی و دیگر چاشنی‌ها کنار غذا سرو می‌شوند. برای تهیه زیتون کبابی در فر، مراحل زیر را دنبال کنید.
برای طرز تهیه زیتون کبابی به این روش، از زیتون‌های بدون هسته استفاده کنید یا اگر زیتون‌هایتان هسته دارند، هسته آنها را با هسته‌گیر بیرون بیاورید. فر را روشن و روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. یک تابه یا سینی گریل را روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید تابه داغ شود.
سپس زیتون‌ها را کف تابه بچینید. سعی کنید زیتون‌ها روی هم قرار نگیرند و همگی با سطح تابه تماس داشته باشند. روی زیتون‌ها را با انگشت یا پشت قاشق فشار دهید تا روی زیتون‌ها خط‌های گریل بیفتد. هر دو طرف زیتون‌ها را به همین ترتیب گریل کنید. سپس زیتون‌ها را در سینی فر بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.
در این مرحله از طرز تهیه زیتون کبابی در فر، زیتون‌های کباب شده را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید کاملا سرد شوند. سپس آنها را در یک ظرف شیشه‌ای تمیز و استریل بریزید. گوجه خشک، سیر‌های پوست گرفته شده حبه‌ای، فلفل تند، نمک، رزماری و سرکه را به زیتون‌ها اضافه کنید.
همه مواد را که در بطری ریختید، روی آنها را با آب جوشیده سرد شده بپوشانید. درب بطری را کاملا محکم ببندید تا به آن هوا نفوذ نکند. بطری را به مدت ۳ روز در جای خشک و خنک و دور از آفتاب قرار دهید. در این مدت مزه‌ها به خورد زیتون‌ها می‌رود. سپس می‌توانید آنها را سرو کنید. بعد از باز کردن درب بطری‌، زیتون کبابی را در یخچال نگهداری کنید.

زیتون کبابی

فوت و فن‌های طرز تهیه زیتون کبابی

برای تهیه زیتون کبابی، به دنبال زیتون‌هایی باشید که سایزشان بزرگ است و درشت و سفت هستند.
بهتر است زیتون‌ کبابی را از انواع زیتون‌های سبز انتخاب کنید. چون زیتون‌های سیاه، نرم‌تر هستند و زود شکل و شمایل خود را از دست می‌دهند. البته می‌توانید زیتون گریل را با زیتون‌های سیاه هم درست کنید.
برای تهیه زیتون‌ کبابی بهتر است از زیتون‌های بدون هسته استفاده کنید. البته زیتون‌های پر شده با فلفل هالوپینو، پنیر بلوچیز و پنیر پروولون هم گزینه‌های خوبی هستند و طعم بی‌نظیری را ارائه می‌دهند.
زیتون‌های بسته‌بندی شده در بطری‌های شیشه‌ای، به نسبت زیتون‌های کنسروی، برای گریل کردن زیتون بهتر هستند.
زیتون‌های کبابی را می‌توانید به سیخ‌های چوبی نازک بزنید و بعد آنها را گریل کنید. در این صورت زیتون کبابی شما، مجلسی‌تر خواهند بود.
اگر از سیخ‌های چوبی برای گریل کردن زیتون‌ها استفاده می‌کنید، حتما سیخ‌ها را از قبل به مدت ۳۰ دقیقه در آب سرد بخیسانید تا دچار سوختگی نشوند و طعم زیتون‌ها خراب نشود.
زیتون‌های کبابی روی باربیکیو را به صورت گرم سرو کنید. یا اگر آنها را در یخچال گذاشته‌اید، قبل از سرو، آنها را در مایکروفر گرم کنید.
برای تزیین روی زیتون‌های کبابی داغ، می‌توانید از رنده پوست لیمو، پودر فلفل سیاه یا قرمز، نمک دریا و جعفری تازه استفاده کنید.
گریل کردن زیتون‌ها را تنها تا وقتی انجام دهید که علائم گریل روی زیتون‌ها ظاهر شوند. بیش از حد آنها را گریل نکنید. چون طعمشان تلخ و بدمزه می‌شود یا بافت آنها خراب و له می‌شوند.
خیلی افراد، زیتون را به صورت ترشی زیتون، شور زیتون و زیتون پرورده در کنار غذا یا در انواع سالاد استفاده می‌کنند. اما خوردن زیتون گرم با طعم کبابی یکی از لذت‌هایی است که شاید خیلی‌ها آن را تجربه نکرده‌اند.
در آخر پیشنهاد می کنم با ۳۰ خاصیت شگفت انگیز زیتون آشنا شوید.

زیتون کبابی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *