جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

صنعت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در مسیر تغییر

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ شهریور ۱۳۹۹

دگرگونی زیرساخت های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از مقاصد ایرانگردی جنوب ایران با برنامه ریزی برای تکمیل ۳۷ طرح تا افق ۱۴۰۰ در مسیر تحقق قرار گرفته است.

از آنجا که کمبود زیرساخت ها همواره از گلایه های گردشگران دراین استان بوده است و شهروندان نیز معتقدند گردشگری نتوانسته است برای آنان درآمدزایی داشته باشد، اینک برنامه ریزی برای تقویت امکانات مورد نیاز مسافران امیدها برای شکوفایی دومین ظرفیت اشتغال در این استان را زنده کرده است.
کهگیلویه و بویراحمد 1 صنعت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در مسیر تغییر

شواهد نشان می دهد پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای احداث طرح های گردشگری بخش خصوصی را راغب به سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد کرده است به طوری احداث زیرساخت های بازی های آبی، موزه های آثار تاریخی، تلکابین،اقامتگاه های بومگردی،دهکده گردشگری و مجتمع های تفریحی با پیشرفت فیزیکی مطلوب در دست اجراست.

با توجه به اینکه این سرزمین چهار فصل با داشتن چشمه‌ها و تفرجگاه‌های بکر، آبشارهای زیبا، رودخانه‌های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری از مقاصد گردشگری مهم در جنوب کشور محسوب می شود هدفگذاری برای تحقق تقویت زیرساخت ها می تواند گره گشای ایجاد تعداد زیادی فرصت شغلی مستقیم و منجر به افزایش درآمد تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات محلی و کالاهای مورد نیاز مسافران شود.

دریاچه‌های طبیعی، پوشش جنگلی درختان سرسبز بلوط و رایحه خوش بوته‌های کوهساران، جلوه‌هایی از جاذبه های گردشگری این استان است که با افزایش امکانات می تواند کهگیلویه و بویراحمد را به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل کند.

این استان با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌ های تاریخی، ویژگی‌ های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون سالانه پذیرای سه میلیون گردشگر است اما به دلیل کمبود امکانات مدت زمان اقامت گردشگران در این خطه اندک است.

کلنگ زنی و افتتاح ۲۲ طرح گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۲۲ طرح حوزه گردشگری این استان تا پایان دولت دوازدهم همزمان با خرداد سال ۱۴۰۰بهره برداری یا کلنگ زنی می شود.

مجید صفایی اظهار داشت:براساس برنامه ریزی قرار است در این مدت ۲۰ طرح حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و ۲ پروژه نیز کلنگ زنی می شود.

وی بیان کرد: با بهره برداری از ۲۰ طرح گردشگری استان ۲۰۴ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای این طرح ها ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی یا هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از این تعداد۱۰ پروژه گردشگری استان در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد:با بهره برداری از این طرح ها ۶۸ فرصت شغلی ایجاد می شود.

صفایی تصریح کرد: یک هتل. موزه باستان شناسی،مجتمع گردشگری بویراحمد و مجتمع تفریحی رفاهی باشت از جمله طرح هایی است که در دهه فجر امسال بهره برداری می شود.

وی میزان سرمایه گذاری انجام شده برای احداث طرح های دهه فجر سال جاری حوزه گردشگری استان را ۵۳۴میلیارد ریال برآورد کرد.

صفایی افزود:افتتاح این طرح ها منجر به ایجاد ۱۳۶ فرصت شغلی می شود.

وی بیان کرد: مجتمع بازی های آبی. تله کابین،مجتمع های گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی از جمله طرح های پیش بینی شده برای بهره برداری در دهه فجر امسال است.

صفایی همچنین از برنامه ریزی برای شروع عملیات اجرایی ۲ طرح دهکده گردشگری سد چم شیر و موزه نفت گچساران در سال جاری خبر داد.

وی افزود: این طرح ها با ۱۷۹ میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود و با بهره برداری از آنان ۳۵ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

دیگر برنامه های افق سال ۱۴۰۰

وی تصریح کرد:۱۷ طرح گردشگری دیگر استان نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ قابل افتتاح خواهد بود.

صفایی عنوان کرد: مجموع ۳۷طرح حوزه گردشگری در استان با سه هزار و ۷۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام می شود و منجر به ۵۶۸ فرصت شغلی مستقیم و افزایش درآمد شهروندان استان خواهد شد.

تخصیص اعتبار

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ۹ طرح بزرگ حوزه گردشگری استان در سال جاری اختصاص یافته است.

محمد حسین‌زاده اظهار داشت: این اعتبار از محل بودجه ملی و استانی به صورت نقدی و تسهیلات بانکی برای تکمیل طرح های بزرگ حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: اردوگاه تفریحی رفاهی بی بی حکیمه(س)،تله کابین و پارک آبی یاسوج،مجتمع های گردشگری موگرمون، آبشار کمر دوغ و چشمه بلقیس از جمله این طرح هاست.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ۲۵ طرح بزرگ گردشگری به کارگروه فنی استان ارسال شد که از این تعداد ۹ طرح بزرگ در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری در این کارگروه تصویب شده است.

حسین زاده تاکید کرد: واگذاری اردوگاه گردشگری در شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی از دیگر راهبردهای میراث فرهنگی برای توسعه و نگهداری از زیرساخت های حوزه گردشگری است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰ واحد گردشگری استان شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، رستوران های سنتی،اردوگاه های تفریحی و مجتمع های اقامتی در این استان وجود دارد.

حسین زاده تاکید کرد: در زمان حاضر هشت واحد هتل در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد.

استان ۷۲۳هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد