رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ خرداد ۱۳۹۸

سفر به جاذبه های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد در تابستان

اشتراک گذاری

استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن آب و هوایی مفرح، طبیعت زیبا و مردمانی خونگرم از مقاصد مهم گردشگری تابستانه در جنوب غربی ایران است.به گزارش ایرنا، این سرزمین رویایی با داشتن طبیعی سرسبز، هوای پاک و خنک، کوه‌های سربه فلک کشیده، سواحل رودخانه‌های خروشان، پارک‌های طبیعی بی نظیر، روستاهای پلکانی و مناطق تاریخی گنجینه‌ای بی‌نظیر برای ایرانگردی است.این استان اگرچه سال‌ها با خشکسالی دست و پنجه نرم کرده اما این روزها پس از بارندگی‌های خوب سال زراعی جاری چون نامش که به سرزمین آب‌های خروشان معروف است بهترین مکان برای دوستداران جاذبه‌های آبی است.یکی از گردشگران که از استان بوشهر به سواحل رود رونه در باشت سفر کرده است می‌گوید: این تفرجگاه زیبا در سایه سار درختان بلوط و گردو، صدای شرشر آب و آواز پرندگان آرامشی وصف نشدنی به انسان می‌بخشد.

کهگیلویه  سفر به جاذبه های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد در تابستان

امیرحسین احمدی اظهار داشت: این منطقه گردشگری به دلیل آب و هوایی خنک در نزدیکی استان‌های جنوبی و امکان کوهپیمایی در ارتفاعات کوه خامی دوستداران زیادی دارد.

وی بیان کرد: اینجا پای نهادن در آب سرد چشمه‌ها و رودخانه‌ها در کنار هیاهوی کودکانی که به آب تنی مشغول هستند، آرامشی وصف نشدنی به گردشگران می بخشد.

یک گردشگر خوزستانی که مشغول سیاحت در طبیعت زیبای آبشار یاسوج است می‌گوید: آسمان آبی و پاک، سایه درختان و نزدیکی به شهر یاسوج این منطقه را منظره ای بی نظیر برای آرامش ایرانگردان کرده است.

مرتضی قنواتی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن موسیقی سنتی، لباس‌های محلی، غذاهای لذیذ و مردمانی مهمان نواز در کنار طبیعت زیبا به راستی بهشتی در جنوب ایران برای گردشگری است.

برنامه ریزی برای مهیا کردن رفاه گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۱۹۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان در تعطیلات عید فطر دیدن کردند گفت: برنامه ریزی لازم برای پذیرایی از گردشگران در موج دوم سفرها انجام شده است.

محمود باقری افزود: به دلیل آب و هوای مفرح و امکان اسکان در چادر کهگیلویه و بویراحمد یکی از مقاصد ارزان قیمت در تابستان است.

وی تصریح کرد: روستاهای کریک، تمنک، ده شیخ، قلات بویراحمد و دامنه‌های خامی را به دلیل داشتن اقامتگاه‌های بومگردی فرصت طلایی برای آشنایی با جاذبه‌های طبیعی و مردم شناسی است.

کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

این استان دارای دو منطقه سردسیری و گرمسیری است.

شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری قرار گرفته‌اند و شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی هم در منطقه گرمسیری واقع شده‌اند.

افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *