رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ آبان ۱۳۹۸

صلاحیت ها و ویژگی های تخصصی راهنمای تور ۱

لینک این مطلب کپی شد!

علاوه بر ویژگی های فردی پیش گفته , راهنمای تور باید از صلاحیت ها و قابلیت های خاص حرفه خود نیز برخوردار باشد . این صلاحیت ها طیف متنوعی را تشکیل می دهند که اینک به اختصار به آنها پرداخته می شود .

مدیریت : پیش از هر چیز باید ذکر نمود که یک راهنمای تور یک مدیر است . مدیری برای یک گروه مسافران که با هدف خاصی پای در سفر نهاده اند . در واقع او یک سازمان کوچک را که هدف آن کسب اطلاعات و لذت بردن است هدایت می کند . با چنین نگرشی بدیهی است که راهنمای تور باید واجد تمام صلاحیت ها و ویژگی های یک مدیر باشد . او باید تنواند گروه خود را به نحوی شایسته در جهت تامین اهداف آن رهبری کند . رهبری , نظارت و کنترل , بودجه بندی , سازماندهی , هماهنگی و به کارگماری نیروها از جمله وظایف است که برخی از آنها از سوی سازمان تدارک کننده برنامه سفر تقبل شده است . به عنوان مثال اینکه از چه وسیله ای برای نقل و انتقال استفاده کنیم یا چه کسانی را برای کمک به خدمت گیریم و در چه محلی استقرار یابیم به طور معمول از سوی بنگاه مسافرتی برنامه ریزی شده و راهنما از آن تبعیت می کند , ولی مسئله رهبری گردشگران و هماهنگی با عناصر و فرآورده های صنعت گردشگری عمدتا برعهده اوست .
راهنما است که باید هماهنی های اجرائی مربوط به اقامت , حمل و نقل و نظایر آن را برعهده گیرد, هرچند قدمهای مربوط به عقد قرار دارد و پرداخت از سوی بنگاه کارفرمای او انجام پذیرفته باشد . برقراری ارتباط میان گروه گردشگران و جامعه محلی ,ایقای نقش روابط عمومی گروه , پیگیری امور اداری مربوط به گردشگران , انجام اقدامات لازم برای تامین منافع ایشان نظیر مراجعه به نهادهایی همچون پلیس , خدمات درمانی و نظایر آن همه و همه بر عهده راهنمای تور است . ناگفته روشن است کسی که تقبل انجام این وظایف متنوع را می نماید نمی تواند تنها بر ویژگی های فردی و قابلیت های شخصی خود تکیه کند .

آگاهی از مقررات و قواعد : راهنمای تور باید به مقررات اداری و شرایط جاکم بر سرزمین مورد بازدید اشراف کامل داشته باشد . از فرهنگ محلی , قوانین و مقررات مربوط به اسکان , تردد , پوشش و معامله سررشته داشته تا مسافران او در این خصوص دچار مشکل نشوند . به عنوان مثال اگر در سرزمین مقصد معامله ارز خارجی با محدودیت های قانونی مواجه است راهنما برای اینکه مسافران با مسئله ای مواجه نشوند باید به دقت از قوانین نحوه مبادله ارز و مکان مجاز مبادله آگاه باشد و مسافران را راهنمایی کند , یا در خصوص پوشش یا روابط عرفی میان زن و مرد , راهنما باید شرایط محلی را به خوبی شناخته و به شیوه ای مناسب آن را به مشتریان خود منتقل نماید . این موضوع اهمیت بسیاری در برگزاری آرام و بدون دغدغه بسته سفر برای مسافران دارد .

-تور-10 صلاحیت ها و ویژگی های تخصصی راهنمای تور 1

           
 

نظر کاربران :

  • کامران فاضلي

    صنعت گردشگری سومین صنعت پول‌ساز جهان و اولین صنعتی هست که بیشترین ایجاد شغل را دارد.

    ۱۳ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *