رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ آبان ۱۴۰۰

سفر به استانبول در دوران پساکرونا

اشتراک گذاری

به خاطر واکسیناسیون گسترده، تا حد زیادی ویروس کرونا کنترل شده است. حالا دیگر سفر رفتن راحت‌تر شده و می‌توان همچون گذشته‌های نه چندان دورمان؛ به فکر خرید بلیط هواپیما ارزان و رزرو بهترین هتل در مقصد بود. استانبول یکی از شهرهای محبوب ایرانیان برای یک سفر کم هزینه و خوب خارجی است.
این شهر زیبا و مردم مهمان نواز همچون همیشه، پذیرای گردشگران از سراسر دنیاست و همه چیز را برای یک سفر پساکرونایی خوب آماده کرده است. جاذبه‌های تاریخی و مراکز تفریحی استانبول همچون سابق، مشغول ارائه بهترین خدمات خود به گردشگران هستند.
اما اگر مسافر استانبول هستید، بهتر است نکات مهمی را در این سفر پساکرونایی رعایت کنید. با ما همراه باشید تا این موارد را با هم بررسی کنیم.

استانبول

 

کد HES را قبل از سفر تهیه کنید

با شیوع کرونا دولت ترکیه برای مراقبت و کنترل این بیماری، دریافت کدی به نام کد HES که مخفف عبارت HAYAT EVE SIĞAR است را برای تمامی شهروندان و مسافرینی که به ترکیه سفر می‌کنند؛ اجباری کرد.
از این کد برای ورود به اماکن عمومی، محوطه دانشگاه‌ها و وسایل حمل و نقل کشور استفاده می‌شود. به وسیله این کد و نصب برنامه آن در موبایل، اگر در جایی کسی مبتلا به کرونا باشد؛ به تمام اطرافیان او اطلاع داده می‌شود.
البته برنامه مرتبط با کد HES خدمات دیگری همچون نشان دادن مکان‌های پر ریسک، امکان ارسال درخواست ماسک و تحویل آن، ارسال اخطار و کنترل فاصله اجتماعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.
می‌توانید با استفاده از دو روش، برای دریافت کد HES اقدام کنید: درخواست آنلاین کد و درخواست از طریق پیامک.
برای دریافت کد HES از سایت، باید به سایت register.health.gov.tr مراجعه کرده و فرم موجود در آن را تکمیل کنید. بعد از گذشت حداقل ۷۲ ساعت، این کد برای شما ارسال خواهد شد.
روش دیگر برای دریافت کد HES، درخواست آن از طریق پیامک است. کافیست تا بعد از فعال کردن سیمکارت ترکیه‌ای خود، فرمول HES ، ملیت، شماره پاسپورت، سال تولد و نام خانوادگی را به شماره ۲۰۲۳ ارسال کنید.
به دو نکته مهم در زمینه کد HES توجه داشته باشید: اولین نکته این است که حتما قبل از خرید بلیط و رزرو هتل های استانبول و سفر به آن، کد HES ‌را دریافت کرده و پرینتی از آن را در فرودگاه به همراه داشته باشید در غیر اینصورت، سفر شما با مشکل مواجه خواهد شد.
نکته دوم هم در اینباره است که حتما در ارسال کد دستوری اطلاعاتتان برای دریافت کد HES از طریق پیامک، حتما باید فواصل موجود میان اطلاعات درخواستی را رعایت کنید.

استانبول

ماسک را حذف نکنید

شرایط در استانبول برای سفر مساعد است. تعداد زیادی از مردم واسکن زده‌اند، قوانین سختگیرانه‌ای برای کنترل کرونا وضع شده، تمامی مسافران یا باید نتیجه منفی تست PCR ارائه دهند یا دو دوز واکسن خود را تزریق کرده باشند و در نتیجه، با سلامت کامل وارد استانبول شوند.
با این حال، پیشنهاد می‌کنیم که همچنان ماسک بزنید و تا جای ممکن در تجمعات مختلف حاضر نشوید. از الکل یا محلول ضدعفونی کننده دست در شرایط مختلف استفاده کنید و فاصله اجتماعی را حفظ کنید.
همه ما در برابر هم مسئول هستیم و باید سهم خود را در شکست زنجیره کرونا، ادا کنیم.

مرجعی مطمئن را برای دریافت خدمات گردشگری انتخاب کنید

برای سفر به استانبول در دوران پساکرونا می‌توانید همچون قبل از خدمات بهترین مجموعه‌های گردشگری و خدمات مسافرتی برخوردار شوید. اما برای بهره‌مندی از بهترین‌ها، لازم نیست که هزینه بالایی را پرداخت کنید.
می‌توانید ارزان‌ترین بلیط استانبول را از فلای تودی، کامل‌ترین مرجع خدمات مسافرتی تهیه کنید. بلیط سیستمی، بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری استانبول را می‌توانید با کمترین نرخ از فلای تودی خریداری کنید و سفری خوب و ارزان را به این شهر داشته باشید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *